مقاله: باسیلیکای سانتا ماریا دل پوپولو رم (ایتالیا)

به گزارش دور زمین، نقاشی محراب این دعاخانه توسط Annibale Carracci کشیده شده و تصویرگر عروج مریم است. این نقاشی قبل از نقاشی Caravaggio کشیده شده و در مقایسه با استفاده مدرن آن نقاشی از نور و واقع گرایی اش کمی از مد افتاده و کهنه به نظر می آید. دعاخانه Chigi با دستور بانکدار سیه نایی Agostino Chigi ساخته شد. این دعاخانه توسط رافائل بین سال های 1513 تا 1516 ساخته و تزئین شد. Agostino Chigi و رافائل هر دو در سال 1520 از دنیا رفتند و کارشان نیمه تمام ماند. کار این دعاخانه بعدا توسط برنینی تکمیل شد.

مقاله: باسیلیکای سانتا ماریا دل پوپولو رم (ایتالیا)

در بیرون کلیسا چیز زیادی برای دیدن وجود ندارد. گنبدهای کلیسا را می توانید از میدان ببینید. فضای داخلی کلیسا سبک رنسانسی اواخر قرن 15 ایتالیا را دارد. محراب کلیسا توسط Bramante در حدود سال 1502 برای پاپ Julius II ساخته شد. این کار یکی از اولین کارهای این هنرمند در رم بوده است. نقاشی های دیواری طاق توسط Pinturicchio بین سال های 1508 تا 1509 کشیده شدند. این نقاشی ها تاجگذاری مریم مقدس، چهار مولف انجیل، چهار زن غیبگو و پدران کلیسا را به تصویر می کشند. محراب همچنین شامل مقبره یادمان کاردینال Girolamo Basso della Rovere و کاردینال Ascanio Sforza نیز می شود.

قبل از این که میدان دل پوپولو در سال 1538 در این مکان ساخته شود، کلیسای سانتا ماریا دل پوپولو با افتخار، نزدیک ورودی شمالی شهر ایستاده بود. این کلیسای کوچک در سال 1099 توسط پاپ Paschal II و بر روی مقبره Domitii Ahenobarbi ساخته شده بود. داستان ها می گویند که این مکان توسط روح نرو (به شکل کلاغ) تسخیر شده بوده است. مردم، معترض کلاغ هایی بودند که روی درخت گردویی در این مکان جمع می شدند. پاپ آن درخت را قطع کرد و یک کلیسای کوچک در این مکان ساخت. نام دل پوپولو که به معنی متعلق به مردم است، احتمالا ریشه در سرمایه هایی که مردم رم برای ساخت این کلیسا گذاشته بودند دارد. بعضی منابع نیز می گویند این عبارت از لغت لاتین populus به معنی محبوب گرفته شده که اشاره به درختی داشته که در این مکان بوده است. این کلیسای کوچک در سال 1235 توسط پاپ Gregory IX به یک کلیسا تبدیل شد. به دستور پاپ Sixtus IV این کلیسا توسط Baccio Pontelli و Andrea Bregno بین سال های 1427 تا 1477 بازسازی شد. نتیجه این بازسازی نمونه ای عالی و اولیه از معماری رنسانسی ایتالیا بود. بین سال های 1655 تا 1660 نمای بیرونی کلیسا توسط برنینی اصلاح شد. این کار به تقاضای پاپ Alexander VII و برای تغییر سبک رنسانسی کلیسا به سبک باروک انجام شد.

منبع مقاله: باسیلیکای سانتا ماریا دل پوپولو رم (ایتالیا)

انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4686

به "مقاله: باسیلیکای سانتا ماریا دل پوپولو رم (ایتالیا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: باسیلیکای سانتا ماریا دل پوپولو رم (ایتالیا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید