نخستین مدل هواپیمای V شکل دانشگاه هلند آزمایش شد

به گزارش دور زمین، شرکت هواپیمایی KLM با همکاری دانشگاه فناوری دلفت هلند (TU Delft) نخستین مدل آزمایشی مقیاس کوچک هواپیمای بال-بدنه ترکیبی خود را با موفقیت آزمایش کرد.

نخستین مدل هواپیمای V شکل دانشگاه هلند آزمایش شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

تیمی از پژوهشگران، مهندسان و یک خلبان هواپیمای بدون سرنشین از دانشگاه دلفت، طی روزهای گذشته آزمایش اولیه این هواپیمای بال-بدنه ترکیبی را که مصرف سوختی بهینه دارد و با نام فلایینگ-وی (Flying-V) شناخته می گردد، انجام دادند.

به نوشته AeroTime، پروژه Flying-V در اوایل ژوئن 2019 (خرداد 1398) شروع شد. پیش از انجام آزمایش پرواز اخیر در پایگاه هوایی دانشگاه دلفت که در آلمان واقع است، این هواپیما مجموعه ای از آزمایش های تونل باد و آزمایش های زمینی را در هلند پشت سر گذاشته است.

رئیس خط هوایی KLM درباره این هواپیما گفت: در سال های اخیر KLM به پیشگام صنعت هوایی پایدار تبدیل شده است. توسعه هوانوردی به دنیا یاری بسیاری نموده و به ما هم امکان ارتباط با مردم را داده است. این امتیاز، با مسئولیتی عظیم در برابر سیاره زمین همراه است. ما این موضوع را بسیار جدی درنظر می گیریم و بنابراین سال هاست که بر پایداری سطوح گوناگون فعالیت های خود سرمایه گذاری نموده ایم و اقدامات گسترده ای را انجام داده ایم.

  • هیدروژن به عنوان سوخت هواپیماها کاربردی می گردد

او به همکاری با دانشگاه دلفت اشاره نمود و اضافه نمود: ما به این همکاری که به خوبی با استراتژی KLM هماهنگ است و به عنوان یک نقطه عطف مهم در راستا توسعه هوانوردی پایدار در نظر گرفته می گردد، افتخار می کنیم.

به گفته KLM اساساً به عنوان طراحی بالقوه برای هواپیماهای آینده شکل گرفته است. این هواپیما را می توان با مدل پیشرفته ایرباس A350 مقایسه کرد زیرا شباهت های فنی بسیاری دارد. اگرچه Flying-V از A350 کوچکتر است اما دارای بال های یکسانی است و در یک چیدمان استاندارد می تواند تعداد مسافر برابر (314 نفر) و حجم بار یکسانی را حمل کند.

KLM در این زمینه اعلام نمود: عرض بال یکسان، موجب می گردد که Flying-V از همان زیرساخت های موجود در فرودگاه ها مانند دروازه های ورودی و باندها بدون مشکل استفاده کند و از سوی دیگر امکان قرارگیری این هواپیما در همان آشیانه های A350 باشد.

طراحی اجرا شده توسط دانشگاه دلفت برای این هواپیما، محفظه بار، محل نشستن مسافران و مخازن سوخت را در بال ادغام نموده که طبق محاسبات رایانه ای موجب بهبود شکل آیرودینامیکی و در نتیجه کاهش وزن هواپیما شده است. بدین ترتیب این هواپیما در مقایسه با هواپیمای A350 ایرباس، 20 درصد مصرف سوخت کمتری خواهد داشت.

موتور Flying-V را می توان نوآورانه ترین بخش آن دانست. زیرا به گفته KLM این هواپیما مجهز به کم مصرف ترین موتورهای توربوفن موجود است.

  • پالایشگاه های نفت خام به سمت فراوری سوخت پایدار می فرایند

اگرچه این نمونه آزمایشی فعلی هنوز از نفت سفید به عنوان سوخت استفاده می نماید، اما به آسانی به دیگر نوآوری ها در زمینه پیشرانش هماهنگ می گردد. برای نمونه می توان از موتورهای الکتریکی تقویت شده در آن استفاده کرد.

KLM میخواهد در اکتبر 2020 (مهر 1399) و طی نمایشگاه روزهای تجربه KLM در فرودگاه اسخیپول آمستردام (Amsterdam Airport Schiphol) به طور رسمی از مدل مقیاس کوچک این هواپیما و همچنین بخشی از کابین داخلی و چیدمان آن در ابعاد واقعی رونمایی کند.

عکس کاور: طرح گرافیکی هواپیمای Flying-V

Credit: TU Delft

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3267

به "نخستین مدل هواپیمای V شکل دانشگاه هلند آزمایش شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "نخستین مدل هواپیمای V شکل دانشگاه هلند آزمایش شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین مدل هواپیمای V شکل دانشگاه هلند آزمایش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید