شیائومی 12 لایت با اسنپدراگون 778G در گیک بنچ دیده شد

به گزارش دور زمین، اینطور که به نظر می رسد، عضو نو از سری گوشی های شیائومی 12 قرار است تحت عنوان 12 لایت با تراشه قدرتمند اسنپدراگون 778G رونمایی گردد.

شیائومی 12 لایت با اسنپدراگون 778G در گیک بنچ دیده شد

سری شیائومی 12 از پرچم داران شرکت چینی به حساب می آیند که اواخر سال 2021 رسما رونمایی و راهی بازار شدند. این گوشی ها در چند نوع مختلف و برای رقابت با پرچم داران سایر شرکت ها راهی بازار شدند و از لحاظ مشخصات فنی و قیمت، عملکرد بسیار قابل قبولی هم دارند.

شیائومی در ابتدا سری 12 را در بازار چین برای فروش در دسترس قرار داد اما استقبال کم نظیر کاربران و همینطور تقاضای زیادی که برای آن وجود داشت باعث شد شرکت تصمیم بگیرد آن ها را برای بازار جهانی نیز عرضه کند. به تازگی هم این رخ داد و شاهد عرضه آن ها در بازار جهانی بودیم.

در بین این گوشی ها، شیائومی 12X وجود دارد که اگرچه قیمت پایینی دارد اما نمی توان نام پرچم دار را روی آن گذاشت. حالا به نظر می رسد مدلی مشابه 12X با نام 12 لایت قرار است به زودی رونمایی و راهی بازار گردد. این گوشی اخیرا در گیک بنچ دیده شده که به لطف آن توانستیم به بعضی از مشخصات فنی گوشی دسترسی داشته باشیم. اینطور که به نظر می رسد، قلب تپنده این گوشی اسنپدراگون 778G است که در کنار 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، وظیفه امور پردازشی سیستم را بر عهده دارند.

اسنپدراگون 778G تراشه بسیار قدرتمندی به شمار میرود که از 4 هسته از نوع Cortex-A78 و 4 هسته دیگر از نوع Cortex-A55 بهره می برد و توانایی این را دارد که تمام فعالیت های سنگین را با سرعت قابل قبولی اجرا کند. اما طبیعتا از اسنپدراگون 8 نسل 1 که در مدل پرچم دار این سری بکار گرفته شده عملکرد ضعیف تری دارد.

امتیازی که شیائومی 12 لایت در گیک بنچ کسب کرد در بخش تک هسته ای و چند هسته ای به ترتیب 788 و 2864 است که تقریبا هم سطح با امتیاز کسب شده به وسیله تمام گوشی هایی است که از این تراشه به عنوان قلب تپنده استفاده می نمایند. از جمله اطلاعاتی که به لطف این فهرست توانستیم کسب کنیم، وجود اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13 است که به صورت پیش فرض روی این گوشی نصب شده اند.

شیائومی اخیرا گفت پرچم داران سری 11 و 12 خود را به مدت سه سال از لحاظ نرم افزاری و چهار سال از لحاظ امنیتی آپدیت می نماید. بدین ترتیب کسانی که شیائومی 12 لایت و به طور کلی تمام گوشی های این سری را خریداری می نمایند، از آن جایی که در همان ابتدا اندروید 12 را به عنوان سیستم عامل پیش فرض در اختیار دارند، با دریافت اندروید 15 به کار خود از لحاظ دریافت آپدیت سرانجام می دهند اما تا یک سال بعد از آن همچنان آپدیت امنیتی دریافت می نمایند.

این سیاست بسیار عالی از سوی شرکت چینی باعث می گردد کاربران برای خرید محصولات این شرکت مشتاق تر باشند چرا که هرچه بیشتر محصولی از سوی شرکت سازنده پشتیبانی گردد، بیشتر مورد اعتماد کاربران قرار می گیرد. گوشی های سری شیائومی 12 هم واقعا از لحاظ مشخصات فنی در شرایط خوبی قرار دارند و این موضوع سبب می گردد آپدیت های متعدد باعث کند شدن گوشی نگردد و بعد از مدت ها هم عملکرد خوب شان حفظ گردد.

سال گذشته شیائومی از گوشی می 11 لایت در دو مدل 5G و 4G رونمایی کرد. این محصول در نسخه 5G از اسنپدراگون 780G بهره می برد اما برای مدل 4G آن از اسنپدراگون 732G استفاده شد که به شکل محسوسی ضعیف تر بود. با این حال هر دو مدل فروش بی نظیری داشتند و باعث شدند شیائومی همچنان فراوری سری لایت را در برنامه های خود بگنجاند. البته با این تفاوت که سال جاری به احتمال بسیار زیاد خبری از مدل 4G نخواهد بود.

گفتنی است گفته می گردد شیائومی 12 لایت از نمایشگر 6.55 اینچی از نوع OLED، دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با سنسور ISOCELL GW3 ساخت سامسونگ، دوربین فوق عریض و ماکرو با میزان های نامشخص بهره می برد. بعلاوه باید اشاره کنیم که هیچ یک از دوربین های این گوشی از لرزشگیر اپتیکال بهره نمی برند که خبر نسبتا بدی است. چرا که حتی میان رده های سامسونگ هم از این قابلیت بهره می برند و به عنوان یک شرکت رقیب، شیائومی هم نباید در این بخش کوتاهی می کرد. هرچند تأثیر این قطعه در افزایش قیمت را هم نباید فراموش کنیم.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5171

به "شیائومی 12 لایت با اسنپدراگون 778G در گیک بنچ دیده شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "شیائومی 12 لایت با اسنپدراگون 778G در گیک بنچ دیده شد" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی 12 لایت با اسنپدراگون 778G در گیک بنچ دیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید