نورپردازی برج خلیفه دبی در جشن سال نو میلادی 2018

به گزارش دور زمین، دبی برای هر رویدادی آماده است و به خوبی می‌داند برای میهمان نوازی چه برنامه هایی را ترتیب دهد، در جشن سال نو 2018 نیز برج خلیفه در مرکز شهر دبی، با نورپردازی بی‌نظیری، چشم‌ها را به خود خیره نمود.

نورپردازی برج خلیفه دبی در جشن سال نو میلادی 2018

نورپردازی کمپانی عمار در برج خلیفه در دبی، عنوان بزرگ‌ترین نمایش صدا و نورپردازی در یک ساختمان را در رکوردهای جهانی گینس را به خود اختصاص داد. بیش از 40 دستگاه لیزر، 230 دستگاه نورپردازی زنون و 280 دستگاه نورپرداز دیگر، با تجهیزات نصب لیزر در بلندترین ارتفاع ساختمانی در دنیا، برج خلیفه 828 متری را در جشن سال نوی میلادی غرق نور کردند.

امارات متحده عربی، در جشن سال نوی میلادی، نگاه جهانیان را به نمایشی خیره‌کننده جلب کرد. جشن نورپردازی سال 2018، در تور دبی میزبان بیش از یک میلیون نفر گردشگر از سراسر جهان بود و بیش از 2.5 میلیارد نفر از طریق تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی، این نمایش را تماشا کردند.

نمایش نورپردازی جشن سال 2018 در دبی، در برج خلیفه، عنوان جهانی بزرگ‌ترین شوی صدا و نورپردازی را به ثبت رکورد جهانی گینس رساند. نورپردازی در محوطه‌ای به مساحت 109252 مترمربع، یعنی بیش از دو برابر رکورد قبلی انجام شد.

محمد علابار، رییس دارایی‌های کمپانی عمار، گفت:

امارات متحده عربی و رهبران آن، با دستاوردها و پیشرفت‌های خود در حالی که برای مردم و تجارت، فرصت‌هایی را فراهم می‌کنند، باعث الهام جهانیان نیز شده‌اند. نورپردازی خیره‌کننده سال 2018، هدیه ما به ملت برای جشن‌گرفتن دستاوردهای سال گذشته و قرار دادن امارات متحده عربی بر روی نقشه جهان به عنوان قطب آشنایی و ارتباط تفکرات الهام‌بخش است.

جشن نورپردازی سال 2018، نیاز به نصب تجهیزات با وزنی معادل 11884 تن و 28.7 کیلومتر کابل داشت. این نمایش، مرکز شهر دبی را تبدیل به یکی از روشن‌ترین نقاط جهان با انتشار 76.3 میلیون لومن (معیار سنجش میزان پخش نور) کرد. لیزرهای رقصان با دقت طراحی‌شده، که برای چشم انسان کاملا بی‌خطر هستند و لامپ‌های ال‌ای‌دی پرانرژی با استفاده از 25.3 کیلومتر طناب و پشتیبانی تجهیزات مخصوص فولادی، در ساختمان نصب شدند.

بیش از 300 متخصص و 100 فرد حرفه‌ای برای کار با طناب، بیش از یک میلیون کیلومتر را برای پیوستن به این پروژه، به دبی سفر کردند.

پرتوهای لیزری قدرتمند و پنل ال‌ای‌دی جدید برج خلیفه با کیفیت 1.1 میلیون پیکسل، با الگوها و نقش‌های الهام‌بخش در هزاران رنگ و شکل، برج خلیفه را زنده کردند.

نمایش لیزر، نور و چشمه، با ترسیمی انتزاعی از عناصر طبیعت، به دبی و امارات متحده عربی، ادای احترام کرد. یکی از نکات برجسته نمایش، درود و احترامی بصری به موسس امارات متحده عربی، شیخ زاید بن سلطان آل نهیان بود؛ این موضوع مصادف با نامگذاری سال 2018 به نام سال زاید، است.

این نمایش همچنین شامل پرواز آزاد یک شاهین و ارائه طرح آینده گروه عمار، در برج آینده کریک (Dubai Creek Tower) در بندر کریک دبی بود.

انتشار: 13 آذر 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 402

به "نورپردازی برج خلیفه دبی در جشن سال نو میلادی 2018" امتیاز دهید

1 کاربر به "نورپردازی برج خلیفه دبی در جشن سال نو میلادی 2018" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نورپردازی برج خلیفه دبی در جشن سال نو میلادی 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید