عجایب هفتگانه تور تایلند

به گزارش دور زمین، تایلند پر از جاذبه‌های دیدنی و گاه باورنکردنی است. در این جا با عجایب هفتگانه این کشور آشنا می‌شویم.

عجایب هفتگانه تور تایلند

معبد سفید (White Temple) در چیانگ رای

معبد Wat Rong Khun معروف به معبد سپید در بخش شمالی تایلند و در نزدیکی چیانگ رای قرار دارد. بسیاری از افرادی که عکس‌های این معبد باشکوه را در اینترنت دیده‌اند، در تور تایلند خود تنها برای بازدید از این معبد غیرمعمول به شمال تایلند می‌روند.

مسلما برای هر چیزی اولین باری وجود دارد. برای سفر به شمال تایلند نیز تورهای اتوبوسی وجود دارند. معبد Wat Rong Khun، معبدی بودایی شگفت انگیزی است که هیچ شباهتی به معبدهای بودایی قدیمی و عادی ندارد. تمامی مصالح به کار رفته در ساخت این معبد به رنگ سفید هستند که نشاندهنده خلوص و پاکی بودا است و آینه‌های کارشده در ان نماد دانایی بودا می‌باشد. این کاخ خارق‌العاده با رنگ سپید برفی خود بسیار تاثیرگذار است. سبک این بنا در بسیاری از قسمت‌ها شبیه به هندو و بودایی است. این معبد زیباترین و شگفت‌اورترین معبد تور تایلند است.

معبد وات پو (Wat Pho) در تور بانکوک

این معبد جالب ثروتمندترین معبد تور بانکوک، پایتخت کشور تایلند است. این معبد دارای قدرت و شکوه خاصی است زیرا مجسمه بودای خوابیده (Reclining Buddha) که به اندازه یک هواپیمای مسافربری است در این معبد قرار دارد. علاوه براین مجسمه‌های اسب آبی 46 متری از جنس طلا که بودا را در سفر به نیروانا همراهی می‌کنند، در این معبد قرار دارند. در نزدیکی این معبد یک مدرسه آموزش ماساژ قرار دارد که در صورت تمایل می‌توانید در تور تایلند در کلاس‌های آن نام‌نویسی کنید.

نام اصلی معبد بودای خوابیده (Reclining Buddha)، در زبان تایلندی معبد "وات پو" (Wat Pho) است. معبد بودای خوابیده یکی از معابد قدیمی و معروف تور تایلند است. این معبد همراه با بنیاد بانکوکا و توسعه جزیره Rattannakosin به دستور شاه رامای سوم انجام شد. شاه راما سوم تصمیم داشت پایتخت را از شهر باستانی آیوتا به بانکوک تغییر دهد.

در تور تایلند علاوه بر بازدید از این معبد قدیمی می‌توانید یک ماساژ سنتی تایلندی نیز دریافت کنید زیرا همانطور که گفتیم این معبد خواستگاه ماساژ تایلندی است و یک مدرسه ماساژ نیز در نزدیکی آن در حال فعالیت است. در معبد بودای خوابیده در بانکوک، 108 سیم و مجرای برنزی تعبیه شده است و مرتبا صدای انداختن سکه‌هایی را که گردشگران تور تایلند درون ظورف معبد می‌اندازند به گوش می‌رسد. تایلندی‌ها بر این باورند که اگر در تمامی این مجراهای برنزی سکه بیندازید، خوش شانسی می‌آورید و با انداختن هر سکه می‌توانید یک آرزو کنید. در ورودی معبد می‌توانید اقدام به خرید سکه‌های کوچک به قیمت 20 بات کنید.

موزه Fu Hao Kum در کالاسین (Kalasin)

اگر تمایل دارید در تور تایلند به دنیای ناشناخته‌ای سفر کنید، سری به این موزه بزنید. در این موزه می‌توانید از اسکلت دایناسورها در محیط بازسازی شده زندگی‌شان دیدن کنید.

آبشارهای یاروان (Yarevan) در کانچانبوری تایلند

آبشارهای اروان (Erawan) که نام آن‌ها برگرفته از نام فیل سه سر افسانه‌ای یاروان (Yerevan)‌ است از حداقل هفت طبقه آبشار تشکیل شده است. برای رسیدن به بالاترین نقطه این آبشار باید علاوه بر استقامت، حس تعادل زیادی نیز داشته باشید. حتما مراقب گل‌های لغزنده و ریشه‌های درختان باشید. آبشارهای اروان یکی از جاذبه‌های اصلی پارک ملی به همین نام است. این پارک ملی که از پارک‌های معروف تور تایلند است، در استان کانچانبوری واقع شده است. این آبشار با آب سبز زمردی رنگ و طبقات ریزش آب زیبا در هفت طبقه بیش از 1500 متر ارتفاع دارد. جنگل‌های گرمسیری این آبشار با ابهت را احاطه کرده است که در آن انواع درختان و گل‌های ارکیده وحشی وجود دارد.

روستای پای تای (Pai Thai)

روستای دورافتاده پای تای (Pai Thai) در تور تایلند یکی از مکان‌هایی است که شما را جذب خواهد کرد. این روستا شبیه به بخشی از سوئیس است و دارای حیات وحشی بکر و فوق‌العاده است. در تور تایلند و در سفر به این روستای دورافتاده باید غذاهای خوشمزه و آبدار محلی را حتما امتحان کنید. So Pai روستای فوق‌العاده‌ای واقع در شمال تایلند در استان مائه هونگ سون (Mae Hong Son) است که در کناره شرقی رودخانه پای (Pai)، در ارتفاعات قرار دارد. در این منطقه ارتفاع از سطح دریا بین 600 تا 1200 متر است. روستای پای به لطف پناهندگان برمه‌ای (گروه‌های قومی و دای شان (Dai Shan)) که حدود 200 سال پیش به علت وقوع جنگ‌های داخلی از کشور خود خارج شده و پا به این سرزمین گذاشتند، شکل گرفته است.

بازدید از ساختمان روبات در تور بانکوک

ساختمان روبات یک ساختمان مدرن است که ظاهر آن به توسعه و پیشرفت تکنولوژی کامپیوتری اشاره دارد و در منطقه Sathorn در قلب پایتخت تایلند، شهر بانکوک، قرار دارد. بر طبق تعریف دایره‌المعارف استفان اسنوتا معروف به "معماری قرن بیستم"، این ساختمان رسمیت و اعتبار معماری معاصر تایلند را ارتقا بخشیده است. بنابراین یکی از ساختمان‌هایی است که حتما باید در تور تایلند از ان بازدید کنید.

معبد غار ببر (Tiger Cave Temple) در شهر کرابی (Krabi)

برای رفتن به این معبد در تور تایلند باید از نردبانی بالا بروید که دارای 1237 پله می‌باشد. پس از رسیدن به بالای نردبان با منظره و چشم انداز زیبایی از تمامی استان روبرو خواهید شد. علاوه براین یکی از نکاتی که باعث خاص شدن این معبد در تور تایلند می‌شود این است که در این معبد ببرها زندگی می‌کنند. برطبق افسانه‌ها، نام این غار به خاطر راهبه معبد با نام Ajarn Jumnien Silseto بود که در غاری که سابقا خانه ببرها بوده، به مدیتیشن می‌پرداخته است. به مرور زمان معبد ببر گسترش پیدا کرد و هم اکنون یک مجموعه معبد بزرگ است که علاوه بر غارها و صومعه‌ها شامل مجموعه‌ای از ساختمان‌ها، یک مناره 100 متری و یک محراب در لبه پرتگاه می‌باشد.

انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3791

به "عجایب هفتگانه تور تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجایب هفتگانه تور تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید