چرا به سیشل برویم؟

به گزارش دور زمین، در این سفر شما می‌توانید از برخی از بهترین سواحل دنیا لذت ببرید. سواحل در این سرزمین جاذبه‌های زیادی برای ارائه دارند؛ آب گرم است و گستره کامل رنگ‌های آبی دریا شما را شگفت‌زده خواهد کرد. بهترین بخش رفتن به سواحل در تور سیشل این است که حتی محبوب‌ترین و معروف‌ترین آنها آنچنان که انتظار دارید شلوغ و پر جمعیت نخواهند بود. در ضمن آنهایی که دوست دارند به طور کلی از مواجهه با شلوغی اجتناب کنند بی‌نهایت گزینه دیگر برای انتخاب کردن دارند. بیشتر سواحل در این سرزمین بکر و دست‌نخورده هستند و با درختان نخل و پوشش گیاهی سرسبز و متراکم احاطه شده‌اند و سایه‌ای دلپذیر برای گریز از آفتاب روزها را در اختیارتان قرار می‌دهند.

چرا به سیشل برویم؟

با این که می‌توانید فصل‌های این سرزمین را از هم متمایز کنید، اما وضعیت آب و هوا در تمام طول سال به معنای واقعی کلمه عالی و دلپذیر است. حتی در فصل‌هایی که باران بیشتر می‌بارد، هوا همچنان گرم است و باران هم هیچگاه برای تمام طول روز نمی‌بارد. به همین دلیل است که اگر در فصل بارانی به تور سیشل بروید، می‌توانید همچنان از روزهای آفتابی و دلپذیر لذت ببرید. دمای هوا تقریبا همیشه در محدوده 30 درجه قرار دارد و تنها چند درجه بالا و پایین می‌رود که یعنی هوا گرم است اما نه به شکل آزاردهنده گرم. با این که گردشگران خیلی کمی وجود دارند که به خاطر باران به تعطیلات بروند اما همین بارش‌ها هم در اینجا تماشایی و دلچسب هستند.

در تور سیشل می‌توانید غذاهایی لذیذ، تازه و سنتی را مزه کنید؛ یک ماهی تازه گریل شده که احتمالا چند ساعت قبل از اقیانوس هند صید شده یا یک شیرینی نارگیلی خیلی خوشمزه. از غذاهای خیابانی تا رستوران‌های شیک و مجلل، گردشگران در سفرشان به این جزیره می‌توانند غذاهایی خوشمزه و اصیل را نوش جان کنند.

این جزایر منزلگاه بسیاری از گونه‌های در معرض خطر و گونه‌های در معرض انقراض هستند. برای آن دسته از مسافران تور سیشل که به طبیعت علاقه فراوانی دارند، دیدن لاکپشت منقاردار، لاکپشت سبز، لاکپشت غول‌پیکر آلدابرا و پرنده مگس‌گیر بهشتی از بایدهای سفرشان خواهد بود. البته خیلی بیشتر از این هستند؛ در واقع 65 گونه از لیست قرمز اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) در این سرزمین زندگی می‌کنند.

در این جزیره 2 اثر ثبت شده در میراث جهانی یونسکو وجود دارد: حفاظتگاه طبیعی Vallée de Mai در جزیره پراسلین و خوست الدابرا. منطقه طبیعی Vallée de Mai یکی از بایدهای بازدیدهای هر کسی است که به تور سیشل می‌رود؛ اینجا بهترین مکان برای دیدن دانه بسیار بزرگ و عجیب Coco de Mer (نارگیل دریایی) است. رفتن به خوست الدابرا سخت‌تر است، اما یکبار دیگر و بعد از یک وقفه طولانی به خاطر خطر دزدی‌های دریایی ممکن شده است. هیچ راهی برای فرود هواپیما یا هلیکوپتر در این آتول وجود ندارد، بنابراین گردشگران باید خود را با قایق به آنجا برسانند. در جزیره‌های دیگر هم تعداد زیادی مسیر برای طبیعت‌گردی در دسترستان قرار دارند، مسیرهای که از نظر سختی متفاوت هستند اما همگی مناظری خارق‌العاده را به شما ارائه می‌دهند.

با این که تنها چند سال است که برگزار می‌شود، اما کارناوال سیشل همین حالا هم به یک رویداد فوق‌العاده محبوب نه تنها در ابعاد محلی بلکه در سطح بین‌المللی تبدیل شده است. با وجود شرکت‌کنندگانی که از سراسر جهان خود را در زمان این فستیوال به این جزیره می‌رسانند، این کارناوال ثابت کرده که در میان بزرگترین و محبوب‌ترین کارناوال‌های جهان جایگاه و موقعیتی خاص دارد. تصمیم گرفته شده که تاریخ این کارناوال از ماه آوریل به ماه اکتبر انتقال پیدا کند تا با فستیوال سالانه قوم کرئول همزمان شود. مسافران تور سیشل می‌توانند از حال و هوای جشن و شادی این مراسم نهایت لذت را ببرند و در عین حال به طریقی عالی در مورد فرهنگ و تاریخ گوناگون این سرزمین اطلاعات کسب کنند.

برای این که در تور سیشل یکی از بهترین تجربه‌های لوکس و مجلل زندگی‌تان را داشته باشید یک جزیره را به صورت کاملا اختصاصی اجاره کنید. با مقدار بودجه سفرتان جور نیست؟ نگران نباشید، تعداد زیادی جزیره خصوصی با تعداد محدودی از محل‌های اقامت وجود دارند و تا مقدار زیادی همان حس و حال اختصاصی بودن را به شما انتقال می‌دهند. مطمئنا تجربه‌ای منحصربه‌فرد و به‌یادماندنی خواهید داشت. جزیره خصوصی و بی‌نظیر Fregate هم امکان اجاره ویلا و هم اجاره جزیره به طور کامل را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. برای یک تجربه بی‌نهایت سطح بالا و یک تعطیلات فوق‌العاده لوکس، حتی برای یک بار در زندگیتان، این چیزی است که ارزش پول خرج کردن را دارد.

علاقه‌مندان به ماهیگیری، در تور سیشل به جای خوبی خواهند رفت. نزدیکی به اقیانوس هند و اجازه دادن به گردشگران و افراد عادی برای ماهیگیری به صورت تفریحی و بدون نیاز به مدرک، این جزیره‌ها را به مقصدهایی ایده‌ال برای آنهایی تبدیل کرده‌اند که به ماهیگیری علاقه فراوانی دارند. می‌توانید یک قایق ماهیگیری کرایه کرده، دل به دریا بزنید، به سمت جزیره Alphonse بروید و برخی از بهترین ماهی‌هایی که در دریا پیدا می‌شوند را صید کنید.

این سرزمین یک مقصد عالی و در عین حال کمتر شناخته شده برای غواصی است؛ حالا شما در تور سیشل از این ناشناختگی نهایت بهره را ببرید، در مکان‌های خلوت به زیر آب رفته و از دیدن زندگی شگفت‌انگیز زیر دریا لذت ببرید. البته این مناطق مشکلی جدی و مداوم در مورد سفید شدن صخره‌های مرجانی دارند. آنهایی که به غواصی و محیط‌های طبیعی دریایی علاقه دارند می‌توانند در زمان سفرشان در مورد این مشکل اطلاعات به دست آورند و برای کمک به حفظ این زیستگاه‌ها در برنامه‌های مختلف مشارکت کنند. پروژه‌های زیادی برای حفظ صخره‌های مرجانی با ابعاد مختلف وجود دارند. برخی هتل‌ها مانند فور سیزنز در جزیره ماهی از این ایده استقبال کرده‌اند. آنها با گروه WiseOceans همکاری کرده‌اند و برنامه "عشق باعث رشد چیزهای زیبا می‌شود" را به عنوان بخشی از پروژه نجات مرجان‌ها به راه انداخته‌اند. در این پروژه مردم وسایلی را درست کرده و در آب قرار می‌دهند تا به محل‌هایی برای رشد مجدد مرجان‌ها تبدیل شوند.

انتشار: 8 آذر 1400 بروزرسانی: 8 آذر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4279

به "چرا به سیشل برویم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چرا به سیشل برویم؟" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا به سیشل برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید