تور ایتالیا ارزان: همکاری دانشگاه فردوسی با مرکز تحقیقات ایتالیا در حوزه مدیریت ریسک و فرونشست

به گزارش دور زمین، دانشگاه فردوسی مشهد و مرکز تحقیقات ژئوهیدرولوژی وابسته به شورای ملی پژوهش در کشور ایتالیا با هدف همکاری های علمی متقابل تفاهم نامه منعقد کردند.

تور ایتالیا ارزان: همکاری دانشگاه فردوسی با مرکز تحقیقات ایتالیا در حوزه مدیریت ریسک و فرونشست

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران، فعالیت مرکز تحقیقات ژئوهیدرولوژی ایتالیا جهت حفاظت در برابر مخاطرات ژئوهیدرولوژیک مانند فرونشست، فروچاله، فرسایش و سایر مخاطرات مرتبط متمرکز است و تفاهم نامه منعقد شده بین دو نهاد، این امکان را می دهد تا ضمن تمرکز بر فعالیت های علمی مشترک و تبادل استاد و دانشجو، بر روی موضوعاتی که امروز به اسم چالش های محیط زیست و مخاطرات اکوسیستم های ایران مطرح است، فعالیت های علمی و طرح های مشترک پژوهشی جهت حل بحران صورت گیرد.

عمده محورهای این تفاهم نامه بر مباحث مرتبط با فرسایش، حفاظت و احیاء خاک، ژئومورفولوژی خاک، تخریب خاک و اکوژئومورفولوژی، مدلسازی مخاطرات ژئوهیدرولوژیک بویژه فرسایش زیرزمینی و تونلی، فرونشست و توسعه فروچاله ها و مدیریت ریسک و حل این بحران ها تاکید دارد.

تبادل استاد و دانشجو در مورد موضوعات مورد بحث در تفاهم نامه، برگزاری دوره ها و سیمنارهای مشترک علمی و هم انجام تحقیقات مشترک و امکان استفاده مشترک از امکانات، ابزار و تجهیزات لازم جهت پژوهش ها، از جمله انتظارات و فعالیت هایی است که در تفاهم نامه دیده شده است.

به نقل از دانشگاه فردوسی، این تفاهم نامه به تلاش دکتر عادل سپهر، دانشیار دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست و هم مدیر گروه پژوهشی مخاطرات محیطی و مدیریت اکوسیستم پژوهشکده آب و محیط زیست دانشگاه فردوسی مشهد به اسم هماهنگ کننده و رابط علمی این دانشگاه با طرف ایتالیایی و با امضاء رییس دانشگاه فردوسی و رییس مرکز تحقیقات ژئوهیدرولوژی ایتالیا در دو نسخه منعقد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4581

به "تور ایتالیا ارزان: همکاری دانشگاه فردوسی با مرکز تحقیقات ایتالیا در حوزه مدیریت ریسک و فرونشست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا ارزان: همکاری دانشگاه فردوسی با مرکز تحقیقات ایتالیا در حوزه مدیریت ریسک و فرونشست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید