ضرغامی: خط قرمزی برای گردشگری نداریم

به گزارش دور زمین، عزت الله ضرغامی در نشست با رئیس و اعضای جامعه انجمن های حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی ایران که در محل سالن فجر این وزارتخانه برگزار گردید، گفت: از نظر من شما صنف نجیبی هستید و خیلی حال خوبی دارید با فرهنگ، متواضع و منصف هستید که در دورترین نقطه با کمترین امکانات خدمت می کنید.

ضرغامی: خط قرمزی برای گردشگری نداریم

وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی اضافه نمود: من هم اعتقاد دارم که بوم گردی ها برجسته ترین مصداق تقاطع در حوزه میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی هستند و به انجام مأموریت های سه گانه این وزارتخانه یاری می نماید. این نگاه باید تقویت گردد و مدیران ما برای استفاده بهتر از بوم گردی ها باید برنامه ریزی نمایند.

وی اضافه نمود: از نظر این وزارتخانه هر چیز دیدنی موضوع جهانگردی است و هیچ خط قرمزی در این باره وجود ندارد و بومگردی ها در این زمینه سرآمد هستند. حتی می توان در همین رابطه جشنواره و مسابقات فرهنگی نیز برگزار کرد چرا که همه باید بدانند که بوم گردی ها یک ظرفیت مهم فرهنگی هستند.

وی اضافه نمود: در بوم گردی ها ضمن رعایت فرهنگ بومی و رعایت استانداردهای واحد بوم گردی باید مسائل مرتبط با واحدهای اقامتی و استانداردهای مربوط به اقامتگاه ها را رعایت کرد. به عنوان مثال تجهیز سرویس های بهداشتی و … موضوعاتی است که در بوم گردی ها نیز باید مانند سایر واحدهای اقامتی توجه گردد.

وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی در ادامه گفت: در ماه های اول فعالیتم در این وزارتخانه درباره بوم گردی ها صحبت کردم یکی از مسئولان به من درباره بوم گردی تذکر داد و از بومگردیها به عنوان پدیده ای یاد کرد که فرهنگ دینی و زیبای روستایی ما را خراب می نماید!

ضرغامی اضافه نمود: باید بدانیم که بوم گردی در حقیقت یک واحد اقامتی نیست بلکه یک خانه است و همه ویژگی های یک خانه را دارد و استانداردهای برخورد با مهمان در خانه های ایرانی باید در بوم گردی رعایت گردد. البته به طور حتم فرهنگ زیبای روستایی و نیز قانون هر جامعه ای مانند پوشش جهانگردان باید رعایت گردد. فرهنگ بوم گردی به حدی باید قوی باشد که جهانگرد رنگ فرهنگ بومی بگیرد.

وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی در سرانجام صحبت های خود با تاکید بر اهمیت روایتگری گفت: روایتگری صحیح از فرهنگ ملی و دینی و معرفی فرهنگ غنی بومی و روستایی می تواند به معرفی هرچه بهتر فرهنگ غنی ایرانی اسلامی و انتقال آن به همگان باشد.

منبع: گردشبان
انتشار: 31 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1402 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5955

به "ضرغامی: خط قرمزی برای گردشگری نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرغامی: خط قرمزی برای گردشگری نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید