تور مقرون به صرفه ایتالیا: هشداری که باجو به ایتالیایی ها داد و نادیده گرفته شد!

به گزارش دور زمین، فاجعه ناکامی مجدد تیم ملی ایتالیا در کسب جواز صعود به جام جهانی 2022 تلنگری نو برای یادآوری این موضوع بود که فوتبال ایتالیا به یک تحول اساسی نیاز دارد، تحولی که اسطوره این تیم پیش بینی اش را کرده بود.

تور مقرون به صرفه ایتالیا: هشداری که باجو به ایتالیایی ها داد و نادیده گرفته شد!

با ما همراه باشید و با تور مقرون به صرفه ایتالیا از به برترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی ایتالیا از زمان قهرمانی اش در جام جهانی 2006 در یک سرازیری قرار گرفته بود که خیلی ها نخواستند به آن اذعان کنند و حتی به انکار آن پرداختند وقتی که این تیم تابستان سال گذشته یورو 2020 را فتح کرد.

هم در جام جهانی 2010 هم 4 سال پس از آن در جام جهانی برزیل، آتزوری در مرحله گروهی از گردونه رقابت ها کنار رفت اما پس از هیچ یک از آن دو ناکامی تغییر محسوسی در اوضاع و احوال این تیم ایجاد نشد و این در حالی بود که فدراسیون فوتبال ایتالیا سال های قبل از آن فرصتی طلایی برای انجام این کار را داشت.

سال 2010، پس از نمایش های فاجعه آمیزش در آفریقای جنوبی که باعث شد در گروهی که پاراگوئه، اسلواکی و نیوزیلند حضور داشتند آخر شود، روبرتو باجو اسطوره آتزوری به عنوان مدیر بخش فنی فدراسیون فوتبال ایتالیا استخدام شد. او فوراً کارش را با هدف شناسایی مسائل اصلی فوتبال ایتالیا و حل آنها آغاز کرد که نتیجه آن تدوین و ارائه یک گزارش 900 صفحه ای در سال 2011 با معرفی مسائل ریشه ای تیم ملی ایتالیا و ارائه راهکار های متناسب برای حل آن مسائل بود.

گزارشی باجو اما کاملاً از سوی فدراسیون فوتبال ایتالیا نادیده گرفته شد نه تنها هیچ اقدامی برای اجرای راهکار های ذکر شده در آن صورت نگرفت بلکه لایق بازخورد هم دانسته نشد. همین موضوع سبب شد که باجو ماه ژانویه سال 2013 از سمت خود استعفا کند و در همان زمان دلیل این تصمیمش را اینگونه توضیح داد: به من اجازه ندادند تا نقشم را به خوبی ایفا کنم. پس دیگر دلیل ندارد که به این کار ادامه دهم. گزارش 900 صفحه ای من ماه نوامبر سال 2011 ارائه شده اما هنوز مثل یک نامه بی ارزش مانده است و من هم عواقبش را می بینم.

جان کارلو آبِته، رئیس وقت فدراسیون فوتبال ایتالیا اما توپ را در زمین باجو انداخت و تصمیم او برای استعفا را به چیزهای دیگری ارتباط داد. آبته گفت: روبرتو باجو به عنوان یک انسان و یک چهره سرشناس دارای ویژگی های شخصیتی عالی است اما او احساس کرد که این پست مدیریتی به دردش نمی خورد و چیزی که به دنبالش بود را به او نمی دهد. من از تصمیم او غافلگیر شدم. او به من هشدار داده بود. به خاطر تعهدات بین المللی اش و به خاطر اینکه احساس می کرد، مزد تلاش هایش را نگرفته است، او هرگز نتوانست وقت کافی به فعالیتی که عهده دارش بود را اختصاص دهد.

تشخیص اینکه آیا گزارش باجو در صورت برخورداری از توجه کافی می توانست تغییری محسوس در شرایط فوتبال ملی ایتالیا به وجود آورد یا نه، غیرممکن است اما شکی نیست که فوتبال ایتالیا نیازمند تغییر است و قهرمانی تیم ملی این کشور در یورو 2020 هم این واقعیت را تغییر نداده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5389

به "تور مقرون به صرفه ایتالیا: هشداری که باجو به ایتالیایی ها داد و نادیده گرفته شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مقرون به صرفه ایتالیا: هشداری که باجو به ایتالیایی ها داد و نادیده گرفته شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید