هفته اول اسفند ، جدیدترین آمار تماشاگران تئاتر

به گزارش دور زمین، آخرین آمار تفکیکی اطلاعات فروش و تعداد تماشاگر تماشاخانه های اداره کل هنرهای نمایشی به استثنای مجموعه تئاتر شهر معین شد.

هفته اول اسفند ، جدیدترین آمار تماشاگران تئاتر

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، آخرین آمار فروش تالار هنر تا آدینه سوم اسفند و تماشاخانه سنگلج تا آدینه 19 بهمن تعیین شد.

با توجه به برگزاری سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به مدت دو هفته (از 22 بهمن تا چهارم اسفند) و میزبانی مجموعه تئاتر شهر و تماشاخانه سنگلج از این رویداد، آمار ارائه شده از تماشاخانه سنگلج مربوط به هفته خاتمهی اجرای نمایش شاه آباس است. این نمایش با آغاز برگزاری جشنواره تئاتر فجر به کار خود خاتمه داد.

مجموعه تئاتر شهر نیز علی رغم پیگیری ها، هنوز آمار فروش هفته خاتمهی اجراهای پیش از جشنواره خود را ارائه ننموده است. این آثار شامل نمایش های ازدواج آقای می سی سی پی (سالن اصلی)، آوازه خوان خیابان منهتن (تالار چهارسو)، در انتظار گودو و ماه در آب (سالن قشقایی) و کالبدشکافی و برفک (سالن سایه) می گردد که تا 18 بهمن روی صحنه بوده اند.

بر این اساس تماشاخانه سنگلج از اول بهمن 97 میزبان شاه آباس به نویسندگی و کارگردانی حسین نوشیر شد. نمایشی که طی 17 اجرا تا 19 بهمن (اجرای خاتمهی)، میزبان 1072 تماشاگر بود. برای شاه آباس 375 بلیت تمام بها، 288 بلیت نیم بها، 17 بلیت تخفیف دار و 392 بلیت مهمان صادر شد تا با بهای بلیت 250 هزار ریالی، در گیشه به رقم 132 میلیون و 625 هزار ریال دست پیدا کند.

تالار هنر نیز که همزمان با برگزاری سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به فعالیت عادی خود ادامه می داد، آمار نمایش شاهزاده و خرس را تا آدینه سوم اسفند به توضیح زیر اعلام نمود:

نمایش شاهزاده و خرس به نویسندگی و کارگردانی ماندانا عبقری که اجرای خود را از دهم بهمن آغاز نموده است و همچنان ادامه می دهد تا آدینه سوم اسفند، با پشت سر گذاشتن 20 اجرا میزبان 1570 تماشاگر شد. از این 1570 نفر، 359 نفر با بلیت تمام بها، 727 نفر با بلیت نیم بها، 268 نفر با بلیت تخفیف دار و 216 نفر با بلیت مهمان به تماشای این اثر نشستند تا با بهای بلیت 200 هزار ریال، رقم 184 میلیون و 700 هزار ریال در گیشه آن ثبت گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1659

به "هفته اول اسفند ، جدیدترین آمار تماشاگران تئاتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته اول اسفند ، جدیدترین آمار تماشاگران تئاتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید