6 معبدی که باید در بانکوک از آنها بازدید کرد

به گزارش دور زمین، وقتی در تورهای آسیایی شرکت می‌کنید اغلب می‌شنوید گردشگران می‌گویند به حد کافی معبد دیده‌اند. فرقی ندارد که از معبد مشهور Wat Angkor در Siem Reap دیدن کرده باشند یا معابد کامبوج و یا معابد شمالی تایلند در چیانگ مای و چیانگ رای؛ در هر صورت پس از مدتی اکثر توریست‌های تور تایلند احساس می‌کنند وقتی از یک معبد بازدید می‌کنند، انگار از همه آن‌ها بازدید کرده‌اند. اما این مطلب درباره برخی معابد قدیمی و تاریخی بانکوک صدق نمی‌کند و بازدید از آن‌ها تمامی گردشگران را در بهت فرو می‌برد.

6 معبدی که باید در بانکوک از آنها بازدید کرد

در اینجا با شش معبد بانکوک آشنا می‌شوید که حتما باید در تور تایلند از آن‌ها بازدید کنید.

معبد وات پو (Wat Pho)

وات پو قدیمی‌ترین و بزرگترین معبد شهر بانکوک و یکی از معروف‌ترین معابد تایلند است و معمولا با نام "معبد بودای خوابیده" شناخته می‌شود زیرا مجسمه بودایی با طول 46 متر و ارتفاع 15 متر در مرکز این معبد قرار دارد. این معبد درست در جنوب عمارت کاخ بزرگ سلطنتی (Royal Grand Palace) قرار دارد و گردش در این محوطه تاریخی خود یک روز زمان می‌برد. علاوه بر مجسمه عظیم بودا، زمین این معبد نیز با گنجینه‌های زیبایی تزئین شده‌اند که ارزش کشف و بازدید در تور تایلند را دارند. حتی می‌توانید با گرفتن ماساژ درمانی تایلندی در معبد بودای خوابیده، تمامی انرژی از دست رفته خود را بازیابی کنید. این ماساژها هم باکیفیت هستند و هم ارزان قیمت. بهای ورودی این معبد 100 بات (معادل 3 دلار) است.

معبد وات آرون بانکوک (Wat Arun)

معبد وات آرون یا معبد سپیده دم، دارای پنج برج مشرف به رودخانه چائو پرایا (Mae Nam Chao Phraya) است. مجسمه بودای خوابیده که هم اکنون در معبد وات پو واقع است، پیش از این در معبد وات آرون قرار داشت. چنین گفته می‌شود که شاه تاکسین (King Taksin) و ناوگان و همراهیان سلطنتی‌اش در هنگام سپیده دم به این معبد رسیدند و سپس شاه این معبد را به عنوان یک معبد سلطنتی تعیین کرد. توریست‌های تور بانکوک که برای بازدید از این معبد می‌آیند، می‎‌توانند تا ارتفاع کمی از برج اصلی بالا بروند. برج اصلی این معبد با کاشی‌های سرامیکی و قطعات رنگارنگ چینی تزئین شده است. بهای ورودی معبد وات آرون برابر با 50 بات (معادل 1.50 دلار) است.

معبد وات ساکت بانکوک (Wat Saket)

معبد وات ساکت یا معبد کوه طلایی، در بالای یک تپه مصنوعی قرار دارد که از آنجا شهر بزرگ بانکوک به نظر ارام می‌رسد. در هال اصلی معبد وات ساکت تعدادی نقاشی بودایی قرار دارد. شهرت این معبد به دلیل کوه طلایی است که از دیگر ساختمان‌های معبد بلندتر است. می‌توانید در تور بانکوک دست به ماجراجویی زده و از این کوه طلایی بالا بروید اما به خاطر داشته باشید که در گرمای اجتناب ناپذیر بانکوک، تا بالای کوه راه طولانی در پیش خواهید داشت. علاوه براین برای گردشگران تور تالیند امکان دسترسی به محل عبادت و کتابخانه نیز در این محوطه تاریخی فراهم است و ورودی آن رایگان است.

معبد وات سوتات (Wat Suthat)

بسیاری معبد وات سوتات (wat Suthat) را به تاب قرمز بزرگی که درست روبروی آن در خیابان قرار دارد، می‌شناسند. تاریخچه ساخت تاب عظیم یا Sao Ching-Cha به سال 1784 بازمی‌گردد اما این تاب در سال 2004 جایگزین شد. علاوه بر این تاب عظیم الجثه، خود معبد نیز دارای نقاشی‌های دیواری قابل توجه و معماری چشمگیری است و همین امر این معبد را به یکی از جاذبه‌های گردشگری تور بانکوک تبدیل می‌کند.

معبد وات ترایمیت (Wat Traimit)

معبد ترایمیت در محله چینی‌های بانکوک واقع شده و درون آن یک مجسمه بودا شش تنی از جنس طلا قرار دارد که این معبد را به یکی از جاذبه‌های اصلی تور تایلند تبدیل کرده است. این مجسمه بزرگترین مجسمه طلایی جهان است و 3 متر ارتفاع دارد. چنین گفته می‌شود که ارزش این مجسمه در حال حاضر بیش از 250 میلیون دلار است! بهای ورودی معبد ترایمیت 40 بات است.

معبد Wat Ratchanatdaram

معبد Ratchanatdaram در دهه 1840 برای شاه راما سوم (Rama III) ساخته شد. چنین برمی‌آید که معماری و طراحی این معبد ریشه در معابد فلزی هندوستان و سریلانکا دارد. بنای 36 متری که در مرکز محوطه این معبد قرار دارد بیانگر 37 فضیلتی است که در دین بودایی، دین 95% مردم تایلند، منجر به رسیدن به روشنی می‌شود. سقف این بنا از برنز ساخته شده و این معبد یکی از چند معبد جهان است که ساختاری این چنینی دارد و همین امر می‌تواند شما را برای بازدید از این معبد زیبا در تور تایلند ترغیب کند. ورودی این معبد رایگان است.

انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3817

به "6 معبدی که باید در بانکوک از آنها بازدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 معبدی که باید در بانکوک از آنها بازدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید