طرح فراوری حیوانات تراریخت تصویب شد، فراوری در موسسه رازی

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران، دکتر نوید داداش پور پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران به کاربرد بیوتکنولوژی در فراوری و تحقیقات حیوانات آزمایشگاهی اشاره نمود و گفت: استفاده از روش های نوین تکنولوژی در فراوری و پرورش حیوانات آزمایشگاهی طی یکی دو دهه گذشته مطرح بوده و موسسه رازی به علت پیشرو بودن در صنعت زیستی و بیولوژی به این حیطه ورود نموده است.

طرح فراوری حیوانات تراریخت تصویب شد، فراوری در موسسه رازی

وی بابیان اینکه دستکار ژنتیک موجودات در شرایط برون تنی و روش های نوین تکثیر و کنترل فراوریمثل این موجودات به عنوان یکی از شاخه های بیوتکنولوژی مطرح بوده است، از تصویب طرح فراوری حیوانات مدل در این موسسه اطلاع داد و اضافه نمود : حیوانات مدل نوعی از حیوانات آزمایشگاهی هستند که پس از دست ورزی های ژنتیکی امکان شبیه سازی عملکرد موجودی دیگر با همان ویژگی را در بدن خوددارند.

سرپرست آزمایشگاه فراوریمثل حیوانات آزمایشگاهی موسسه رازی، امکان فراوری پروتئین های زیستی مهم دیگر موجودات در شیر بز یا گوسفند و فراوری حیوانات اس.پی.اف را از دیگر برنامه های این مجموعه نام برد و گفت: این عمل در برخی کشورهای جهان انجام می گردد و موسسه رازی نیز با برخورداری از زیرساخت های مناسب و نیروی انسانی متخصص به راحتی و باقدرت می تواند به این عرصه مهم وارد گردد.

داداش پور، حیوانات اس.پی.اف را فاقد گروه ویژه ای از پاتوژن ها نام برد و تأکید کرد: این ویژگی به ویژه در واکسن سازی و ارزیابی های دارویی از ایجاد انحراف در نتایج آزمایش ها پیشگیری می نماید.

وی گفت: در موسسه رازی برای کار با حیوانات آزمایشگاهی کمیته اخلاق تشکیل شده و تمام کدهای اخلاقی از سوی محققان موسسه رعایت می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 فروردین 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1205

به "طرح فراوری حیوانات تراریخت تصویب شد، فراوری در موسسه رازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح فراوری حیوانات تراریخت تصویب شد، فراوری در موسسه رازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید