پارک ملی کاو یای تایلند

به گزارش دور زمین، پارک ملی کاو یای (Khao Yai National Park)، یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی تور تایلند است. این پارک در مساحتی 2168 کیلومتر مربعی در میان جنگل‌ها و مراتع بزرگ قرار گرفته است.

پارک ملی کاو یای تایلند

55 سال پیش در چنین روزه، 18 سپتامبر سال 1962، پارک کاو یای به عنوان اولین پارک ملی تایلند ساخته شده است. در حالی‌که امروزه این پارک سومین پارک بزرگ این کشور محسوب می‌شود. بخش عمده‌ی کاو یای در منطقه‌ی ناکون راچاسیما (Nakhon Ratchasima) قرار دارد ولی از طرفی تا مناطق دیگر این ناحیه، امتداد پیدا کرده است. از طرفی این پارک تا بانکوک 3 ساعت فاصله دارد. برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی تور تایلند می‌توانید به این پارک مراجعه نمایید.

این پارک در مساحتی 2168 کیلومتر مربعی در میان جنگل‌ها و مراتع وسیع واقع شده است. ارتفاع میانگین این منطقه از سطح دریا 400 تا 1000 متر است، در حالی‌که مرتفع‌ترین قله‌ی این پارک 1351 متر دارد.

پارک کاو یای در واقع بخشی از مجموعه جنگل‌هایی است که توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده‌اند؛ از همین رو پارک‌های دیگری نیز در این منطقه قرار گرفته‌اند.

این پارک طیف گسترده‌ای از گونه‌های جانوری را در خود جای داده است. از فیل و خرس گرفته تا سمور و میمون، در گوشه و کنار کاو یای پیدا می‌شوند. حتی با وجود آن‌که برای مدت‌ها اثری از ببرها در این منطقه نبود، ولی اخیرا دوربین‌ها توانستند صحنه‌ای از تعدادی ببر شکار کنند. از طرفی اما این پارک تنها یک تمساح دارد که آن هم اعطایی توسط نگهبانان آن می‌باشد.

پدیده‌های جذاب این پارک در کنار جانوران آن، کاو یای را به مکانی جذاب و دیدنی، چه برای گردشگران تور تایلند محلی و چه خارجی، تبدیل کرده است. همین امر باعث شلوغی و ازدحام این منطقه در روزهای آخر هفته می‌شود. با توجه به شرایط جوی و اقلیمی، بهترین زمان بازدید از این پارک فصل بهار می‌باشد.

انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3926

به "پارک ملی کاو یای تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک ملی کاو یای تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید