نایت سافاری در سنگاپور

به گزارش دور زمین، نایت سافاری اولین باغ وحش حیوانات شب زی در جهان و یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری سنگاپور می باشد. ایده احداث پارک حیوانات شب زی اولین بار در دهه 80 به وسیله دکتر اونگ سوی لا مدیر باغ وحش سنگاپور مطرح شد. نایت سافاری با هزینه 63 میلیون دلار در مجاورت باغ وحش سنگاپور در زمینی به مساحت 35 هکتار ساخته و در 26 می 1994 به طور رسمی افتتاح شد.

نایت سافاری در سنگاپور

نایت سافاری در حال حاضر 25000 حیوان از 130 گونه که 38% آنها در حال انقراض هستند، را در خود جای داده است. این مجموعه به وسیله ذخیره گاه حیات وحش سنگاپور اداره می گردد و سالانه 1/1 میلیون نفر از آن بازدید می نمایند و در 29 می 2007 از تعداد بازدید نمایندگان آن به 11 میلیون نفر رسید.

علاوه بر پناهگاه های سنتی حیوانات شب زی که در طول شب و روز تغییر می نماید و در طول روز باز هستند فضای باز باغ وحش که شامل یک جنگل مرطوب استوایی می گردد فقط در طول شب باز است. نایت سافاری به 7 منطقه جغرافیایی تقسیم شده است که به وسیله 4 مسیر پیاده روی یا تراموا می توان از آنها بازدید کرد.

با استفاده از نورپردازی خاصی که شبیه نور ماه است، گستره وسیعی از حیوانات شب زی قابل مشاهده هستند. به جای قفس های سنتی از حصارهایی استفاده شده است که زیستگاه های مختلف حیوانات را از هم جدا می نماید. بعلاوه نمایش های فرهنگی و بومی نظیر پایکوبی های قبیله ای، خوردن آتش و… در محوطه نایت سافاری اجرا می گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1403 بروزرسانی: 9 شهریور 1403 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 6032

به "نایت سافاری در سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نایت سافاری در سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید