چطور در طبیعت بی دردسر کمپ بزنیم؟

به گزارش دور زمین، در این دنیا کارهای زیادی هست که آدم باید یکبار هم که شده انجام شان دهد، از شروع یک کسب و کار تازه گرفته تا کوهنوردی. چادر زدن در طبیعت یا کمپینگ هم یکی از آنهاست. کمپ کردن در طبیعت شاید به راحتی ماندن در هتل و مسافرخانه نباشد و بگویید به دردسرش نمی ارزد، ولی یک روز یا چند روز در طبیعت گذراندن جدا از اینکه آدم را نمی کشد، پر از هیجان است و چیزهای زیادی یادت می دهد، آنطور که در کتاب 101 کاری که قبل از مرگ باید انجام داد هم به آن اشاره شده. حالا برای کمپ کردن باید چه کار کنیم که بهمان خوش بگذرد و همه چیز بی دردسر بگذرد؟

چطور در طبیعت بی دردسر کمپ بزنیم؟

برای سختی ها باید آماده شد اینطوری که اول از همه باید بدانید که خودتان را نه برای ماندن در هتل و یک اقامت بی دردسر بلکه برای ماندن در طبیعت دارید آماده می کنید. شاید نتوانید دوش بگیرید، جای خوابتان هم تشک گرم و نرمی نخواهد بود، ممکن است غذای حاضری بخورید و اتفاقات غیرمنتظره ای برایتان پیش بیاید. کافی است قبل از کمپ کردن اینها را در نظر بگیرید و برایش آماده باشید، در اینصورت نصف راه را رفته اید و سفر نه به شما سخت می گذرد و نه به بقیه.

محل کمپ باید قبل از سفر تعیین باشد و همه چیز از آب و هوا گرفته تا محلی که می خواهید چادرتان را در آن برپا کنید از قبل تعیین شود. پیدا کردن محل کمپ هم کار سختی نیست. می شود از آنهایی که تجربه کمپینگ دارند کمک گرفت و در غیر این صورت درباره آن تحقیق کرد. این روزها فعالیت تیم های طبیعت گردی در فضای مجازی زیاد شده و می شود اطلاعات سفر را از آنها بدست آورد. اینکه شما بدانید قرار است در چه شرایطی بمانید و مثلا آن محل حیوانات وحشی دارد یا نه می تواند قبل از سفر راهگشا باشد. باید دقت کنید در زمینی مسطح و با کمی ارتفاع چادر بزنید . اگر در جنگل هستید در زیر درختان چادر نزنید که موقع بارندگی چادر خیس تر می شود، در پاییز و زمستان از رودخانه و دریا فاصله داشته باشید که امکان بالا آمدن آب در طول شب زیاد است و اگر کوه می روید در جای امنی قرار بگیرید که از ریزش سنگ ریزه دور باشد.

باید مجهز سفر کرد و همه وسایل مورد نیاز را با خود برد. از تجهیزات هوشمندانه گرفته تا وسایل سفر و آب و هواهای بخصوص. باید در نظر داشته باشید که شب را باید در چادر بگذرانید و غذا را در طبیعت بخورید، بنابراین کاملا مجهز باشید. برای ماندن در چادر باید چادر را بسته به نفرات انتخاب کنید، کیسه خواب و زیرانداز همراه داشته باشید و بسته به آب و هوا لباستان را انتخاب کنید. به اندازه کافی لباس گرم شامل کلاه و بادگیر، جوراب گرم در کوله تان داشته باشید و کفش مناسب بپوشید. جعبه کمک های اولیه و کرم هایی برای دور کردن پشه ها که روی بدن مالیده می شود و از داروخانه می شود خرید و وسایلی مثل چراغ قوه و باتری و قطب نما، گاز پیک نیکی و رگولاتور را حتما بردارید و مواد ضدعفونی کننده، دستمال مرطوب و صابون، لیوان و قاشق چنگال، در صورت امکان فلاسک یا کتری همراهتان ببرید و همه اینها را طوری در کوله بچینید که نیازی نباشد چیزی را دستتان بگیرید. می شود تا نزدیکی محل کمپ با ماشین رفت و بعد وسایل ضروری را فقط برداشت.

برای گرم نگه داشتن چادر باید وسایل مورد نیاز آن مثل سایبان ها، محافظ ها برای مقابله با وزش باد، پتوی سفری و زیراندازها را بردارید. زیراندازی زیرچادر پهن کنید و بعد چادر را روی آن علم کنید تا هم از ناهمواری ها تا حدی کم کند و هم جلوی سرما را بگیرد. با کلاه در کیسه خواب بخوابید و حتما جوراب گرم و پشمی بپوشید. فقط وسایل ضروری را از کوله تان درآورید و اگر هوا خیلی سرد بود با کشیدن یک نایلون روی کقش ها با کفش داخل چادر بخوابید که صبح کفش هایتان یخ نزده باشد. چادر را آنقدر گرم نکنید که بدنتان عرق کند.

روشن کردن آتش در کمپینگ نکته مهمی است، چراکه امنیتتان را تامین می کند، حیوانات احتمالی را دور می کند، کنار آتش می توانید بنشینید و اوقات خوشی را بگذرانید، غذایتان را رویش درست کنید و گرم شوید. برای درست کردن آتش فندک های اتمی بهترین وسیله است و جدا از آن ژل آتش زنه هم باید همراه داشت که در هر شرایط آب و هوایی به کار می آید. چوب های خشک را از پای درختان جمع کنید و اگر خیس هم بودند آتش زنه می تواند کمک کند. چوب هایی که صمغ درختان رویش است بهتر در هوای مرطوب جرقه می زنند. چوب های تنومندتر را در زیر قرار دهید و بعد چوب های خشک و برگ را رویش بریزید و اگر توانستید دورش سنگ بچینید و بدین ترتیب مخروطی درست کنید. وقتی که آتش تان خوب گرفت، چندتا گیاه یا چوب سرزنده و سبزتر هم به آتش اضافه کنید. این چوب ها با درجه حرارت کمتری می سوزند، ولی برای مدت بیشتری باقی می مانند.

نوع غذا در کمپینگ نکته ای است که نباید از آن غافل شد. اهل فن می گویند باید در اینطور مواقع غذایی با خود برد که نیاز به پخت و پز طولانی نداشته باشد، راحت و سریع درست شود، خراب نشود و در عین حال مقوی باشد. بردن دانه های مقوی مثل بادام و پسته، کنسرو یا مواد غذایی ای مثل سیب زمینی و بادمجان که روی آتش سریع عمل می آیند فکر خوبی است.

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2582

به "چطور در طبیعت بی دردسر کمپ بزنیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چطور در طبیعت بی دردسر کمپ بزنیم؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور در طبیعت بی دردسر کمپ بزنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید