معافیت پرداخت قبوض برای مددجویان

به گزارش دور زمین، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور از معافیت پرداخت قبوض برای مددجویان خبر داد و گفت: اطلاعات بهزیستی در این زمینه کامل است و آماده ایم تا این اطلاعات را در اختیار سه شرکت آب، برق و گاز قرار دهیم.

معافیت پرداخت قبوض برای مددجویان

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سید مرتضی حسینی افزود: 2 میلیون و 800 هزار خانوار مددجو در قالب 6 میلیون و 900 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که از این تعداد ما تا به امروز توانسته ایم اطلاعات یک میلیون و 800 هزار خانوار را کامل کنیم.

وی افزود: همچنین بهزیستی روزانه اطلاعاتی مورد نظر شرکت های آب، برق و گاز را آماده می کند تا در قالب وب سرویس به آن ها ارائه کند. البته به علت اینکه این شرکت ها هنوز نتوانستند زیرساخت های لازم را برای دریافت وب سرویس فراهم کنند، در این زمینه مقداری تاخیر ایجاد شده، اما از سوی بهزیستی اطلاعات کامل و آماده است که به محض آنکه طرف مقابل زیرساخت هایش فراهم شود، اطلاعات را تحویل می گیرند و امید است مددجویان از این ظرفیت استفاده کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور گفت: برای تکمیل مابقی اطلاعات هم از ظرفیت مراکز مثبت زندگی ما در همه شهرستان ها استفاده شده است تا بتوانیم همه اطلاعات تکمیل شده را تحویل شرکت های آب، برق و گاز بدهیم.

حسینی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم اطلاعات به روزتری داشته باشیم و مرتب اطلاعاتی که شرکت ها از ما می خواهند داشته باشیم، جابجایی مددجویان بهزیستی را نیز مدنظر قرار دادیم مثلا اگر مددجوی مستاجر ما جابجا شود این اطلاعات تغییر خواهدکرد.

وی گفت: بنابراین ظرفیتی را ایجاد کردیم تا این مددجویان بتوانند با تکمیل اطلاعات خود روی سامانه های بهزیستی یا از طریق پیشخوان دولت یا از طریق ادارات بهزیستی در سراسر کشور بروزرسانی کنند. علاوه براین خودشان هم می توانند مستقیما با مراجعه به سایت، اطلاعات خود را مرتب به روز کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه اطلاع رسانی کامل هم در این زمینه انجام می شود، افزود: مددجویان از زمان ابلاغ آیین نامه در آذرماه امسال مشمول این موضوع می شوند.

حسینی از هر سه شرکت آب، برق و گاز درخواست کرد سریع تر زیرساخت های خود را فراهم کنند تا بهزیستی بتواند با در اختیار گذاشتن این وب سرویس به آنها، اطلاعات مددجویان را در اختیار آن ها قرار دهد.

وی یادآور شد: در این زمینه صراحت قانونی وجود دارد که ما باید به این شکل اطلاعات را در اختیار همکاران در این سه شرکت قرار دهیم تا بتوانیم خدمت خوبی را به مددجویان ارائه دهیم.

بر اساس قانون بودجه 1400، مددجویان دو نهاد حمایتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی در صورت رعایت الگوی مصرف از پرداخت هزینه قبوض آب و برق و گاز معاف هستند.

در طرح معافیت مددجویان از پرداخت قبوض آب، برق و گاز الگوی مصرف معین شده است و پرداخت قبوض تا الگوی مصرف معین شده رایگان است و استفاده مازاد از الگوی مصرف مشمول هزینه خواهد شد که مددجو ملزم به پرداخت آن است.

در این طرح مددجویان بدون مراجعه حضوری به این نهاد می توانند از طریق سامانه الکترونیکی امداد هوشمند و کارآمد سها به نشانی soha.emdad.ir از طریق گوشی همراه خود و یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت برای ثبت شماره اشتراک کنتور های خود در این سامانه اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4830

به "معافیت پرداخت قبوض برای مددجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معافیت پرداخت قبوض برای مددجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید