آشنایی با جاذبه های گردشکری تورین (Turin) ایتالیا

به گزارش دور زمین، برای آشنایی با جاذبه های گردشکری تورین (Turin) ایتالیا همراه ما باشید، تورین (Turin) شهری در شمال غربی ایتالیا و مرکز استان پیه مونته (Regione Piemonte) و نیز مرکز شهرستان تورینو می‌باشد، تورین اولین پایتخت ایتالیا در فاصله سالهای 1861 تا 1865 بوده است که همین باعث شده تا در این شهر پر از جاذبه های تاریخی و کاخ ها باشد.

آشنایی با جاذبه های گردشکری تورین (Turin) ایتالیا

کاخ سلطنتی تورین

کاخ سلطنتی تورین یک کاخ تاریخی مربوط به خاندان ساووی است که کاملا یکسو از میدان پیاتزا کاستلو را در مرکز شهر ‏تورین به خود اختصاص داده است. این کاخدر قرن 16 ساخته شده است اما در قرن 17 تغییراتی به روی آن اعمال شد و آن را ‏مدرنتر کردند. در سال 1946 این کاخ به یک موزه تبدیل شد و از سال 1997 نیز در فهرست میراثدنیای یونسکو به ثبت ‏رسید.

در اطراف این کاخ باغ سلطنتی زیبا و جذابی وجود داردکه در گوشه ای از آن موزه باستان شناسی قرار گرفته است که در ‏آن اشیاء باستانی یافتشده از دوران ماقبل تاریخ و رومیان، به نمایش گذاشته می شود. ‏ ‏‏

موزه مصری

موزه مصرشناسی تورین یکی از عظیمترین موزه‌های مصرشناسی دنیا است. این موزه پس ازموزه قاهره در مصر، عظیمترین مساحت و مجموعه آثار را دارد. این بنا در سال 1824توسط شارل فلیکس ساووا، پادشاه ساردنی تاسیس شد. ناپلئون بناپارت در بازگشت خود ازمصر بخشی از غنایمی را که به دست آورده بود در این شهر باقی گذاشت. همچنین اینموزه دارای یک کتابخانه می‌باشد. سالانه بیش از یک میلیون توریست از این جاذبهتوریستی تورین بازدید می‌کنند.

دروازه پالاتین

پالاتین نام یکی از معروف ترین دروازه شهر و کشور ایتالیا است که قدمت آن به دوران رومیانباز می شود. در حال حاضر این دروازه محل اتصال بین تورین مدرن ‏در بخش شمالی وشهر قدیمی در سمت دیگر آن است. همچنین لازم بذکر است که این دروازه یکی از معدودسازه هایی می باشد که از قرن یکم بجای مانده است.

میدان سنکارلو

کمتر کسی است که نام سن کارلو میدان معروف تورین را نشنیده باشد. تورین شهریاست که در آن خیابان ها و میادین بسیار زیبایی وجود دارد ولی در این بین هیچ میدانیبه جذابیت سن کارلو ‏نیست. اطراف این میدان می توانید ساختمان های متعدد بسیارتماشایی و مسقفی را مشاهده کنید که با رفتن زیر آنها می توانید بعضی از زیباترین وشیک ترین ‏فروشگاه های شهر را هم ببینید.

کاخ مادامتورین

کاخ مادام از آن دسته جاذبه هایی است که حتما و حتما باید وقتی برای بازدیداز آن در تور ایتالیای خود بگذارید. این کاخ عظیم که از معروف ترین جاذبه های توریستیتورین محسوب می شود، در مرکز میدان کاستلو قرار گرفته است. این ساختمان در قرن سیزدهممیلادی یک قلعه بود که سپس در قرن پانزدهم با بازسازی ‏های اجرا شده و گسترش آنتبدیل به یک کاخ عظیم شد. بعلاوه شما داخل این کاخ موزه هنرهای قدیمی را هم میتوانید مشاهده کنید که در آن آثار هنری ‏باقیمانده از تاریخ شهر تورین دیده میشود.‏

کفن حضرت مسیح

قطعا یکی از جنجالی ترین و مورد توجه ترین کشفیات باستان شناسی در طول تاریخ،وسایلی است که به اشخاص محبوب و مهم نسبت داده می شوند. یکی از آن ها کفن احتمالیحضرت مسیح است که تکه پارچه ای بلندکه اثرات خون و نقش بدن مردی را بر خود حمل می نماید.

این کفن که به کفن حضرت مسیح منسوبش می کنندفراز و نشیب بسیاری را در طول تاریخ پشت سر گذاشته و بارها میان هواداران و پیرواناین پیامبر دست به دست شده است. نخستین بار در سال 1353 میلادی بود که کلیسا کاتولیکرسما وجود این کفن را اظهار داشت و آن را در کلیسا لیری فرانسه در معرض دید قرارداد.

در واقع داستان کفن احتمالی حضرت مسیح به سال های 30 تا 33 میلادی بر میشود. بنا بر روایت ها، این کفن تاریخی از یهودیه به شهر ادسا یارُها در ترکیه امروزی منتقل شد و بعدها نیز به قسطنطنیه (استانبول امروزی) راه یافت.در اوایل قرن سیزدهم میلادی، زمانی که صلیبیون شهر قسطنطنیه را غارت کردند، کفن نیزبار دیگر جا به جا شد و این بار به شهر آتن یونان رسید و ظاهرا تا سال 1225 میلادیهمان جا ماند. امروزه این کفن جنجالی در کلیسا جامع و سلطنتی سنت جان بپتیست درشهر تورین ایتالیا نگهداری می شود.

کلیسای جامع سن جیووانی باتیستا

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید کلیسای جامع سن جیووانی باتیستااولین نمونه از معماری رنسانس در شهر تورین ‏است. این کلیسا در بین سال‌های 1492الی 1498 میلادی ساخته شده و اصلی ترین جاذبه این کلیسا برای بازدیدکنندگان پوششمقدس سانتا ‏سیندون است که گفته می شود مربوط به عیسی مسیح هنگام به صلیب کشیدهشدن است! البته همانطور که می دانید حضرت عیسی(ع) به صلیب کشیده نشده است.

پارکولنتینو

اگر در این شهر از بازدید کاخ های مجلل و ساختمان های عظیم خسته شدید میتوانید به سمت رودخانه حرکت کنید و به پارک ‏زیبا و سرسبز ولنتینو سر بزنید. در اینجامی توانید یک روستای کاملا تاریخی مربوط به قرون وسطی را نیز ببینید. ساختارهایی‏که کاملا با آنچه در سطح شهر دیده بودید فرق می نماید و شما را به دوره ای دیگروارد می نماید. ‏

انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3452

به "آشنایی با جاذبه های گردشکری تورین (Turin) ایتالیا" امتیاز دهید

2 کاربر به "آشنایی با جاذبه های گردشکری تورین (Turin) ایتالیا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های گردشکری تورین (Turin) ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید