ظاهرسازی امارات در واکنش به آتش بس در یمن

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران به نقل از گلف تودی، یک روز پس از اعلام آتش بس در یمن، اکنون امارات از اعلام این آتش بس از سوی هانس گراندبرگ، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن استقبال نموده است.

ظاهرسازی امارات در واکنش به آتش بس در یمن

در حالی که امارات طی بیش از 7 سال گذشته با مشارکت در جنگ علیه یمن بیشترین ضربه و آسیب را به مردم این کشور وارد نموده است، اما در بیانیه ای که به وسیله وزارت امور خارجه و همکاری های بین المللی امارات صادر شده است، ابوظبی بر حمایت خود از همه کوشش های فرستاده ویژه سازمان ملل برای برای صلح و ثبات در یمن و منطقه تاکید نموده است.

نکته قابل توجه در بیانیه امارات، تعریف و تمجید این کشور از عربستان به عنوان شریک در جنایت 7 سال جنگ مداوم علیه یمن است و مقامات ابوظبی در بیانیه خود بر نقش محوری عربستان سعودی در دستیابی به ثبات و امنیت برای یمن و بعلاوه بر تعهد خود برای ایستادن در کنار ملت یمن و حمایت از آرزوهای مشروع آنها برای توسعه و شکوفایی در چارچوب سیاست مشروع تاکید کردند.

لازم به ذکر است که روز گذشته سازمان ملل اعلام نموده بود که طرف های درگیر در یمن با آتش بس قابل تمدید دو ماهه از شنبه و توافقی در خصوص محموله های سوخت و فرودگاه صنعا موافقت نموده اند.

هانس گراندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن در بیانیه ای گفته بود: طرف های درگیر به پیشنهاد سازمان ملل برای یک آتش بس دو ماهه که از 2 آوریل (13 فروردین) در ساعت 19:00 اجرایی می گردد، پاسخ مثبت داده اند. گفته شده است که این آتش بس پس از مدت دو ماه با توافق طرفین قابل تمدید است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5484

به "ظاهرسازی امارات در واکنش به آتش بس در یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظاهرسازی امارات در واکنش به آتش بس در یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید