چگونه چمدان را مقدار گیری کنیم؟

به گزارش دور زمین، با توجه به وجود مقررات مربوط به ابعاد و وزن چمدان ها در شرکت های هواپیمایی، دانستن روش صحیح مقدار گیری های مختلف چمدان برای هر مسافری الزامی است.

چگونه چمدان را مقدار گیری کنیم؟

اگر شما قصد انجام سفر هوایی دارید، باید با خودتان چمدان حمل کنید. از آنجایی که شرکت های هواپیمایی مقرراتی را در خصوص میزان و وزن چمدان دارند، شما احتیاج دارید تا چمدان خود را به درستی میزان گیری کنید. اولین نکته مهم این است که هنگام خرید کیف یا چمدان نو، حتما مطمئن باشید که می دانید چه چیزی می خرید. سپس یک سری از میزان گیری های معمول مانند ابعاد طولی، ارتفاع، عمق، عرض و وزن را انجام دهید. انجام این میزان گیری ها از قبل می تواند از سردرد گرفتن شما در فرودگاه جلوگیری کند! در این مقاله ابتدا راهکارهایی برای انتخاب چمدان مناسب و سپس شیوه میزان گیری های مختلف مورد احتیاج را به شما ارائه می دهیم.

انتخاب چمدان مناسب

1. مقررات مربوط به چمدان را در خصوص شرکت هواپیمایی خود چک کنید

هر شرکت هواپیمایی مقررات اندکی متفاوت را در خصوص کیف دستی داخل کابین (Carry-on baggage) و چمدان چک شده (Checked baggage) دارد (چمدان چک شده به چمدانی گفته می گردد که شما در طول پرواز به آن دسترسی ندارید، ولی کیف دستی داخل کابین به کیفی اطلاق می گردد که می توانید با خود به داخل کابین هواپیما ببرید). شما باید این اطلاعات را در وب سایت شرکت هواپیمایی خود پیدا کنید، چرا که وب سایت این شرکت ها همواره به روزترین اطلاعات را دربر دارند. اطلاعات مربوط به میزان چمدان معمولا در قسمت سوالات متداول (Frequently asked questions) در وب سایت شرکت های هواپیمایی قابل دسترس است.

2. اطمینان حاصل کنید که افزایش ابعاد کیف در محدوده ابعادی مجاز باشد

بعضی از کیف ها و چمدان ها یک زیپ پیرامون لبه دارند که به قسمت نوی باز نمی گردد، بلکه ابعاد کیف شما را بزرگ تر می نماید. اگر فکر می کنید که از این قسمت استفاده خواهید کرد، حتما میزان گیری ها را برای حالتی که این زیپ باز بوده و کیف تان افزایش حجم پیدا می نماید، انجام دهید.

3. به میزان گیری های اعلام شده به وسیله فروشندگان چمدان ها اعتماد نکنید

خیلی از خرده فروشان چمدان، این گونه تبلیغ می نمایند که کیف ها و چمدان های آن ها کاملا منطبق با ابعاد مجاز هستند. آن ها بعلاوه لیستی از میزان گیری هایی را ارائه می دهند که به نظر می رسد با ابعاد مجاز همه شرکت های هواپیمایی مطابقت کند. ولی همواره خودتان قبل از این که وسایل تان را جمع نموده و به فرودگاه بروید، کیف تان را میزان گیری کنید. شرکت های هواپیمایی مختلف میزان های مجاز گوناگونی در خصوص کیف و چمدان دارند و خرده فروش ها همواره میزان گیری های دقیقی را ندارند.

4. هنگامی که چمدانتان را پر کردید، آن را میزان گیری کنید

چمدان شما ممکن است هنگامی که خالی باشد، در محدوده ابعادی و وزنی مجاز قرار گیرد، اما قرار دادن وسایل در درون آن می تواند همه ابعاد را تغییر دهد. بنابراین پس از این که همه وسایل تان را درون چمدان قرار دادید، میزان گیری مجدد انجام دهید.

5. میزان گیری های مربوط به کیف دستی های داخل کابین و چمدان های چک شده را مقایسه کنید

بسیاری از شرکت های هواپیمایی ، به شما اجازه می دهند تا چمدان های چک شده بزرگتری را با خود بیاورید. بسته به این که کیف شما از نوع داخل کابینی است یا چک شده باید مقررات میزان گیری مربوط به هواپیمایی خود را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که بیشتر شرکت های هواپیمایی مقررات وزنی سخت گیرانه ای را در خصوص چمدان های چک شده شما دارند. پس حتما بعد از قرار دادن وسایل تان در چمدان آن را وزن کشی کنید.

انجام میزان گیری ها

1. ابعاد خطی کلی کیف باید محاسبه گردد

به علت این که کیف ها ممکن است میزان ها و شکل های گوناگونی داشته باشند، بعضی از هواپیمایی ها فقط یک شاخص میزان خطی را به واحد اینچ یا سانتی متر ارائه می دهند و کیف و چمدان شما باید میزان ای زیر این اندازه داشته باشد. طول، ارتفاع و عمق کیف تان را با در نظر گرفتن چرخ ها و دستگیره ها میزان بگیرید. اندازه این سه بعد را با هم جمع کنید. عددی که به دست می آید، در واقع همان میزان خطی کیف شما در واحد اینچ یا سانتی متر است.

2. میزان گیری ارتفاع، باید از چرخ ها تا دستگیره چمدان باشد

برای این که ارتفاع چمدان خود را محاسبه کنید، باید میزان گیری را از چرخ های چمدان (اگر دارای چرخ است) تا بالای دستگیره چمدان انجام دهید. در خصوص کیف های لوازم شخصی که چرخ ندارند، باید آن ها را روی یک سرانجام قرار دهید و تا سرانجامی دیگر میزان گیری کنید.

3. عمق چمدان را میزان گیری کنید

از قسمت پشتی چمدان (یعنی جایی که لایه زیرین لباس هایتان قرار می گیرند) تا قسمت جلویی چمدان (که معمولا دارای جیب های بدون زیپ است) را میزان گیری کنید تا عمق چمدان شما به دست آید.

4. عرض چمدان را میزان گیری کنید

برای محاسبه عرض چمدان، باید آن را به گونه ای قرار دهید که کاملا مستقیم و سرراست قرار گیرد. سپس قسمت جلویی آن را میزان گیری کنید و تمام دستگیره های جانبی را نیز در نظر بگیرید.

5. چمدان را با ترازویی وزن کنید

هر شرکت هواپیمایی برای کیف های داخل کابین و چمدان های چک شده یک حد مجاز وزنی را در نظر می گیرد. هنگامی که کیف تان را کاملا پر کردید و تمام وسایل تان را درون آن قرار دادید، آن را میزان بگیرید. این کار یاری می نماید تا مجبور به پرداخت هزینه های اضافی و آزاردهنده یا رهاسازی بخشی از وسایل تان در فرودگاه نشوید.

منبع: کجارو / wikihow.com
انتشار: 25 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4926

به "چگونه چمدان را مقدار گیری کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه چمدان را مقدار گیری کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید