چطور از فرودگاه کیپ تاون به مرکز شهر برویم؟

به گزارش دور زمین، حمل و نقل فرودگاه کیپ تاون | Cape Town Airport

فرودگاه بین المللی کیپ تاون فرودگاه اصلی مرکز آفریقای جنوبی و سومین فرودگاه پررفت و آمد در قاره آفریقاست. این فرودگاه در فاصله 20 کیلومتری مرکز شهر کیپ تاون قرار گرفته است و در سال 1954 افتتاح شده است. در سال 2017 بیش از 10 میلیون مسافر از فرودگاه کیپ تاون برای جابجایی استفاده نموده اند. در این مطلب قصد داریم گزینه های حمل و نقل فرودگاه کیپ تاون و راه های دسترسی به مرکز شهر را به شما معرفی کنیم. اگر قصد سفر به کیپ تاون را دارید با استفاده از این اطلاعات می توانید به راحتی خود را به هتل و مرکز شهر برسانید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

چطور از فرودگاه کیپ تاون به مرکز شهر برویم؟

گشت و گذار در شهر کیپ تاون

اگر با تور آفریقای جنوبی به کیپ تاون سفر نموده اید تورهای گشت زنی در شهر هم معمولا جزء پکیج تور شما خواهد بود. در غیر این صورت اگر به صورت شخصی به کیپ تاون سفر نموده اید و می خواهید از جاذبه های جهانگردی کیپ تاون تماشا کنید یک راه خوب دارید. اتوبوس اکسپلورر کیپ تاون، سرویس اتوبوس جهانگردی رسمی شهر است و سریع ترین و راحت ترین وسیله برای گردش در شهر محسوب می گردد. این اتوبوس های جهانگردی در کنار تمام جاذبه های کیپ تاون توقف می نمایند و هرکجا بخواهید می توانید پیاده و سوار شوید. بلیط اتوبوس را می توانید وقتی سوار شدید از راننده بخرید یا آنکه از مراکز ترویسم کیپ تاون در مرکز شهر و اسکله V&A Waterfront بلیط تهیه کنید. اولین اتوبوس در ساعت 9:30 صبح اسکله را ترک می نماید و آخرین سرویس نیز ساعت 3 بعدازظهر است. اتوبوس ها به طور میانگین هر 45 دقیقه یکبار حرکت می نمایند.

دسترسی از فرودگاه کیپ تاون به مرکز شهر

فرودگاه کیپ تاون با مرکز شهر حدود 22 کیلومتر فاصله دارد و بزرگراه N2 دسترسی سریع و مستقیمی بین فرودگاه و مرکز شهر فراهم می نماید. در سال 2010 که آفریقای جنوبی میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال بود فرودگاه کیپ تاون مورد بازسازی و نوسازی نهاده شد و از آن موقع با رشد آمار مسافر و جهانگرد روبرو بوده است. کیپ تاون به عنوان مرکز آفریقای جنوبی از اهمیت سیاسی، تجاری و جهانگردی بالایی برخوردار است و سالانه میلیون ها جهانگرد به این شهر آفریقایی سفر می نمایند. ایرلاین های مشهور و معتبری مثل لوفت هانزا، امارات، کی ال ام و ترکیش ایرلاین پروازهای منظمی را به مقصد فرودگاه کیپ تاون انجام می دهند. فرودگاه کیپ تاون دو ترمینال مسافربری برای پروازهای داخلی و خارجی دارد که به وسیله یک ساختمان مرکزی بزرگ به یکدیگر متصل هستند. جهت دو ترمینال بسیار کوتاه است و به راحتی می توان پیاده بین آن ها جابجا شد. حمل و نقل فرودگاه کیپ تاون دسترسی آسان و مناسبی به مرکز شهر فراهم می نماید و شما با استفاده از تاکسی، اتوبوس و کرایه اتومبیل می توانید خود را به مقصد برسانید. برترین گزینه حمل و نقل فرودگاه کیپ تاون برای هرکس ممکن است متفاوت باشد و به تعداد همسفران، هدفتان از سفر و بودجه سفر بستگی دارد. در ادامه هریک از این موارد را جداگانه شرح می دهیم تا با توجه به هزینه و زمانی که در اختیار دارید برترین گزینه را انتخاب کنید.

تاکسی

تاکسی را می توان به جرات برترین و راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه کیپ تاون دانست. شمار تاکسی ها در فرودگاه زیاد است و هزینه قابل قبولی نیز دارند. تاکسی های مجوزدار به وسیله شرکت تاچ داون تاکسی (Touch Down Taxis) مدیریت می شوند و همگی آن ها کرایه را بر اساس تاکسیمتر محاسبه می نمایند. با استفاده از تاکسی در مدت زمان 20 دقیقه می توانید به مرکز شهر برسید. پیشنهاد می کنیم حتما از تاکسی های رسمی و مجوزدار فرودگاه بهره ببرید و از تاکسی های متفرقه دوری کنید. اگر برای اولین بار به کیپ تاون سفر می کنید و چمدان های زیادی همراهتان دارید یا اگر همراه با بچه ها خردسال به کیپ تاون سفر می کنید پیشنهاد می کنیم از تاکسی بهره ببرید. تاکسی شما را از فرودگاه سوار می نماید و درب هتل و مقصدتان پیاده می نماید.

اتوبوس

سرویس اتوبوسرانی به نام مای سیتی شاتل (MyCiTi shuttle) یکی از برترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه کیپ تاون است و دسترسی سریع و مستقیمی به مرکز شهر فراهم می نماید. این اتوبوس ها مسافران را از فرودگاه کیپ تاون سوار می نمایند و به سمت ایستگاه اتوبوس مرکزی سیویک (Civic Centre bus) در بلوار هرتزوگ می رسانند. اتوبوس ها هر 20 دقیقه یکبار حرکت می نمایند و از ساعت 4:3 صبح تا 10 شب فعال هستند و به جابجایی مسافران می پردازند. هزینه بلیط بر اساس کیلومتر شمار و مسافتی که از فرودگاه تا مقصد طی می کنید بستگی دارد. با این وجود ممکن است در فصل های پرمسافر اندکی به مبلغ کرایه افزوده گردد.

علاوه بر این سرویس، اتوبوس های دیگری در فرودگاه حضور دارند و مسافران را به مقاصد مختلف می رسانند. این اتوبوس ها در مقابل سالن پروازهای ورودی ترمینال ها قرار دارند و به راحتی می توانید آن ها را پیدا کنید. اگر سبک سفر می کنید و اهل ماجراجویی در شهر هستید با استفاده از اتوبوس می توانید سفری هیجان انگیز به کیپ تاون داشته باشید. اما اگر چمدان های زیادی همراهتان دارید توصیه می کنیم از سایر گزینه های حمل و نقل فرودگاه کیپ تاون مثل تاکسی بهره ببرید.

کرایه اتومبیل

اگر همراه با خانواده و دوستانتان به کیپ تاون سفر می کنید و دوست دارید در مدت اقامتتان آزادی عمل بیشتری داشته باشید اتومبیل کرایه کنید. با کرایه اتومبیل می توانید آزادانه به هرکجا خواستید بروید و محدودیتی نداشته باشید. اگر هزینه های سفر را با همسفرانتان تقسیم می کنید کرایه اتومبیل برایتان به صرفه و مالی نیز تمام خواهد شد. شرکت های معتبر و بزرگ بین المللی مثل اویس، هرتز، تریفتی و کپیتال در فرودگاه حضور دارند و به ارائه انواع خدمات کرایه اتومبیل می پردازند. با مقایسه قیمت ها و خدمات این شرکت ها می توانید برترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

منبع: capetown-airport.com

منبع: الی گشت
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4753

به "چطور از فرودگاه کیپ تاون به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از فرودگاه کیپ تاون به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید