چرا بازارهای دیجیتال هنوز به محصولات کاغذی احتیاج دارند؟

به گزارش دور زمین، بحث بین استفاده از کاغذ در مقابل رسانه های دیجیتال اغلب به عنوان نبرد بین نسل قدیمی و جوان و نحوه دریافت و ارسال اطلاعات به تصویر کشیده، می گردد.

چرا بازارهای دیجیتال هنوز به محصولات کاغذی احتیاج دارند؟

از زمانی که بازار دیجیتال آغاز به رونق کرد، چاپ بارها و بارها مانند یک جنگنده قدیمی و باهوش کنار گذاشته شد و معروفیت غم انگیزی در برابر جوانترها به دست آورد. اما یک مشکل وجود دارد، ارتباط غیر قابل انکار انسان با کاغذ.

وقتی صحبت از پردازش، داخلی سازی و عمل به اطلاعات می گردد، محصولات کاغذی هنوز بر رسانه های دیجیتال رجحان دارند.

انتقال کاغذ به بسته بندی چگونه بود؟

دیجیتالی شدن، صنایع چاپ را با اختلاف زیادی تحت تأثیر قرار داده است. اطلاعات به دست آمده به وسیله رسانه های دیجیتالی جوابگو و فوری است. این امر مطمئناً بر استفاده و فراوری صنایع کاغذی که به عنوان یک تجارت اصلی چاپ محسوب می شوند، تأثیر می گذارد.

برای همگام شدن با دنیای دیجیتال، محصولات کاغذی به سمت جایگزینی می فرایند که به طور مستقیم یا غیر مستقیم به بازارهای دیجیتالی بستگی دارد. این محصولات نقش متقابل سودمندی، برای حفظ تعادل بین صنایع دارند.

فراورینمایندگان کاغذ باهوش هستند تا بتوانند احتیاجهای شرکت های دیجیتال را با تامین منابع محصولاتی مانند کاغذ بسته بندی حفظ نمایند. صنعت بسته بندی هنوز بزرگ است و احتیاج به صنایعی مانند حمل و نقل، تدارکات، مواد غذایی و بسیاری دیگر دارد.

بیشتر بخوانید : برترین فراوری نماینده جعبه در ایران کیست ؟

بسته بندی کاغذ در بازارهای دیجیتال به چه صورت است؟

از آنجایی که بازارهای دیجیتال در حال حاضر بر زمان کمتر و خدمات بهتر تمرکز می نمایند، صنایعی مانند تجارت الکترونیک برای مطابقت با استانداردها به درجه های مختلف کاغذ بسته بندی احتیاج دارند. برای برآوردن این الزامات، تجارت الکترونیک از فراوری نمایندگان کاغذ با سود متقابل از رشد کسب و کار پشتیبانی می نماید.

محصولات مختلف به انواع مختلف کاغذ بسته بندی احتیاج دارند. از آنجایی که بیشتر فروشگاه های آنلاین تقریباً همه نوع محصول در حال فروش و تحویل هستند، برای اطمینان از تحویل ایمن به بسته بندی با کیفیت بالا احتیاج دارند.

ترجیح درجه کاغذ بستگی به کیفیت بسته بندی بر اساس محصول در حال فروش دارد. اگر یک کالای لوکس در حال بسته بندی و تحویل است، از کاغذ بسته بندی درجه بالاتری برای مطابقت با استانداردها استفاده می گردد. برای محصولات کوچک یا غیر لوکس، از درجه پایین تر استفاده می گردد.

بیشتر بخوانید : برترین مرکز چاپ جعبه مقوایی در ایران کجاست ؟

انواع کاغذ مورد استفاده برای بسته بندی در صنایع غذایی کدام است؟

کاغذ و مقوا معمولاً در جعبه های کارتنی، کارتن های شیر، کارتن های تاشو، کیسه ها و کاغذهای بسته بندی استفاده می گردد. کاغذ بافت، بشقاب های کاغذی و فنجان نمونه های دیگری هستند.

انواع مختلفی از کاغذ در صنعت بسته بندی مواد غذایی استفاده می گردد. هنگامی که به عنوان بسته بندی اولیه (یعنی در تماس با غذا) استفاده می گردد، کاغذ برای بهبود خواص عملکردی و محافظتی آن با موادی مانند موم، رزین یا لاک روکش یا آغشته می گردد. انواع مختلف کاغذ مورد استفاده در بسته بندی مواد غذایی به توضیح زیر است:

کاغذ روغنی یا پخت

این اسید که از خمیر پودر اسید ساخته شده است، سلولز را اصلاح نموده و در برابر آب و روغن صاف و نفوذ ناپذیر می نماید و مقداری استحکام مرطوب به آن می بخشد. این مانع خوبی برای هوا و رطوبت نیست، قابل اشتعال نیست و برای بسته بندی چربی ها مانند کره و گوشت استفاده می گردد.

کاغذ روغنی

کاغذ روغنی برای بسته بندی غذاهای میان وعده، کوکی ها، آب نبات و سایر غذاهای چرب استفاده می گردد، استفاده ای که با فیلم های پلاستیکی جایگزین می گردد.

کاغذ کرافت

کاغذ کرافت به چند شکل موجود است: قهوه ای طبیعی، سفید نشده، سنگین و سفید شده. کرافت طبیعی، قوی ترین کاغذ است و معمولاً برای ساک دستی آماده (ساک دستی آماده کرافت) و بسته بندی (جعبه آماده کرافت) استفاده می گردد. بعلاوه برای بسته بندی آرد، شکر و میوه ها و سبزیجات خشک استفاده می گردد.

تخته راه راه

تخته راه راه با دو لایه کاغذ کرافت با کاغذ فلوت مرکزی راه راه ساخته شده است. مقاومت در برابر ضربه و سایش و خرد شدن باعث می گردد که از آن برای حمل مواد غذایی عمده و بسته بندی محصولات غذایی خرده فروشی استفاده گردد.

بیشتر بخوانید : برترین جعبه سازی هارد باکس ایران کدام است ؟

بازیافت و دفع کاغذ بسته بندی چگونه است؟

مقوا

مقوا جعبه های کاغذی سنگین تر با مرکز مواج هستند. بسته بندی نوار بسته بندی در حین بازیافت مناسب است. تخته باید مسطح باشد تا بیشتر در گاری یا سطل زباله بازیافت قرار گیرد.

کارتن

کارتن هایی مانند جعبه آب میوه و شیر، سوپ، آب گوشت و کارتن های نوشیدنی عمدتا از کاغذ درجه یک ساخته شده اند. قبل از بازیافت باید به درستی شستشو گردد.

جعبه

این تخته برای بسته بندی غلات، کیک، هدایا، داروها، لوازم آرایشی، کفش و خمیر دندان استفاده می گردد. هرگونه روکش پلاستیکی باید قبل از بازیافت برداشته گردد.

توجه:

بعضی از محصولات کاغذی غیرقابل بازیافت مانند جعبه های پیتزا یا سایر جعبه های آلوده به غذا، چربی یا سایر مواد، در برنامه های جمع آوری مواد آلی قابل کمپوست شدن هستند.

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 19 آذر 1400 بروزرسانی: 19 آذر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4656

به "چرا بازارهای دیجیتال هنوز به محصولات کاغذی احتیاج دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بازارهای دیجیتال هنوز به محصولات کاغذی احتیاج دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید