بهترین مراکز خرید استانبول

به گزارش دور زمین، مراکز خرید را می‌توان مفهومی نسبتا جدید در ترکیه دانست، چرا که قدمت مال‌ها تنها به اواخر دهه 80 بر می‌گردد. با این وجود وقتی مال‌ها و مراکز خرید از راه رسیدند، ترک‌ها با آغوش باز از آنها استقبال کردند. تقریبا در هر محله‌ای در شهر شما یکی از آنها را خواهید دید. در ادامه برخی از بزرگترین و شیک‌ترین مراکز خرید استانبول را به شما معرفی می‌کنیم. این مرکز خرید به میدان تقسیم نزدیک هستند و به همین خاطر به راحتی با اتوبوس، مترو یا تاکسی قابل دسترس هستند. توجه داشته باشید که این مراکز خرید بین ساعت 10 صبح تا 10 شب باز هستند.

بهترین مراکز خرید استانبول

مرکز خرید اک مرکز

مرکز خرید اک مرکز در منطقه Etiler، در بخش اروپایی بشیکتاش قرار گرفته است. این منطقه همچنین به مناطق تجاری Levent و Maslak نزدیک است. مرکز خرید چهار طبقه آک مرکز حدود 250 فروشگاه را در محوطه‌ای 180 هزار متر مربعی جای داده است. شما در تور استانبول می‌توانید به راحتی به وسیله خدمات حمل و نقل رایگان این مال، از هتل‌ها یا محله‌های نزدیک، خودتان را به اینجا برسانید. این مجتمع در سال 1993 ساخته شده است و ساعت کاری آن هر روز هفته و از ساعت 10 صبح تا 10 شب است. مرکز خرید اکمرکز در سال 1995 به عنوان بهترین مرکز خرید اروپا و در سال 1996 به عنوان بهترین مرکز خرید جهان انتخاب شد. از این بابت اکمرکز مرکز خرید منحصربه‌فردی است، چرا که هیچ مرکز خریدی در دنیا این دو عنوان را با هم ندارد.

مرکز خرید ایستینیه پارک

مرکز خرید ایستینیه پارک در محله ایستینیه قرار گرفته و وجهی جدید به مفهوم خرید در این شهر اضافه کرده است. با مساحتی در حدود 240 هزار متر مربع، این مرکز خرید بخش‌های مختلف داخلی و بیرونی مانند پارک مرکزی سرسبز، بخش مد و پوشاک، بخش خرید خیابانی، یک مرکز 1500 متر مربعی سرگرمی برای بچه‌ها، باشگاه ورزشی، بازار (محوطه‌ای الهام گرفته شده از معماری بازارهای تاریخی ترکیه) و یک پردیس سینمایی 12 پرده‌ای با یک سینمای آیمکس سه‌بعدی را در خود جای داده است. سبز، دوستدار محیط زیست، دلپذیر و چشم‌نواز؛ این‌ها صفت‌هایی هستند که می‌توانید با آنها ایستینیه پارک را توصیف کنید. ویلچر، صندوق امانات برای قرار دادن وسایلتان، کالسکه رایگان برای بچه‌ها و بازگرداندن آنی مالیات تنها بخشی از خدمات این مرکز خرید برای بازدیدکنندگان از جمله مسافران تور استانبول هستند.

مرکز خرید کانیون

مرکز خرید چهار طبقه کانیون در منطقه تجاری لونت قرار گرفته است. این مرکز خرید 37 هزار متر مربع مساحت و 160 فروشگاه دارد که در میان آنها برخی از برترین برندهای بین‌المللی و ترکیه‌ای قرار گرفته‌اند. رستوران‌ها، کافه‌ها، مرکز سلامتی، باشگاه ورزشی و سالن نمایش فیلم از دیگر بخش‌های مرکز خرید کانیون هستند. این مال در سال 2006 یک جایزه طراحی معماری را از آن خود کرده است.

مرکز خرید سیتیز

اگر شما غیر از خود خرید کردن، از بودن در یک مجموعه مد روز و شیک هم لذت می‌برید، باید در تور استانبول به مرکز خرید سیتیز بروید. این مرکز خرید نزدیک به میدان تقسیم قرار گرفته و طراحیش به گونه‌ای است که به خوبی با بافت تاریخی این منطقه ترکیب شده است. ایده شکل‌گیری مرکز خرید سیتیز یک مجتمع همه منظوره بوده است و مطمئنا در اجرایش لیاقت خود را برای کسب این عنوان نشان داده است؛ با توجه به تعداد زیادی فروشگاه‌های عالی با تنوع فوق‌العاده همراه با کافه‌ها، رستوران‌ها و یک پارکینگ 6 طبقه که به صورت 24 ساعت به بازدیدکنندگان در این منطقه شلوغ شهر خدمت‌رسانی می‌کند.

نیشان تاشی

نیشان تاشی یک منطقه جالب توجه در فاصله کوتاه پیاده‌روی از میدان تقسیم است که به خاطر خریداران خوش‌پوشش که همواره به دنبال کمال و بهترین‌ها هستند معروف است. نیشان تاشی امروزه سومین جمعیت بزرگ ساکنان خارجی شهر را در خود جای داده است و یک محله خرید مد روز و محله مسکونی سطح بالا قلمداد می‌شود. مردمی که در این منطقه زندگی می‌کنند را به عنوان مردمی تحصیل‌کرده، خوش‌برخورد و با وقار می‌شناسند. خیابان عبدی ایپکچی با توجه به اجاره ماهانه فروشگاه‌هایش، گران‌ترین خیابان شهر به حساب می‌آید، یک خیابان شیک که در آن مسافران تور استانبول می‌توانند از گران‌ترین و سطح‌بالاترین برندهای ترکی و همچنین برندهای لوکس بین‌المللی مانند لوئیس ویتون، پرادا، کارتیر، دیور، گوچی و خیلی‌های دیگر خرید کنند. غیر از گزینه‌های عالی خرید، محله نیشان تاشی برای صحنه هنری و فرهنگیش نیز معروف است. کافه‌ها و رستوران‌ها در این منطقه به خصوص در خیابان‌های آتیه و میم‌کمال لوکس و سطح بالا هستند.

خیابان بغداد

خیابان بغداد در سمت آسیایی شهر قرار گرفته و یک خیابان سرسبز و زیبا با حدود 14 کیلومتر طول است. اولین ساختمان‌های مسکونی در این منطقه عمارت‌های چوبی لوکسی بودند که بعد از دهه 1870 ساخته شدند. برخی از آنها همچنان باقی مانده‌اند و به حفظ ظاهر شیک و پر زرق و برق این منطقه مسکونی سطح بالا کمک می‌کنند. علاوه بر گزینه‌های عالی خرید، خیابان بغداد برای رستوران‌های بین‌المللی و محلی و کافه‌های عالیش هم در میان مسافران تور استانبول معروف است. در رتبه‌بندی که در سال 2012 توسط یک شرکت فرانسوی انجام شد، خیابان بغداد رده چهارم دنیا را به دست آورد. معیارهای این رتبه‌بندی ظاهر (تمیزی، روشنایی)، دسترس‌پذیری، اتمسفر (وجود سطل‌های زباله، فضای باز و پیاده‌روهای تمیز) و نحوه برخورد کارکنان فروشگاه‌ها با مشتریان بوده‌اند.

 فوروم استانبول

هر آن چه که تصور می‌کنید در تور استانبول بخرید، تا مقدار زیادی می‌توانید مطمئن باشید که در فوروم استانبول پیدا خواهید کرد. این مرکز خرید در سال 2009 شروع به کار کرد و محوطه بسیار بزرگ حدودا 500 هزار متر مربعی را پوشش می‌دهد. حدود 8 هزار متر مربع از این فضا متعلق به اولین آکواریوم بزرگ ترکیه و اولین موزه یخ این کشور است. باقی فضا بین فروشگاه‌های بزرگی مانند آیکیا، فروشگاه ورزشی Decathlon، چندین فروشگاه لوازم الکترونیکی و کامپیوتری، 62 برند محلی و بین‌المللی پوشاک و کفش، 15 کافه، 4 رستوران و 10 سالن نمایش فیلم تقسیم شده است.

مرکز خرید گالریا اولین مال

یکی از مراکز خریدی که باید در تور استانبول از آن دیدن کنید، مرکز خرید گالریا اولین مال خرید در این شهر است. در دهه 80 ترکیه تغییرات اجتماعی زیادی را پشت سر گذاشت و یکی از کسانی که در انجام این تغییرات نقشی کلیدی داشت تورگوت اوزال، نخست وزیر وقت، بود؛ کسی که ساخت یک مرکز خرید را پیشنهاد داد. الهام‌بخش ساخت این مال، مرکز خرید هوستون گالریا در تکزاس بود. حالا مرکز خرید گالریا چندین فروشگاه سطح بالا، رستوران، سینما، سالن بولینگ و یک زمین اسکی روی یخ را در خود جای داده است.

مرکز خرید زورلو

مرکز خرید زورلو جدیدترین بازیگر در صحنه خرید این شهر است. این مجتمع بر روی زمینی به مساحت 105 هزار متر مربع ساخته و شامل یک حیاط مرکزی 10 هزار متر مربعی است. یک حیاط دومی با مساحت 12 هزار متر مربع و بخش 70 هزار متر مربعی با حدود 180 فروشگاه هم در مرکز خرید زورلو وجود دارند. تمرکز اصلی این مرکز خرید بر غذا است و نام‌های غربی و محلی مشهوری در اینجا شعبه دارند.

 
انتشار: 8 آذر 1400 بروزرسانی: 8 آذر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3515

به "بهترین مراکز خرید استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مراکز خرید استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید