بازسازی 45 سکه نقره ساسانی در آزمایشگاه بازسازی قلعه فلک الافلاک

به گزارش دور زمین، خبرنگاران/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان از بازسازی 45 سکه نقره ساسانی در آزمایشگاه بازسازی قلعه فلک الافلاک خرم آباد اطلاع داد.

بازسازی 45 سکه نقره ساسانی در آزمایشگاه بازسازی قلعه فلک الافلاک

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

سید امین قاسمی امروز 17 دی ماه، اظهار کرد: در راستای انجام اهداف محوله در حوزه حفاظت و بازسازی اشیای تاریخی هنری، با اعتبارات مصوب استانی در سال 1399، تعداد 45 سکه نقره ساسانی توسط کارشناسان حفاظت و بازسازی اشیای تاریخی لرستان، بازسازی، پاکسازی و تثبیت شد.

وی در مورد ضرورت بازسازی این 45 قلم شیء تاریخی، توضیح داد: سکه های مذکور به دلیل ویژگی های فلز نقره در تمامی سطوح خود، دارای رسوب و خوردگی های نقره بودند لذا بازسازی و پاکسازی آن ها در دستور کار نهاده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به اینکه اندازه و ظرافت این سکه ها عملیات حفاظت و بازسازی را حساس و سخت تر می کرد، اعلام نمود: این تعداد سکه تاریخی پس از پاکسازی، تثبیت و بازسازی در ویترین موزه به معرض نمایش در می آیند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3540

به "بازسازی 45 سکه نقره ساسانی در آزمایشگاه بازسازی قلعه فلک الافلاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی 45 سکه نقره ساسانی در آزمایشگاه بازسازی قلعه فلک الافلاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید