ورزش بچه ها در خانه را بسپار به تیله

به گزارش دور زمین، در خاطرات کودکی بسیاری از ما زنگ ورزش همواره کلاسی بوده که بی هیچ هدف خاصی در حیاط رها می شدیم و در بهترین حالت گل کوچک و ورزش های رایج را در مدرسه انجام می دادیم.

ورزش بچه ها در خانه را بسپار به تیله

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

در سال های اخیر هم که زنگ ورزش با حرکات نرمشی و رشته های مختلف ورزشی همراه و از حالت بی برنامه قدیم خارج شده بود، این بار همه گیری کرونا کاری نموده تا باز هم ورزش مدارس به حاشیه برود.

در روزگاری که همه امور هر روز بیش از پیش به سمت مجازی شدن پیش می رود و از خانه می توانید کارهای روزمره را انجام دهید طبعا بچه ها هم کمتر از همواره از خانه خارج می شوند و تحرکشان روز به روز کمتر می گردد.

این بی تحرکی می تواند از سنین کودکی خطرات جدی برای آنها داشته باشد. رکسانا اربابی نژاد، مدیرعامل شرکت رایان پژوهان مهر پویا با در نظر دریافت این آسیب ها کوشش نموده است ایده قدیمی اش در مورد آموزش دقیق و موثر ورزش به بچه ها را در فضایی جدید اجرایی کند.

او از سال 1397 با هدف علاقه مندکردن بچه ها به ورزشی که هم ساده باشد و هم قابلیت اجرا در خانه را داشته باشد به همراه تیم اش اپلیکیشنی به نام تیله را طراحی کرد تا گروه سنی 2 تا 13 سال بتوانند با ورزش آشتی و سلامتشان را تضمین نمایند.

تیله چه ورزش هایی را آموزش می دهد؟

در حال حاضر برنامه های ورزشی اپلیکیشن تیله شامل یوگا و ورزش کاربردی در سطوح مختلف است. انتخاب این دو ورزش برای آموزش به بچه ها در طی یک فرآیند علمی انجام شده است.

از آنجا که ورزش های تخصصی برای بچه ها در سنین پایین مضراتی دارد و می تواند باعث گردد یک گروه از عضلات بیشتر از بقیه رشد کند و بخشی از آنها ضعیف باقی بماند، معمولا مربیان دوره دیده ورزش کودک توصیه می نمایند ورزش هایی نظیر یوگا که همزمان برای کل بدن مفید است و مانع از آسیب های روحی و جسمی هم می گردد بیشتر به کار رود. آموزش ها هم بر اساس تجربه و دانش چند مربی و متخصص ساماندهی شده است.

رکسانا اربابی نژاد که تحصیلات کارشناسی ارشد تربیت بدنی دارد و از مربیان با سابقه یوگا است، علاوه بر سمت مدیرعاملی از اعضای تیم طراحی برنامه های ورزشی تیله است. المیرا اربابی نژاد هم یکی دیگر از اعضای تیم است که دوره های ورزشی مختلفی را در اروپا دیده و در حال حاضر مربی تربیت بدنی در سیستم آموزشی کشور فرانسه است. لازم به ذکر است تیم پشتیبان اپلیکیشن تیله برای برنامه های ورزشی و برنامه هایی غذایی از چند مشاور دیگر هم یاری می گیرد.

آنالیز شرایط جسمی و سنی کودک

اپلیکیشن تیله طوری برنامه ریزی شده است که هنگام ثبت نام، سن و جنسیت و قد و وزن کودک را می خواهد، بنابراین شخصی که پروفایل کودک را تکمیل می نماید می تواند با واردکردن اطلاعات درست مطمئن گردد برنامه ها متناسب با شرایط کودک به او پیشنهاد شده است.

ارائه گزارش آمادگی جسمانی

اپلیکیشن تیله هر 14 روز یک بار از کودک آزمون آمادگی جسمانی می گیرد تا تغییرات بدنی او را طی برنامه ورزشی نشان دهد. این گزارش می تواند نشان دهد استقامت کودک چقدر است و در چه حوزه هایی ضعف دارد.

هوش مصنوعی ناظر بر اجرای صحیح حرکات

آنچه خدمات تیله را از سایر اپلیکیشن های ورزشی متمایز می نماید مجهز بودن به هوش مصنوعی است. یکی از نقدهای جدی که همواره به ورزش در خانه و آن هم به شکل آنلاین یا همراه با ویدئو و اپلیکیشن وارد می گردد، نظارت نکردن بر اجرای صحیح حرکات و در نهایت آسیب دیدگی است.

تیله برای حل این معضل از فناوری هوش مصنوعی استفاده نموده است. به این شکل که والدین کودک می توانند در حین اجرای حرکات ورزشی از او عکس بگیرند و در اپلیکیشن بارگذاری نمایند.

تیله با یاری هوش مصنوعی این عکس ها را آنالیز نموده و قسمت هایی از بدن که حین انجام حرکات بدون اشکال هستند را سبز نموده و قسمت هایی که حرکت را به درستی اجرا ننموده اند را قرمز می نماید. با این روش بدون احتیاج به هیچ توضیحی، کودک می تواند اشتباه خودش را درک و اصلاح کند.

توجه به بچه ها دارای شرایط خاص

مدیرعامل شرکت رایان پژوهان مهر پویا با اشاره به این که در بین بچه ها بعضی ها با اوتیسم، سندر م داون، بیش فعالی درگیر هستند و بعضی هم به دلیل محدودیت های حرکتی روی جایگاه چرخ دار می نشینند و عضلات پایشان به مرور ضعیف شده، اشاره می نماید: لازم دیدیدم برای این گروه ها هم برنامه های ورزشی مخصوصی در نظر بگیریم تا آنها هم بتوانند همانند سایر بچه ها به راحتی و با ایمنی کامل در خانه ورزش نمایند. در حال حاضر برنامه مخصوص بچه هایی که محدودیت حرکتی دارند در حال اضافه شدن به اپلیکیشن است و بقیه برنامه های اختلالات دیگر در اپ وجود دارد.

چرا تیله را برای ورزش کودکمان انتخاب کنیم؟

رکسانا اربابی نژاد، مدیرعامل شرکت رایان پژوهان مهر پویا در پاسخ به این سوال می گوید: ورزش نوعی بازی است و بچه ها بیش از هر چیزی می توانند از بازی ها اطلاعات کسب نمایند و همزمان از آن لذت ببرند. اپلیکیشن تیله فرصتی را فراهم می نماید تا بچه ها بتوانند بدون احتیاج به هیچ ابزار خاصی در خانه ورزش نمایند و برای برگرداندن انرژی پس از ورزش طبق پیشنهادهای کارشناسی شده، از میان وعده های سالم استفاده نمایند. میان وعده ای که هم ارزش غذایی بالایی داشته باشد و هم از مضرات تنقلات رایج به دور باشد. ما با انجمن بین المللی بازی و ورزش فعال بچه ها (CAPS) در کشور سوییس در ارتباط هستیم و در برنامه های آموزشی آنها شرکت داشتیم و آنها هم برای همکاری ابراز تمایل کردند. این انجمن با هدف ارتقا فعالیت و ورزش بچه ها شکل گرفته و کوشش دارد برنامه های جهانی در این حوزه داشته باشد.

هزینه بسیار پایین در مقایسه با باشگاه ها

ثبت نام در اپلیکیشن تیله کاملا رایگان است و پس از آن والدین یا کسانی که برای کودک ثبت نام انجام داده اند می توانند برنامه های ورزشی مورد نظرشان را با هزینه ای بسیار کم خریداری نمایند. هزینه یک ماه ورزش در یک باشگاه نسبتا ارزان به شکل یک روز د رمیان معمولا بین 100 تا 150 هزارتومان است و تیله کوشش نموده این هزینه را تا 40 هزارتومان کاهش دهد تا همه بچه ها بتوانند از این امکان استفاده نمایند.

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4247

به "ورزش بچه ها در خانه را بسپار به تیله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش بچه ها در خانه را بسپار به تیله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید