هرسین مهیای میزبانی از 400 هزار میهمان نوروزی

به گزارش دور زمین، فرماندار شهرستان هرسین پیش بینی کرد: نوروز سال جاری این شهرستان میزبان بیش از 400 هزار گردشگر نوروزی باشد.

هرسین مهیای میزبانی از 400 هزار میهمان نوروزی

امیر شاه آبادی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، با اشاره به قرارگیری شهرستان هرسین بر سر جهت ورودی سه استان کردستان، همدان و لرستان به کرمانشاه گفت: این امر موجب می گردد همیشه تعداد زیادی از گردشگران از این شهرستان عبور نموده و با توجه به جاذبه های متعدد شهرستان بخشی از این میهمانان نوروزی از آثار و مناظر طبیعی شهرستان نیز دیدن می نمایند.

وی با بیان اینکه تنها اثر تبث جهانی شده استان در دل این شهرستان قرار گرفته است گفت: کرمانشاه در کشور بیش از همه با نام بیستون شناخته میگردد و کمتر کسی است که از استان کرمانشاه دیدن کند، اما سری به بیستون نزده باشد.

شاه آبادی از وجود 43 اثر ثبت ملی در این شهرستان اطلاع داد و اضافه کرد: در کنار بیستون آثار تاریخی متعدد دیگری در سطح شهرستان وجود دارد که می تواند برای هر گردشگری جذاب باشد که از جمله آن میتوان به گوردخمه های اسحاق وند اشاره نمود که منتسب به بردیا پسر کوروش است.

وی اضافه کرد: همچنین اولین سکونتگاه بشری که در گنج دره یا چیا خزینه قرار گرفته است در دل شهرستان هرسین جای دارد.

فرماندار هرسین از وجود 44 رشته قنات و هفت سراب به عنوان جاذبه های طبیعی این شهرستان یاد کرد واضافه کرد: همچنین زیارتگاه دو امام زاده در این شهرستان قرار گرفته است که به عنوان جاذبه زیارتی شهرستان مطرح است.

شاه آبادی در ادامه با اشاره به آمادگی کامل شهرستان برای استقبال از گردشگران نوروزی گفت: به همین دلیل تمام محل های اسکان از جمله مهمانسراها، هتل پنج ستاره لاله بیستون و نیز مدارس سطح شهرستان آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی هستند.

به گفته فرماندار شهرستان هرسین ظرفیت اسکان شبانه 2500 نفر در سطح این شهرستان فراهم شده است.

وی از برپایی چادر عشایر و کانکس راهنمایان گردشگری در مبادی ورودی و خروجی و میادین اصلی شهر اطلاع داد وگفت: نیروهای انتظامی هم برای تامین امنیت مطلوب با آمادگی کامل پای کار هستند.

وی با اشاره به بازدید بیش از 375 هزار نفر از این شهرستان در نوروز سال گذشته گفت: سال جاری پیش بینی میگردد این تعداد درصورت مساعد بودن شرایط جوی به بیش از 400 هزار نفر برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 تیر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1716

به "هرسین مهیای میزبانی از 400 هزار میهمان نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرسین مهیای میزبانی از 400 هزار میهمان نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید