هشت شهر برتر چین از نظر غذا

به گزارش دور زمین، بهترین مکان‌ها برای غذا در چین کجا هستند؟ اگر هدف اصلی شما از رفتن به چین امتحان غذاهای مخصوص این کشور به شکل اصلیشان است، کجای چین باید بروید؟ البته غذا معمولا تنها بخشی از تجربه‌هایی است که مسافران در این کشور به دنبال آن هستند. ولی اگر در زمان سفرتان، به یکی از این شهرها بروید، می‌توانید علاوه بر غذاهای عالی این مناطق از جاذبه‌های دیدنی این شهرها نیز لذت ببرید.

هشت شهر برتر چین از نظر غذا

هنگ کنگ (Hong Kong)

  • مکان: جنوب شرقی چین
  • سبک آشپزی: غذاهای کانتونی، غذاهای هنگ کنگ، غذاهای غربی

غذاهای کانتونی چین در سراسر جهان شناخته شده‌اند. غذاهای کانتونی یکی از مطبوع‌ترین غذاها در میان هشت سبک غذایی چین بوده و این غذاها به غذاهای غربی بسیار شبیه هستند. در هنگ کنگ می‌توانید این غذاها را همراه با غذاهای دریایی عالی و دیم‌سام‌های خوشمزه (چای و یک وعده سبک غذایی، غذای خاص هنگ کنگ) امتحان کنید. هنگ کنگ شهری بین‌المللی و ثروتمند در چین است و رستوران‌های آن غذاهایی فوق‌العاده با کیفیت از تمام نقاط جهان مخصوصا کشورهای ژاپن، کره و بریتانیا را ارائه می‌دهند.

پکن (Beijing)

  • مکان: شمال شرق چین
  • سبک غذایی: غذاهای Jing، غذاهای شمال شرق چین، غذاهای مغولی

اردک پکنی (Peking duck) یا همان اردک کبابی، یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای چین است. هیچ کجا بهتر از پکن نمی‌توانید این غذا را پیدا کنید، جایی که این غذا به عنوان غذایی مخصوص امپراتورها پخته می‌شده است. رستوران Quanjude بهترین و خوشمزه‌ترین اردک پکنی را در پکن ارائه می‌دهد. غذاهای پکن سبکی مخصوص به خود به نام سبک جینگ دارند. در شمال چین گندم بیشتر از برنج، غذای اصلی مردم است و غذاهای پخته شده از گندم بسیار زیادند، مانند پنکیک‌ها، نودل‌ها، کلوچه‌های بخار پز و کوفته‌ها. ظرف داغ مغولی، یکی دیگر از غذاهای کلاسیک است که در مدت تور چین باید آن را در پکن بخورید. پکن 250 کیلومتر با مغولستان داخلی و 500 کیلومتر با Hohhot فاصله دارد.

چنگدو (Chengdu)

  • مکان: مرکز چین، استان سیچوان
  • سبک آشپزی: غذاهای Chuan

چنگدو مرکز استان سیچوان است و غذاهای آن به خاطر تندی مشهور بوده و یکی از محبوب‌ترین غذاهای چین هستند. خوردن غذاهای سیچوان چین جرات می‌خواهد، چرا که برای خیلی‌ها بیشتر از حد تحمل تند هستند، ولی اگر چیلی و غذاهای فلفلی را دوست دارید این منطقه از چین بهشت شما است. غذاهایی که باید حتما در مدت تور چین در این منطقه بخورید ظرف داغ سیچوان، مرغ کونگپو و ماپو توفو است. Chongqing نیز یکی دیگر از شهرهایی است که می‌توانید غذاهای خوشمزه Chuan را در آن امتحان کنید.

تورپن (Turpan)

  • مکان: شمال غرب چین، منطقه خودمختار Xinjiang
  • سبک آشپزی: غذاهای اسلامی، غذاهای Xinjiang

هر قسمتی از مناطق اسلامی شمال غربی چین، مکانی عالی برای خوردن بره کبابی کامل و نودل‌های با دست کشیده شده است. این منطقه از چین جایی است که این غذاها شکل گرفته‌اند. اگر در تور چین به این منطقه از چین رفتید، نان‌های پهن و بزرگ Xinjiang با نام محلی نانگ را از دست ندهید. رستوران‌ها و مغازه‌های کوچک شهرهای این منطقه از چین، اتمسفری آرام‌تر و خوشایندتر از شهرهای بزرگ آسیای مرکزی دارند.

ژیامن (Xiamen)

  • مکان: جنوب شرق چین، استان فوجیان
  • سبک آشپزی: غذاهای مین (فوجیان)

برای چشیدن بهترین غذاهای دریایی چین باید به ژیامن بروید. غذاهای فوجیان که در استان فوجیان چین شکل گرفته‌اند، به سوپ‌ها و ادویه‌هایشان معروف هستند. همچنین جاذبه‌های توریستی ژیامن آن را به جذاب‌ترین شهر استان فوجیان چین تبدیل کرده است.

گوانجو (Guangzhou)

  • مکان: جنوب شرق چین، استان گوانگدونگ
  • سبک آشپزی: غذاهای Yue (کانتونی)

گوانجو یا گوانگجو (که زمانی با نام کانتون شناخته می‌شد) و دیگر شهرهای دلتای رودخانه مروارید مانند شنژن (Shenzhen) بهترین مکان‌ها برای امتحان کردن غذاهای اصیل کانتونی هستند. یکی از مهمترین کارهایی که در زمان تور گوانجو باید انجام دهید، امتحان کردن غذاهای خوشمزه این منطقه از چین است.

ماکائو (Macau)

  • مکان: جنوب شرقی چین، نزدیک استان گوانگدونگ و هنگ کنگ در ساحل اقیانوس آرام
  • سبک آشپزی: مخلوطی از غذاهای پرتغالی و چینی، غذاهای کانتونی

برای مزه کردن ترکیبی جذاب و خوشمزه از غذاهای چین و پرتغالی باید به ماکائو بروید. این شهر کوچک چین که زمانی مستعمره بوده، آن قدر غذاهای خوشمزه و متفاوت دارد که جای خود را در لیست باز کند. ماکائو در منطقه غذاهای کانتونی قرار گرفته است.

شیان (Xian)

  • مکان: مرکز چین، استان Shaanxi
  • سبک آشپزی: غذاهای شمال غرب چین، غذاهای اسلامی

شیان به خاطر غذاهای شاهانه‌اش مانند غذاهای سنتی و قدیمی پخته شده با گوشت خر و گوشت شتر باید در این لیست قرار گیرد. شما می‌توانید این غذاها را در زمان تماشای نمایش سلسله Tang امتحان کنید. شیان نماینده سبک غذایی شمال غرب چین است. این سبک غذایی به سبک شمال شرق چین بسیار نزدیک است اما با نودل بیشتر و کوفته‌های کمتر. لانژو در این منطقه به خاطر نودل‌هایش بسیار مشهور است.

دیگر شهرهای جذاب چین از نظر غذا

این هشت شهر برتر چین از نظر غذا، گستره کاملی از بهترین غذاهای چین را در بر می‌گیرند و شامل غذاهایی هستند که بیشتر مسافران خارجی تور چین آن‌ها را می‌پسندند.

بزرگترین تنوع اقلیتی چین در جنوب این کشور جمع شده‌اند و غذاهای مخصوص به خود را دارند. مهمترین این شهرها کانمینگ (Kunming)، کایلی (Kaili)، گویلین (Guilin) و Xishuangbanna هستند. غیر از غذاهای مخصوص این اقلیت‌ها، شهرهای جزیره هاینان، مانند هایکو و سانیا، میوه‌های گرمسیری تازه و غذاهای دریایی عالی دارند.

غذاهای تبتی کم دسترس‌ترین غذاهای چین هستند. به غیر از لهاسا و دیگر شهرهای این منطقه از چین، می‌توانید غذاهای تبتی را در مکان‌هایی مانند لیجیانگ، دیکینگ، دالی در یون‌نان و Jiuzhaigou در استان سیچوان پیدا کنید.

انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3050

به "هشت شهر برتر چین از نظر غذا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشت شهر برتر چین از نظر غذا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید