موگرینی با امیر کویت دیدار کرد

به گزارش دور زمین، فارس نوشت: فدریکا موگرینی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (یکشنبه) در کاخ بیان با صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت دیدار و درباره تقویت روابط کویت با اتحادیه اروپا گفت وگو کرد.

موگرینی با امیر کویت دیدار کرد

طبق گزارش خبرگزاری کویت، در این دیدار صباح خالد الحمد الصباح معاون نخست وزیر و وزیر خارجه کویت و محمد عبدالله المبارک الصباح وزیر امور دیوان امیری حضور داشتند و تحولات منطقه ای و بین المللی بررسی شد.

موگرینی همچنین در مراسم افتتاح دفتر دیپلماتیک اتحادیه اروپا در پایتخت کویت سخنرانی کرد. وی با تمجید از کویت به عنوان صدای عقلانیت، افتتاح این مقر و دو دفتر دیپلماتیک دیگر اتحادیه اروپا در ریاض و ابوظبی را حاکی از این پیام توصیف کرد که اتحادیه اروپا در حال افزایش حضور و تعامل خود در خاورمیانه و خلیج [فارس] است، چراکه ما همسایه ایم و منطقه ای مشترک داریم و به هم متصل هستیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: آنچه در خلیج [فارس] اتفاق می افتد، برای اروپا مهم است و آنچه در اروپا اتفاق می افتد، برای خلیج [فارس] مهم است. بنابراین، ضروری و طبیعی است که ما بر روی ارتباطات خود سرمایه گذاری کنیم.

موگرینی سپس به تنش های اخیر در خلیج فارس پرداخت و گفت اتحادیه اروپا همه طرف ها را به خویشتنداری حداکثری دعوت می کند.

وی گفت: در حال حاضر، منفعت مشترک ما، متوقف کردن تشدید تنش در این منطقه است. منفعت مشترک ما در توصیه به همه طرف های این جامعه برای خویشتنداری حداکثری و آوردن عقلانیت و منطق به بحث هاست.

موگرینی سپس تلویحا به وضعیت توافق هسته ای با ایران اشاره کرد. او گفت: منطقه مشترک ما به یک تقابل دیگر، به یک درگیری دیگر و به جنگ دیگر، نیاز ندارد. ما به رقابت تسلیحات هسته ای، نیازی نداریم. ما به منطق نیاز داریم. ما به جای باز کردن جبهه های جدید تقابل، به حفظ و بسط آن چیزی نیاز داریم که سال ها برای مذاکره در موردش وقت صرف شد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 مرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1891

به "موگرینی با امیر کویت دیدار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موگرینی با امیر کویت دیدار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید