آشنایی با چمپینو دومین فرودگاه بین المللی رم ایتالیا

به گزارش دور زمین، بعضی از کشورها فرودگاه ها را به عنوان اولین و آخرین جاذبه گردشگری در نظر میگیرند و به همین دلیل همچی در آنجا همچون یکی از نمادهای گردشگری در نظر گرفته میشود، چمپینو دومین فرودگاه بین المللی رم است که در ادامه با آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

آشنایی با چمپینو دومین فرودگاه بین المللی رم ایتالیا

اگر در فکر سفر با تور ایتالیا هستید ممکن است از این فرودگاه استفاده نمایید، فرودگاه چمپینو را مدت‌ها به عنوان فرودگاه اصلی شهر رم می‌شناختند؛ اما امروزه به مقام دوم انتقال پیدا کرده و هنوز هم جزو فرودگاه‌های شلوغ ایتالیا به حساب می‌آید. فرودگاه چمپینو رم (Rome Ciampino Airport)، دومین فرودگاه بین‌المللی پایتخت کشور ایتالیا است و آن را به فرودگاه بین‌المللی پاستین (Ciampino-G. B. Pastine International Airport) نیز می‌شناسند. جیووان باتیستا پاستین، خلبانی ایتالیایی بود که در طول جنگ جهانی اول به این کشور خدمت می‌کرد و نام پاستین از اسم این خلبان گرفته شده است. این فرودگاه در سال 1916 و نزدیک بزرگراه کمربندی رم تأسیس شده و فرودگاهی عمومی، تجاری و نظامی به شمار می‌رود. از جمله خطوط هوایی فعال این فرودگاه می‌توان رایان ایر (Ryanair) و ویز ایر (Wizz Air) را نام برد.

تاریخچه

فرودگاه چمپینو فعالیتش را در سال 1916 میلادی آغاز کرد و یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌هایی به حساب می‌آید که هنوز هم مشغول به کار است. چمپینو تا سال 1969، مقامش را به عنوان فرودگاه اصلی شهر رم حفظ کرد و سالانه حدود 2 میلیون مسافر به کمک آن جابه‌جا می‌شدند؛ اما بعد از تأسیس فرودگاه لئوناردو داوینچی (Leonardo da Vinci International Airport) یا همان فرودگاه فیومیچینو (Fiumicino Airport)، نقش چمپینو بیشتر به پروازهای چارتر محدود شد. البته تجهیزات ترمینال آن را در سال 2007 گسترش دادند و فعالیت ایرلاین‌های ارزان قیمت در این فرودگاه توانست جانی دوباره به آن ببخشد و آن را از حالت رکود دربیاورد؛ به طوری که امروزه یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های در حال رشد ایتالیا محسوب می‌شود. ترافیک هوایی این فرودگاه به قدری زیاد شده بود که برای کم کردن آلودگی صوتی آن، وزارت حمل و نقل را برای ایجاد سومین فرودگاه در شهر رم به فکر انداخت.

ترمینال ها

فرودگاه چمپینو، یک ترمینال مسافربری یک طبقه دارد. بخش پروازهای خروجی آن شامل یک سالن اصلی، چندین مغازه، 31 باجه چک-این و 16 گیت خروجی می‌شود. گیت‌های آن جت بریج ندارند؛ بنابراین پیاده یا با استفاده از اتوبوس می‌توانید خودتان را به محل هواپیما برسانید. بخش پروازهای ورودی آن نیز 4 سیستم تحویل چمدان و چندین باجه خدمات مختلف را دربرمی‌گیرد. البته یک ترمینال کوچک پروازهای عمومی نیز در این فرودگاه وجود دارد.

امکانات و دسترسی به شهر

مسافران می‌توانند هنوز به مرکز شهر و مناطق خرید رم نرسیده، در فروشگاه‌های این فرودگاه به گشت و گذار بپردازند و برای خودشان عطر، لباس، کتاب، محصولات غذایی و سوغاتی تهیه کنند. چمپینو برای افراد ناتوان و معلول نیز تسهیلات قائل شده است و تجهیزات مدرنی دارد که طبق استانداردهای بین‌المللی ساخته شده‌اند. این فرودگاه چندین هواپیمای بمباردیر 415 (Bombardier) را شامل می‌شود که به عنوان آتش‌نشانی هوایی از آن استفاده می‌کنند. همچنین برای دسترسی به نقاط دیگر شهر می‌توانید از تاکسی‌های فرودگاه استفاده کنید که سفید رنگ هستند. این امکان برای مسافران وجود دارد که تاکسی‌شان را قبل از رسیدن، به صورت آنلاین رزرو کنند. علاوه بر آن می‌توانید از اتوبوس‌های فرودگاه هم استفاده کنید که به سمت مرکز شهر رم یا ایستگاه قطار ترمینی (Roma Termini railway station) و سایر نقاط شهر حرکت می‌کنند. برای اجاره ماشین به سمت سالن پروازهای ورودی بروید و از میان شرکت‌های مختلف آن، یکی را انتخاب کنید. هتل ویلا جولیا (Villa Giulia) نیز فاصله کمی با این فرودگاه دارد و فقط 300 متر با ایستگاه قطار راه است.

انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2869

به "آشنایی با چمپینو دومین فرودگاه بین المللی رم ایتالیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با چمپینو دومین فرودگاه بین المللی رم ایتالیا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با چمپینو دومین فرودگاه بین المللی رم ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید