مصوبه مجلس؛ انتظار برای خانه دار شدن به 12 سال برسد ، حدس عایدی یک قرن برای دسترسی به مسکن؛ تدبیر مجلس برای آمار وحشتناک و دلهره آور

به گزارش دور زمین، نایب رییس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت:با رای امروز کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه،سال انتظار دسترسی خانوارها به مسکن 12 سال معین شد.

مصوبه مجلس؛ انتظار برای خانه دار شدن به 12 سال برسد ، حدس عایدی یک قرن برای دسترسی به مسکن؛ تدبیر مجلس برای آمار وحشتناک و دلهره آور

خبرنگاران آنلاین -گروه سیاسی: نایب رییس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه،با بیان اینکه جهش صعودی قیمت مسکن نسبت به در آمد، سبب بروز نابرابری در دسترسی به مسکن در حوزه شهری شده است، اضافه کرد: متاسفانه سن دسترسی به مسکن در پی نابسامانی حوزه مسکن برای خانوارهای طبقه میانه شهری به بیش از 30 سال رسیده و در بعضی ارزیابی ها با توجه به نرخ تورم برای دهک های اول. درآمدی بیش از یک قرن حدس می گردد، آمار و ارقام وحشتناک و دلهره آوری که برطرف و سامان دهی آنها تدبیر و چاره جویی اساسی و واقع بینانه ای را می طلبید.

محسن پیرهادی متاسفانه در سال های اخیر خرید مسکن و حتی برنامه ریزی برای خرید مسکن از توان و دسترس طبقه میانه شهری خارج شده و برای دهک های پایین تر به رویا دست نیافتنی تبدیل شده است،گفت: به همین دلیل، کمیسیون تلفیق برنامه برای حل این معضل به صورت مسئله محور و واقع بینانه به حوزه مسکن وارد شد و با معین اهداف راهبردی تعیین چند گام اساسی برای حل مسئله مسکن برداشت.

نماینده مردم تهران اضافه کرد: در کنار کاهش زمان دسترسی به مسکن، رشد 15 درصدی توسعه صنعتی سازی و رشد 20 درصدی نوسازی و احیای بافت های فرسوده از اهداف راهبردی در حوزه مسکن است که با رای کمیسیون تلفیق در لایحه برنامه هفتم توسعه اعمال شد.

به گفته پیرهادی با رای امروز کمیسیون تلفیق صنعتی سازی ساختمان با رشد 5 برابری در برنامه هفتم توسعه به 15 درصد رسید این در حالی است در سال های اخیر حداکثر صنعتی سازی ساختمان در خوشبینانه ترین آمار 3 درصد بوده است

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق دولت مکلف به ساخت سالانه 300 هزار واحد مسکن شهری، ساخت 200 هزار واحد روستایی و نوسازی 200 مسکن بابت فرسوده شده است.

پیرهادی گفت: با توجه به سهم 70 درصدی مسکن از سبد هزینه خانواده ها پرداختن به معضل مسکن باید به صورت اولویت دار در دستور کار دولت قرار گیرد. امیدواریم با حمایتهای مجلس در حوزه فراوری مسکن دولت بتواند وعده های خود به مردم در حوزه مسکن را محقق کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 تیر 1402 بروزرسانی: 13 آذر 1402 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5987

به "مصوبه مجلس؛ انتظار برای خانه دار شدن به 12 سال برسد ، حدس عایدی یک قرن برای دسترسی به مسکن؛ تدبیر مجلس برای آمار وحشتناک و دلهره آور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوبه مجلس؛ انتظار برای خانه دار شدن به 12 سال برسد ، حدس عایدی یک قرن برای دسترسی به مسکن؛ تدبیر مجلس برای آمار وحشتناک و دلهره آور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید