با مجللترین کشتی کروز جهان آماده به آب انداختن

به گزارش دور زمین، به زودی گرانترین کشتی کروز جهان که ارزشی معادل یک میلیارد دلار دارد به آب انداخته خواهد شد و این شروع ماجراجویی را با همراهی برنده صلح نوبل افتتاح خواهد نمود.

با مجللترین کشتی کروز جهان آماده به آب انداختن

چند روزی است کشتی یک میلیون دلاری با سازه ای اضافه و عجیب که در آن قرار گرفته است، آغاز به کار نموده است؛ کشتی که خود استخری بسیار زیبا و اتاق هایی بسیار خاص دارد.

بزرگترین و جالب ترین کشتی کروز جهان اوایل این هفته به خانه خودش در فلوریدا پورت اِوِرگلید (Floridas Port Everglade) وارد خواهد شد. در اولین مسافرت این کشتی، ملاله یوسف زَی، برنده جایزه صلح نوبل کشتی را همراهی خواهد نمود تا به عنوان مادرخوانده مسافران، در این سفر همراه آن ها باشد. در واقع با این عمل این کشتی به گونه ای با ارزش قلمداد خواهد شد. ملاله تا انتها سفر همراه کشتی نخواهد بود و یک روز بعد برای دریافت جایزه دیگری به دانشگاه هاروارد خواهد رفت.

در هنگام ورود کشتی این اجازه داده شد تا افرادی از داخل کشتی دیدن نمایند. نکته جالب دو بازوی شیشه ای کشتی بود که معمار آن همان معمار برج العربیه است. او شرح می داد که چطور توانسته است ایده اولیه این بازوهای شیشه ای را به عمل برساند.

به طور کلی در طراحی کشتی محدودیت های زیادی وجود دارد. حرکت کشتی، محدودیت در میزان بارگیری و چگونگی پنهان کردن تجهیزاتی که نباید دیده شوند، مانند موتورهای گرم نماینده ها و مشابه آن، باعث ایجاد سختی های بسیاری برای طراح کشتی می گردد. بنابراین برای ساخت این کشتی به نیروی کار بسیار و البته متخصص احتیاج بوده و مسئولین ساخت آن توانسته اند در فرانسه نیروی کار مورد نظر را فراهم نمایند. برای ساخت این کشتی بیش از یک میلیارد دلار هزینه گردیده که در واقع بیشترین هزینه ای است که تا امروز برای ساخت یک کشتی کروز گردیده است.

ایده پرداز اولیه این تیوب های شیشه ای می گوید:

وقتی اولین بار آن را مطرح کردم تیم سازنده گفتند چنین چیزی امکان ندارد و باید آنرا فراموش کنم. اما خوشبختانه مهندسی در تیم وجود داشت که در حرفه خودش بسیار با استعداد بود و گفت که این کار امکان پذیر است و برای ساخت آن اقدام کرد.

در نتیجه اتاق های بسیار زیبایی به این کشتی اضافه شد که می توان آن ها را اتاق های ایده های درخشان نامید. این اتاق ها به نوعی ازدواج بین ایده های صحیح با کشتی صحیح هستند.

در نتیجه این کوشش ها برای اولین بار یک کشتی در حالی آغاز به حرکت می نماید که اتاقی به وسعت یک زمین تنیس در یک طرف آن قرار گرفته است. این قسمت از کشتی می تواند به بالا و پایین حرکت کند و مصارف مختلفی هم داشته باشد؛ می تواند یک رستوران باشد یا فقط روی سطح آب دریا تکان بخورد یا اینکه به عنوان مکانی برای جشن مورد استفاده قرار گیرد.

بهشت دیگری هم در این کشتی وجود دارد که سه دیوار شیشه ای دارد و زمین آن با رنگ پسته ای پوشیده گردیده و درختان زیادی در آن آویزان هستند. مبلمان بسیار زیبایی هم در آن قرار داده گردیده که محیط بسیار جالبی را ایجاد نموده است.

در این کشتی یک استخر هم ساخته گردیده که منظره ای از دریا دارد و در آن از رنگ های گرم و طبیعی استفاده گردیده است. جایگاه ها و چهارپایه های زیبا و کاشی هایی به سبک کاشی متروی نیویورک در آن به کار رفته است. به نظر می رسد این استخر با توجه به علایق بانوان طراحی و ساخته گردیده است.

در یکی از سوئیت های این بخش دو اتاق خواب و دو سرویس بهداشتی در بالای بال ها قرار گرفته اند. این دو متعلق به یک کابین بسیار بزرگ هستند که محلی هم برای سرگرمی دارد.

نکته جالب دیگر این بخش عدم وجود پله است. استخر با یک رمپ مارپیچی به عرشه دیگر کشتی متصل گردیده و در بخش دیگر یک مسیر شیبدار جای پله را گرفته است و از طریق آن به یک باغچه پشت بامی راه دارد.

از طرف دیگر قرار دادن نشیمن گاه های منحنی، صفحه های قوس دار و درختان سوزنی جلوی شدت بادها را می گیرد و همچنین از تابش مستقیم آفتاب جلوگیری می نماید. علاوه بر این ها یک باغبان مسئول کاشت درختان مقاوم در برابر آب شور است (درختانی که بتوانند از آب شور دریا تغذیه نمایند) و همواره در کشتی حضور دارد.

معمار این کشتی سال ها در مورد سازه های با ساختار سه بعدی مطالعه و کار نموده و بنابراین ساخت این کشتی به صورت سه بعدی برای او قابل انجام بوده است. او می گوید امکان این وجود داشته که بتواند کل کشتی را در یک تونل باد قرار دهد و البته این اولین تجربه او برای قرار دادن سازه ها در تونل باد نبوده است. سه بعدی بودن ساختار این کشتی خود از ویژگی های منحصر به فرد آن است.

زمانی که اولین پست مربوط به این اتاق جالب و منحصر به فرد در اینستاگرام منتشر شد کسی باور نمی کرد چنین سازه و اتاقی در یک کشتی باشد و تنها دلیل قرار دریافت آن در یک کشتی، منظره 360 درجه ای از دریا بود که از درون دیوارهای شیشه ای این اتاق قابل دیدن بود.

انتشار: 1 بهمن 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 894

به "با مجللترین کشتی کروز جهان آماده به آب انداختن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مجللترین کشتی کروز جهان آماده به آب انداختن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید