نکات مهم در خصوص راه اندازی کافه و اجاره مغازه در ترکیه

به گزارش دور زمین، برای کار در ترکیه قرار نیست حتما استخدام شوید. در این کشور، می توانید به طور مستقل کار کنید؛ راه اندازی کافه، رستوران یا اجاره و خرید مغازه از گزینه های شما می تواند باشد. اما چگونه می توانیم چنین کارهایی را راه اندازی کنیم؟ هزینه این کارها چقدر است و...

نکات مهم در خصوص راه اندازی کافه و اجاره مغازه در ترکیه

قیمت مغازه در ترکیه

در ترکیه، قصد راه اندازی هرکاری را که داشته باشد، نخستین گام ثبت شرکت است. برای خرید یا اجاره مغازه هم ابتدا باید شرکت ثبت کنید. گام بعدی آنالیز قیمت مغازه هاست که در زیر به آن اشاره می کنیم.

  • در شهرهای مختلف ترکیه، قیمت مغازه ها فرق دارد؛ قیمت مغازه، چه برای خرید و چه برای اجاره، در استانبول بیشتر از شهرهایی مثل آنتالیا و آلانیا است.
  • قیمت مغازه در ترکیه نسبتا مناسب است. اما پس از خرید یا اجاره مغازه، دریافت مجوز کار از وزارت کار ترکیه الزامی است. در مطلب اجازه کار در این مورد بیشتر بخوانید.
  • به طور کلی قیمت مغازه در ترکیه را می توان به 3 دسته تقسیم کرد.
  1. اجاره مغازه خالی: در منطقه ها پر رفت و آمد و شلوغ ترکیه اغلب مغازه های خالی دیده نمی شوند. در صورت وجود، این مغازه ها بر اساس متراژ، موقعیت، سن بنا و غیره قیمت های مختلفی دارند؛ این مبلغ در شهر استانبول از 4 هزار لیر آغاز می گردد.
  2. خرید ملک: خرید مغازه مانند مورد نخست کار آسانی نیست. قیمت مغازه ها در ترکیه نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور میانه می توان گفت قیمت مغازه در استانبول از 2 میلیارد تومان آغاز می گردد.
  3. خرید مغازه فعال: شاید برترین گزینه برای آغاز کار همین مورد باشد. خرید مغازه فعال ریسک کمتری دارد و گزینه های متعددی پیش روی شماست؛ در اماکن پر رفت و آمد نیز امکان خرید مغازه فعال وجود دارد. اجاره بلند مدت و بیزینس از 60 هزار لیر آغاز و تا مبالغ میلیونی ادامه دارد.

مزایای اجاره مغازه در ترکیه

  • اگر با تحقیق و همکاری با افراد و شرکت های معتبر مغازه اجاره کنید، بدون شک کسب و کارتان رونق خواهد گرفت. چراکه قیمت مغازه در ترکیه مناسب است.
  • با اجاره مغازه در ترکیه و در پی آن ثبت شرکت و آغاز کسب و کار، شانس شما برای اقامت دائم در این کشور بیشتر خواهد شد. با اقامت دائم در این کشور می توانید از امکانات و مزایای شهروندی در این کشور برخوردار شوید. در مطلب مزایای اقامت دائم ترکیه بیشتر بخوانید.

راه اندازی کافه در ترکیه

کافه گردی در ترکیه پرطرفدار است. مردم ترکیه ساعات زیادی را در کافه می گذرانند. همین مسئله باعث شده که کسب و کار در این زمینه رونق بگیرد. اگر شما هم به این کسب و کار فکر می کنید به نکات زیر توجه کنید.

مکان کافه

  • در نقاط توریستی ترکیه، مردم برای کافه گردی کمتر وقت می گذارند و بیشتر برای صرف چای و دسر به کافه ها سر می زنند. بهتر است برای انتخاب منو موقعیت کافه را در نظر بگیرید.

مجوز کافه

  • برای راه اندازی کافه در ترکیه باید از شهرداری مجوز بگیرید؛ ضروری است بدانید که شهرداری در اختیار احزاب مختلف است. برای مثال شهرداری منطقه ها بزرگ توریستی در اختیار حزب CHP است.

هزینه های کافه

  • بخش بزرگی از هزینه های کافه صرف دکوراسیون و سرقفلی می گردد.
  • 20 درصد سود شما از کافه به مالیات تعلق می گیرد. هم چنین برای خرید مواد مصرفی باید 18 درصد مالیات بپردازید.
  • اخذ نمایندگی از برندهای معروف شرایطی دارد؛ برای مثال فضای 200 متری، هزینه اولیه و سه درصد از سود ماهیانه از جمله این شرایط است.

شروط لازم برای راه اندازی کافه

  • برای راه اندازی کافه باید زبان ترکی بدانید.
  • ثبت شرکت از شروط دیگر راه اندازی کافه است.

مزیت های راه اندازی کافه در ترکیه

  • برای دریافت مجوز کار کافه در ترکیه قرار نیست مراحل پیچیده ای پشت سر بگذارید. دریافت مجوز در ترکیه بسیار راحت و قانونمند است.
  • ثبت شرکت در ترکیه یکی از شروط لازم برای راه اندازی کافه در این کشور است. با ثبت شرکت می توانید اقامت ترکیه بگیرید.
  • بعد از یکسال کار در ترکیه و کسب سود، می توانید برای دریافت کردیت اقدام کنید.

تهیه و تدوین: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 30 شهریور 1401 بروزرسانی: 30 شهریور 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5843

به "نکات مهم در خصوص راه اندازی کافه و اجاره مغازه در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم در خصوص راه اندازی کافه و اجاره مغازه در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید