غزل چهره نوتری به خود گرفته است

به گزارش دور زمین، جواد جعفری نسب در حاشیه کارگاه آموزشی غزل در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان گفت: بنده با مجموعه غزل از آینه تا ماه در نخستین دوسالانه حسین منزوی شرکت کردم؛ رویداد ادبی که سطح آثار آن بسیار بالا بود.

غزل چهره نوتری به خود گرفته است

وی با اشاره به اینکه مجموعه غزل از آینه تا ماه دربردارنده اشعاری با موضوعات، عاشقانه، عارفانه و اجتماعی است، گفت: بخشی از اشعار این مجموعه غزل هم آئینی است.

جعفری نسب ضمن مثبت ارزیابی کردن برگزاری نخستین دوسالانه حسین منزوی، گفت: این رویداد ادبی فرصتی فراهم ساخته است تا تازه ترین کتاب ها و اشعار عرضه گردد.

وی توضیح داد: علاوه بر این برگزاری بزرگداشت حسین منزوی که در غزل معروفیت داشت، موجب شده است که به توانمندی این قالب ادبی بیشتر توجه گردد، چون غزل در بین شاعران جوان جایگاه خوبی پیدا نموده است و اقبال هم خوب بوده است.

نامزد بخش کتاب فارسی دوسالانه حسین منزوی با اشاره به رشد و ارتقای سطح کیفی آثار سروده شده در بخش غزل بیان نمود: غزل جوان فرایند رو به رشدی داشته و استفاده از ظرفیت های زبانی موجب شده است که غزل با چهره نوتری خود را نشان دهد و نونوار شده است.

وی به آسیب های پیش روی غزل معاصر نیز اشاره نمود و گفت: شاید همین برگزاری جشنواره ها یک تهدید برای غزل باشد، هرچند اگر دیدگاه خوش بینانه داشته باشیم، برگزاری جشنواره ها موجب می گردد که حال و هوای ادبی بین شاعران جوان ایجاد گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 31 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5465

به "غزل چهره نوتری به خود گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غزل چهره نوتری به خود گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید