پوست اندازی در قطر با نمایشی خوب و درخشان، شاگردان حبیبی همه را به آینده امیدوار کردند

به گزارش دور زمین، تیم ملی هندبال کشورمان با نمایش خوب در رقابت هایی انتخابی المپیک در نهایت با عنوان پنجمی این رقابت ها به کارش خاتمه داد.

پوست اندازی در قطر با نمایشی خوب و درخشان، شاگردان حبیبی همه را به آینده امیدوار کردند

به گزارش، تیم ملی هندبال کشورمان با عنوان پنجمی رقابت های انتخابی المپیک به کارش خاتمه داد تا پرونده اش در این رقابت ها بسته گردد. شاگردان حبیبی در حالی به این عنوان رسیدند که اتفاقات عجیب و غریب در یکی از دیدار ها رخ نداده بود شاید چه بسا حالا در فینال حضور داشتند و برای المپیکی شدن می جنگیدند.

هندبالیست های جوان ایران در این مسابقات با ترکیبی از بازیکنان جوان و 5 لژیونر حاضر شدند و تنها 4 ماه برای حضور در آن فرصت آماده سازی داشتند. تیم ملی پس از نزدیک به یک سال تعطیلی در خرداد 98 کارش را با برپایی اردو در تهران شروع کرد. هندبالیست های جوان ایرانی پس از آن هم چندین مرحله اردو سپری کردند و انتها با انجام تنها 4 بازی محبت آمیز پا به این رقابت ها گذاشتند، مشکل تیم ملی کشورمان در این رقابت ها همانند تورنمنت های پیشین غیبت تعداد زیادی از لژیونر ها بود که به دلیل شرایط خاصشان نمی توانستند در همه اردو های آماده سازی حاضر شوند. این اتفاق حبیبی را مجبور کرد تا تیم را جوان کند و بازیکنانی را در تیم ملی جمع کند که بعضی از آن ها حتی تجربه یک بازی برای تیم ملی نداشته اند.

نکته دیگر که از اهمیت زیادی برخوردار بود، اما حضور مربی کاربلد ایرانی به نام علیرضا حبیبی در راس امور تیم بود مربی ای که به خوبی به این رشته آشناست و از مدرسان بین المللی آن هم محسوب می گردد او با ریسک بزرگی که انجام داد یاری بزرگی به آینده هندبال داشت و توانست نسل جدیدی را به تیم ملی بیاورد.

هندبالیت های کشورمان در این 4 ماه به خوبی تمریناتشان را در تهران سپری کردند و در خاتمه آن به اصفهان رفتند تا هم تمرین دیگری داشته باشند و هم بازی محبت آمیز ای با تیم ملی عراق و تیم ملی جوانان انجام دهند، آن ها خیلی زودتر هم به قطر محل برگزاری رقابت ها رفتند وپس از بازی محبت آمیز با تیم ملی این کشور و باشگاه الاهلی آماده رقابت ها شدند.

مسائل هندبال در چند سال گذشته از جمله نبود ثبات در فدراسیون، تعطیلی تیم های ملی، مسائل اقتصادی و... باعث شد تا کسی امیدی به کسب سهمیه المپیک نداشته باشد و تیم ملی تنها برای کسب تجربه بیشتر و آماده سازی رقابت های پیش رو از جمله انتخابی قهرمانی دنیا و قهرمانی آسیا به این رقابت ها برود.

شاگردان حبیبی، اما در گام نخست دست به کار بزرگی زدند و به پیروزی ارزشمندی برابر تیم پر افتخار کره جنوبی دست یافتند، آن ها این تیم را که با 9 قهرمانی قاره کهن، 7 حضور در المپیک و یک مدال نقره آن پر افتخار ترین تیم آسیا بودند با اختلاف یک گل بردند و در ادامه، اما به مصاف بحرین، نایب قهرمان آسیا رفتند و با وجود نمایش خوبی که داشتند چند اشتباه فردی آن ها در خاتمه بازی باعث شد تا با اختلاف 3 گل بازی را واگذار نمایند. شاگردان حبیبی در ادامه امااز دور مسابقات حذف شدند! اتفاقات عجیب در بازی بحرین و کره جنوبی باعث شد تا شرایط به گونه ای پیش رود که اگر تیم ایران حتی برابر کویت برنده هم می شد به دلیل برابری امتیاز ها، برد و باخت های تیم های ایران، کره جنوبی و بحرین و تفاضل گل 3 تیم این تیم های بحرین و کره جنوبی بودند که به مرحله نیمه نهایی می رسیدند.

هندبالیست های ایران در ادامه بدون انگیزه و روحیه برابر کویت به میدان رفتند ودر حالی که داور گل سالم آن رها را ندید 36 - 36 مساوی شدند بازی بعدی برابر هنگ کنگ بود که تیم کشورمان با ترکیبی جوان 48 - 16 برد و در آخر هم برای عنوان پنجمی پیروز شد کویت را در حالی که تا دقایق آخر 5 امتیاز عقب بود ببرد و پنجم گردد. شاگردان حبیبی با آمار 3 برد، یک تساوی و یک باخت و عنوان پنجمی به کارشان خاتمه دادند این آمار در حالی به دست آمد که کره جنوبی و بحرین فینالیست هم با همین آمار در فینال حاضر شدند.

بحرین، کویت و کره جنوبی شرایط خاصی را برای آماده سازی داشتند و با تمام تلاشششان این گونه به فینال رسیدند و حالا یکی از آن ها مستقیم به المپیک می رود و دیگری در رقابت های انتخابی آن حاضر می گردد. اعتماد به جوانان با این شرایط آماده سازی نشان داد که حتی تیم ایران در بدترین شرایط هم از بهترین ها خیلی فاصله ندارد و شاید اگر مسئولان ورزش کشور نگاه بیشتری به هندبال داشته باشند و از آن و فدراسیونی که با رئیس جوان و خوبی اداره می گردد حمایت نمایند در آینده ای نه چندان دور شاهد درخشش این رشته باشیم و دوباره ببینیم که هندبال به اوج برگشته است. هندبال چیزی از والیبال و بسکتبال کم تر ندارد و تنها حمایت بیشتری می خواهد.

درخشش بازیکنان جوان در این رقابت ها و ایجاد انگیزه و امید در جامعه این رشته پس از درخشش آن ها در رقابت های انتخابی المپیک نگاه متفاوتی را در جامعه نسبت به این رشته به وجود آورد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2048

به "پوست اندازی در قطر با نمایشی خوب و درخشان، شاگردان حبیبی همه را به آینده امیدوار کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوست اندازی در قطر با نمایشی خوب و درخشان، شاگردان حبیبی همه را به آینده امیدوار کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید