اپل از سناتورها خواست قانون سایدلود اپلیکیشن ها روی آیفون را تصویب نکنند

به گزارش دور زمین، اپل از سناتورهای آمریکایی درخواست نموده تا قانونی که این شرکت را مجبور می نماید اجازه سایدلود اپلیکیشن ها روی آیفون را بدهد را نپذیرند تا این شرکت به سیاست قبلی خود ادامه دهد.

اپل از سناتورها خواست قانون سایدلود اپلیکیشن ها روی آیفون را تصویب نکنند

این طور که به نظر می رسد، به تازگی شرکت های بزرگ فناوری نظیر اپل، گوگل و متا تحت نظارت شدید امنیتی از سوی مجریان قانون آنتی تراست قرار گرفته اند که علت اصلی و عمده آن، انحصارگرایی در بازار گوشی های هوشمند است. شرکت ها باید به نوعی از انجام هر حرکتی که در راستای انحصارگرایی است صرف نظر نمایند چرا که با جریمه سنگین از سوی قانون گذاران روبرو می شوند. یکی از این شرکت ها اپل است که بارها و بارها به خاطر همین قضیه جریمه شد و شرکت های مختلفی از آن شکایت کردند. طبق گزارش اپل اینسایدر، گویا شرکت کوپرتینویی در کوشش است تا بتواند سناتورها را مجاب کند از تصویب قانونی که این شرکت را مجبور می نموده تا به کاربران اجازه سایدلود اپلیکیشن را روی آیفون بدهد جلوگیری نمایند.

اپل نامه ای به سناتورها مبنی بر لغو این قانون ارسال کرد

این قانون اگر تصویب گردد، اپل مجبور می گردد به کاربران اجازه دهد اپلیکیشن های لازم خود را از اینترنت و به طور کلی منبعی جز اپ استور روی گوشی آیفون سایدلود نمایند. در حال حاضر کاربران اپل فقط می توانند اپلیکیشن های لازم خود را به وسیله فروشگاه شرکت آمریکایی روی گوشی خود نصب نمایند. اگرچه اپ استور فوق العاده غنی و پر از اپلیکیشن های باکیفیت است اما سایدلود اپلیکیشن ها قطعا احتیاج خواهد بود. این نامه به وسیله رییس امور دولتی این شرکت یعنی تیم پوَدرلی نوشته و برای اعضای ارشد عضو کمیته سنای آمریکا ارسال شد. او در این نامه به طور کامل اعتراضات و دلایل اپل برای عدم پذیرفتن این قانون را ذکر کرد تا بلکه شرکت آمریکایی بتواند راه گریزی از آن پیدا کند.

طبق گفته های پوَدرلی، اگر این قانون (مگر اینکه اصلاح گردد) عملی گردد، پلتفرم های اجتماعی راحت تر می توانند خدمات مشتری مدارانه ای که اپل در اپ استور ارائه می نماید را نادیده بگیرند. بعلاوه در این نامه، به لایحه ای تحت عنوان قانون بازار آزاد اشاره شده که طبق توضیحات اپل، برای امنیت و حریم خصوصی کاربران خطرناک خواهد بود. مهم تر از همه اینکه اپل تأکید نموده این لایحه باعث ایجاد عدم قطعیت قانونی شده و حق انتخاب را از مصرف نماینده می گیرد.

البته اگر بخواهیم به دلایل اپل برای اجازه ندادن به کاربران جهت سایدلود اپلیکیشن ها روی آیفون بپردازیم فقط یک مطلب کفایت نمی نماید چرا که شرکت آمریکایی حرف های زیادی برای گفتن در این رابطه دارد. اپل می گوید اگر اجازه چنین کاری را به کاربران بدهد، افراد سودجو و کلاه بردار به راحتی می توانند امنیت کاربران را به خطر بیندازند چرا که در این صورت هیچ اپلیکیشنی از فیلترهای سنگین اپ استور عبور نخواهد کرد. در واقع شرکت در اینجا روش محافظت اجباری را در پیش گرفته و می خواهد هر طور شده از کاربرانش در برابر خطرات احتمالی مراقبت کند به گونه ای که حتی اگر کاربر، امنیت و حریم خصوصی اش برایش اهمیت نداشته باشد، اپل نمی تواند با معروفیت سیستم عامل خودش بازی کند

قانون بازارهای آزاد تنها برای این نیست. این قانون شرکت های بزرگ فعال در این زمینه را از اجبار به استفاده از سیستم های پرداخت شخص اول منع می نماید (جنگی که اپل و اپیک گیمز دارند دقیقا بر سر همین موضوع است). به موجب این قانون، اپراتورهای بازار اپلیکیشن هم از استفاده از اطلاعات غیر عمومی برای رقابت با سیستم های پرداخت شخص ثالث منع می شوند. از آنجایی که این قانون به وسیله دو طرف کمیته سنا حمایت می گردد، احتمال تصویب آن خیلی بالاست.

این اولین باری نیست که اپل از فراهم سازی سایدلود اپلیکیشن ها روی آیفون سرباز می زند

در ماه ژانویه، اپل واکنشی مخالف قانون نوآوری و انتخاب آنلاین آمریکا نشان داد. قانونی که شرکت ها را از ترجیح دادن خدمات خود بر خدمات سایر رقبا منع می نماید. گوگل هم مانند اپل روی خوشی به این قانون نشان نداد و در پاسخ به آن، لیستی از اتفاقات منفی احتمالی را که در نتیجه تصویب این قانون اتفاق می افتد را منتشر کرد.

اپل در نامه خود به این موضوع اشاره داشت که اپ استور ایمن تر از هر منبع دیگری برای دانلود اپلیکیشن است (طبق ادعای شرکت، 87 درصد ایمن تر از اندروید) و بنابراین احتیاجی هم به منبع دیگری نخواهد بود. حال باید دید پاسخ سناتورها به این نامه اپل چه خواهد بود. آیا امکان سایدلود اپلیکیشن ها بالاخره به آیفون ها می آید؟

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5148

به "اپل از سناتورها خواست قانون سایدلود اپلیکیشن ها روی آیفون را تصویب نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل از سناتورها خواست قانون سایدلود اپلیکیشن ها روی آیفون را تصویب نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید