فندق برای بیماران دیابتی

به گزارش دور زمین، آنالیز ها نشان می دهد که فندق می تواند یک غذای کامل تلقی گردد و به علت دارا بودن مواد نشاسته ای، کلسیم، پتاسیم، فسفر، منیزیم، سدیم و آهن، غذای مناسبی برای مبتلایان به دیابت است.

فندق برای بیماران دیابتی

فندق برای بیماران دیابتی

آنالیز ها نشان می دهد که فندق می تواند یک غذای کامل تلقی گردد و به علت دارا بودن مواد نشاسته ای، کلسیم، پتاسیم، فسفر، مهمیم، سدیم و آهن، غذای مناسبی برای مبتلایان به دیابت است.

فندق بعلاوه برای تقویت بدن به ویژه در دوره نقاهت بعد از بیماری ها و برای روده ها و معده هم مفید است. فندق، سموم را از بدن خارج نموده و فشار خون را افزایش می دهد. به همین علت برای افرادی که به علت خونریزی یا موارد مشابه دچار افت فشار خون می شوند، مفید است. روغن فندق برای از بین بردن سرفه، درد سینه و کبد مفید است. بعلاوه فندق به علت دارا بودن فسفر زیاد برای کارهای فکری و تقویت حافظه مفید است؛ بنابراین خوردن آن به دانش آموزان و افرادی که کارهای فکری زیادی دارند، توصیه می گردد. فندق اگر به اندازه کم خورده گردد، به هیچ وجه مضر نیست؛ ولی افراط در خوردن آن باعث ایجاد نفخ، گاز شکم و استفراغ می گردد. متخصصان توصیه می نمایند که والدین به بچه ها خود به جای تنقلات مضر، مغز پسته و فندق بدهند.

منبع: کانون خانواده شماره 227

منبع: راسخون
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4565

به "فندق برای بیماران دیابتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فندق برای بیماران دیابتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید