مشاور پوتین: روابط روسیه و آمریکا در پایین ترین سطح خود واقع شده است

به گزارش دور زمین، مشاور سیاست خارجی رئیس جمهوری روسیه با اشاره به شرایط پیچیده روابط شرق و غرب، گفت: روابط روسیه و آمریکا نیز در پایین ترین سطح از زمان جنگ سرد است و این شرایط نه تنها برای دو کشور، بلکه برای کل دنیا خطرناک است.

مشاور پوتین: روابط روسیه و آمریکا در پایین ترین سطح خود واقع شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، یوری اوشاکوف مشاور رئیس جمهوری روسیه در مسائل سیاست خارجی امروز (سه شنبه) اظهار داشت که روابط دوجانبه روسیه و آمریکا در پایین ترین سطح از زمان جنگ سرد واقع شده است و این مسئله خطری برای کل دنیا است.

اوشاکوف تأکید کرد: همکاری های دو کشور عملاً در پایین ترین سطح از دوران جنگ سرد به اینطرف قرار داشته و کاملاً قابل درک است که باید فکری به حال این شرایط گردد، برای اینکه شرایط کنونی نه تنها برای هر دو قدرت عظیم، بلکه برای کل دنیا خطرناک است.

به گفته این مقام بلندپایه کرملین، شرایط روابط بین الملل همچنان پیچیده است، سیستم دنیای در زمینه تأمین امنیت رو به زوال بوده و کانون های جدید تنش بوجود آمده است. این در حالی است که شرایط کنونی در روابط بین شرق و غرب نیز باعث نگرانی خاص است. وی اضافه کرد: مارپیچ بی انتهای تحریم ها ادامه داشته و بشدت مانع از عادی سازی روابط بین کشورها شده و در عین حال ثبات دنیای نیز بطور کلی شرایط متزلزلی دارد.

مشاور پوتین همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره امکان امضای سندی در انتها ملاقات ولادیمیر پوتین و جو بایدن در ژنو (که قرار است در تاریخ 16 ژوئن، 26 خرداد ماه برگزار گردد)، یادآور شد که فراهم سازی برنامه نشست سران روسیه و آمریکا در حال اجرا است، ولی وی در حال حاضر نمی تواند درباره جزییات آن صحبت کند.

پیش از این، سرگئی ریابکوف فاش کرد که در ملاقات روسای جمهوری روسیه و آمریکا در ژنو، سرگئی لاوروف و آنتونی بلینکن وزرای امور خارجه دو کشور نیز حضور خواهند داشت. ریابکوف همچنین بعید ندانست که آناتولی آنتونوف و جان سالیوان سفرای روسیه و آمریکا نیز در مذاکرات هیئت های دو کشور شرکت داشته باشند، البته به گفته وی، تصمیم گیری نهایی در این باره هنوز انجام نگرفته و ترکیب مذاکرات در حال توافق است.

پیش از این وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعلام نموده بود که آنتونی بلینکن در نشست سران ایالات متحده و روسیه حضور خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4439

به "مشاور پوتین: روابط روسیه و آمریکا در پایین ترین سطح خود واقع شده است" امتیاز دهید

1 کاربر به "مشاور پوتین: روابط روسیه و آمریکا در پایین ترین سطح خود واقع شده است" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور پوتین: روابط روسیه و آمریکا در پایین ترین سطح خود واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید