نمایشگاه سفر و آفرود، گردهمایی عاشقان سفر ، گزارش اختصاصی

به گزارش دور زمین، نمایشگاه سفر و آفرود در محل نمایشگاهی ایران مال به کار خود انتها داد. در این نمایشگاه از هر بخش حوزه تجهیزات سفر و توریسم می شد نماینده ای را پیدا کرد و تجهیزات کاربردی و جالب سفر، کمپیگ و آفرود را خریداری کرد. با گزارش اختصاصی بیت ران از این نمایشگاه همراه باشید.

نمایشگاه سفر و آفرود، گردهمایی عاشقان سفر ، گزارش اختصاصی

نمایشگاه سفر و آفرود / حضور گسترده مردم

بیت ران - رضا نوروزی: در روزهای 18 تا 22 مرداد ماه در محل نمایشگاه مجموعه ایران مال جای برای سوزن انداختن نبود. از مرد و زن تا پیر و جوان و کودک، همگی علاقه مندانه برای بازدید از ششمین نمایشگاه بین المللی سفر، اکوتوریسم، ماجراجویی، آفرود، کمپینگ، اتو کمپینگ، تجهیزات و صنایع وابسته آمده بودند.

در این نمایشگاه از تجهیزات آفرودی تا ریلکسینگ روی آب قابل خریداری بود. ولی برای خرید آن بعد از داشتن زمان و علاقه کافی برای سفر، به یک جیب پر پول هم احتیاج بود. این نمایشگاه در دو طبقه برگزار گردید.

گشتی در غرفه ها

به طبقه دوم می رویم. در طبقه دوم غرفه کرمان موتور بزرگتر از همه است و با نمایش خودرویی شبیه پلنگ صورتی همه را برای عکاسی به سمت خود جلب می نماید. در طرف دیگر غرفه نیز مجموعه انتقال قدرت و موتور کی ام سی T8 برای نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه سفر و آفرود / کی ام سی T8 کاور شده به رنگ صورتی

به گشت در طبقه دوم ادامه می دهیم و به سراغ غرفه های تجهیزات کمپینگ می رویم. چادرها و سایبان های مختلف و متنوعی برای خرید وجود دارد.

از چادرهای دو نفره که روی خودرو نصب می شوند تا چادرهای چند نفره بزرگ، همه کاملا کاربردی و مخصوص کمپینگ طراحی شده اند.

استفاده از چادر روی ماشین تا حد مناسبی باعث جلوگیری از ورود حشرات و جانوران خزنده به چادر می گردد و خطرات را کاهش می دهد.

نمایشگاه سفر و آفرود / نصب چادر روی خودرو

در طبقه دوم غرفه دیگری تجهیزات آشپزی در طبیعت را ارائه می دهد. یک تجهیز که با چند عدد زغال ساده امکان گریل کردن و پخت کامل یک کیلوگرم گوشت را داشت.

این گریل با یک باتری قلمی فن کوچکی را به حرکت درمی آورد که می توانست ذغال را در حالت گداخته حفظ کند. یک اجاق گاز که با گاز LPG کار می کرد هم در این غرفه ارائه شده بود.

نمایشگاه سفر و آفرود / تجهیزات آشپزی

نمایشگاه سفر و آفرود / اجاق گاز

تجهیزات خودروهای آفرودی

به طبقه اول می رویم. در این طبقه، بیشتر غرفه ها تجهیزات آفرودی برای پیکاپ ها و SUVهای شاسی مستقل را ارائه می دادند. سپر جلو و عقب به همراه سینی زیر موتور از مهم ترین تجهیزات آفرودی است.

سپرهای فابریک به علت جنس پلاستیکی که دارند در هنگام آفرود در جاده های ناهموار سریعا آسیب می بینند. بعلاوه به علت ارتفاع کم آن ها از سطح زمین به علت استاندارهای رانندگی در شهر، در مسیرهای خارج شهری و آفرود به سطح جاده گیر نموده و آسیب می بیند. به همین علت اولین قطعه ای که در خودروها برای آفرودی شدن تغییر می نماید سپرها است.

نمایشگاه سفر و آفرود / سپر جلو و سینی زیر موتور تویوتا هایلوکس

قطعه دیگری که برای اختصاصا برای پیکاپ های آفرودی نصب می گردد، سوپرلید است. سوپرلید تجهیزی است که روی محفظه بار قرار گرفته و این فضا را همانند صندوق عقب یک خودروی سواری، ایزوله می نماید. به علاوه روی درب سوپرلید به صورت باربند طراحی شده و امکان حمل بار بیشتر را فراهم می نماید. سوپرلید امکان فضاسازی در محفظه بار را فراهم می آورد و حمل بار و تجهیزات را بسیار راحت تر می نماید.

نمایشگاه سفر و آفرود / سوپرلید تویوتا هایلوکس Revo

ون کمپر رضا اسعد

به گشت و گذار در طبقه اول ادامه می دهیم. غرفه رضا اسعد جلب توجه می نماید. او از قدیمی ترین تجهیزکنندگان کمپر در ایران است.

رضا اسعد این بار با یک ون فیات دوکاتو مدل 2022 که برای دو نفر تجهیز شده بود، به نمایشگاه آمده بود. برای سفر با ون دوکاتو رضا اسعد، تنها به کیف لوازم شخصی، شارژ مخزن آب، گاز و باک خودرو و یک روحیه عاشق سفر احتیاج دارید.

نمایشگاه سفر و آفرود / فضای داخل کمپر رضا اسعد

در این ون همه تجهیرات یک خانه در مقیاس خودرویی وجود داشت. از اجاق گاز و یخچال تا ماشین لباسشویی و ماکروویو همه در این خودرو به برترین شکل در دسترس بودند.

در این کمپر به مانند یک خانه تمام بخش های مختلف همانند سرویس بهداشتی و حمام، تخت خواب و فضای نمشیمن به زیبایی هرچه تمام تفکیف و فضاسازی شده بود.

میز ناهارخوری، سینک ظرفشویی، کابینت های مختلف، کمد و کشوی لباس، فضاسازی های مختلف جهت سایر وسایل، آبگرمکن و کولر درجا، همگی برای یک طبیعت گردی بی دغدغه در این خودرو تعبیه شده بود.

نمایشگاه سفر و آفرود / اجاق گاز و سینک کمپر رضا اسعد

تامین برق کمپر رضا اسعد

اما شاید مهم ترین نکته برای کمپرها، مسئله تامین برق مورد احتیاج است. این خودرو مجهز به یک پک باتری 600 آمپر ساعتی است که می تواند سه روز کامل تمام مصرف کننده ها را تامین کند.

این باتری ها به سه روش شارژ می شوند. روش اول هنگام روشن بودن خودرو، باتری ها به وسیله دینام شارژ می شوند. در صورت در دسترس بودن برق شهر، امکان استفاده مستقیم مصرف کننده ها از برق شهر به همراه شارژ باتری ها وجود دارد.

روی سقف این خودرو نیز یک پنل خورشیدی واقع شده است که روزها امکان تامین تمام مصرف کننده ها را به طور مستقل داشته و اندکی نیز باتری ها را شارژ می نماید. سولار این خودرو برای شارژ کامل پک باتری به یک هفته زمان احتیاج دارد.

گالری تصاویر:

دنا پلاس جوانان ایران خودرو چه امکاناتی دارد؟ / آنالیز امکانات نو رفاهی

همایش کامیون های خاص در ایران؛ با زیباترین ماک کشور آشنا شوید

از پیکان عمو حسن تا پیکا ن های خاص ایران در جشن پیکان

گردهمایی خاطره ها / از شبیه داخ بنز تا ژوروت در همایش خودروهای کلاسیک

ری را ایران خودرو چند ستاره ایمنی در اسپانیا می گیرد؟ / آخرین اخبار پروژه K125

تارا جوانان با موتور 160 اسب بخاری و تارا 3 سیلندر در یک قدمی بازار

منبع: بیت ران
انتشار: 24 مرداد 1402 بروزرسانی: 24 مرداد 1402 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5989

به "نمایشگاه سفر و آفرود، گردهمایی عاشقان سفر ، گزارش اختصاصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه سفر و آفرود، گردهمایی عاشقان سفر ، گزارش اختصاصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید