موزه ای که مجموعه ای از کفش های سنتی همه شهرهای ایران را در خود جای داده است

به گزارش دور زمین، خبرنگاران/ این خبر پیرامون موزه ای که مجموعه ای از کفش های سنتی همه شهرهای ایران را در خود جای داده است، نوشته شد.

موزه ای که مجموعه ای از کفش های سنتی همه شهرهای ایران را در خود جای داده است

تاریخ را انسان ها روایت می نمایند بنابراین با توجه به ابعاد مختلف زندگی بشر میتوان روایت های مختلفی از تاریخ داشت. انسان از ابتدای آفرینش تا به امروز پوشش را احتیاج اساسی خود دانسته و در فکر پاسخگویی به این احتیاج در پی بهره گیری از مواد اولیه مختلف بوده است. کفش پوشش مناسبی برای پا بحساب می آید. این پوشش از گذشته تا به امروز با تغییراتی روبرو شده و به مرور زمان از نظر جنس و شکل تنوع پیدا نموده است. امروز بعضی از موزه های دنیا به نمایش انواع و اقسام کفش ها اختصاص پیدا نموده اند که یکی از این موزه ها، موزه کفش تبریز است.

موزه کفش تبریز در سال 1394 در زیرزمین عمارت شهرداری تبریز تأسیس شد. این موزه مجموعه ای از کفش های سنتی همه شهرهای ایران را در معرض دید عموم قرار می دهد. مسئولان این موزه برای گردآوری کفش های قدیمی از سراسر ایران، نامه ای را با هدف کشف قدیمی ترین مدل های کفش شهر های کشور به روسای اتحادیه کفاشان هر شهر ارسال کردند. 200 نوع کفش در کنار تجهیزات کفاشی در موزه کفش تبریز قرار گرفته اند. یکی از قدیمی ترین کفش های این موزه که با استفاده از چرم بوفالو فراوری شد، قدمتی بالغ بر 450 سال دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 10 بهمن 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4719

به "موزه ای که مجموعه ای از کفش های سنتی همه شهرهای ایران را در خود جای داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه ای که مجموعه ای از کفش های سنتی همه شهرهای ایران را در خود جای داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید