6 شهر کمتر شناخته شده چین که از نیویورک بزرگترند

به گزارش دور زمین، وقتی به شهرهای خیلی بزرگ دنیا فکر می‌کنید، نیویورک احتمالا یکی از اولین گزینه‌هایی است که به ذهنتان می‌آید. از آسمانخراش‌های مدرن و براق منهتن گرفته تا تصور تاکسی‌ها و عابران پیاده‌ای که خیابان‌های باریک و پیاده‌روها را پر کرده‌اند، نیویورک شهری است که در زمینه شهرسازی مدرن کمتر مشابهی را می‌توان برایش پیدا کرد؛ البته وقتی که منظورتان از مدرن قرن بیستم باشد. وقتی پای صحبت جمعیت عظیم شهری در دهه دوم قرن بیست و یکم باشد، چین گوی سبقت را از خیلی از شهرهای دنیا می‌رباید. در واقع حتی با در نظر نگرفتن شهرهای معروفی مانند شانگهای، پکن و هنگ کنگ، چین همچنان نیم‌دوجین شهر با جمعیت‌هایی بیشتر از نیویورک دارد. از این شهرها چند تایش را می‌شناسید؟

6 شهر کمتر شناخته شده چین که از نیویورک بزرگترند

گوانگجو

شاید هیچ وقت نام گوانجو را نشنیده باشید، اما این شهر 11 میلیون نفری با سرعت سرسام‌آوری در حال رشد است. گوانگجو یک مرکز تجاری بزرگ و مرکز اصلی خطوط هوایی China Southern است؛ این شرکت هواپیمایی در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگترین خطوط هوایی دنیا است. گوانگجو که سابقا با نام کانتون شناخته می‌شد، بخشی از منطقه متراکم دلتای رودخانه مروارید است؛ منطقه‌ای که شامل شهرهای هنگ کنگ و شنزن بوده و خانه حدود 50 میلیون نفر از مردم چین است.

Guangzhou

چنگدو

اجازه ندهید مه استان سیچوان مانع دیدن درست این شهر شود، چرا که چنگدو شهر فوق‌العاده بزرگی است. به طور دقیق‌تر، بیش از 9.2 میلیون نفر از مردم چین، چنگدو را خانه خود می‌دانند؛ تازه اگر پانداهایی را که در حفاظتگاه‌های طبیعی اطراف این شهر زندگی می‌کنند را به حساب نیاوریم. چنگدو برای غذاهای تند و تیز سیچوان نیز معروف است. بنابراین اگر در تور چین به این شهر رفتید، خود را برای عرق ریختن سر میز شام آماده کنید.

Chengdu

شنزن

این روزها سخت است تصور کنید دارید در خیابان‌های شنزن قدم می‌زنید، همان شنزنی که در دهه 1970 دهکده‌ی ماهیگیری کوچکی بود و حالا به یک ابر شهر پر جنب و جوش با حدود 10.3 میلیون نفر جمعیت تبدیل شده است. این تغییرات وقتی شروع شدند که شنزن به یکی از منطقه‌های خاص تجاری چین تبدیل شد. اعطای این عنوان باعث شد شنزن به یکی از بزرگترین شهرهای چین تبدیل شود؛ شهری که به فاصله کوتاهی از گوانجو و هنگ کنگ قرار گرفته است.

Shenzhen

تیانجین

تیانجین با قطار تنها 30 دقیقه با پکن فاصله دارد، اما وقتی به خیابان‌های این شهر قدم می‌گذارید حس می‌کنید وارد دنیای جدیدی شده‌اید. تیانجین هم اکنون خانه 11 میلیون نفر از مردم چین است. در مرکز شهر، آسمانخراش‌های مدرن چینی با معماری مستعمراتی فرانسوی و بریتانیایی از قرن نوزدهم و بیستم ترکیب شده و به شهر حس و حالی بین‌المللی و ویژه داده‌اند. با وجود نزدیکیش به پایتخت، تیانجین از سیل عظیم گردشگران تور چین دور بوده است. به این معنی که با این که گردش در این شهر یک تجربه فراموش‌نشدنی و عالی است اما شما باید به مقدار زیادی روی مهارت‌های زبان ماندارین خود تکیه کنید.

Tianjin

ووهان

با در نظر گرفتن برخی معیارها، ووهان از بیش از 3000 سال قبل یک شهر بوده است. تاریخ ساخت برج تماشایی مرغ ماهیخوار زرد (Yellow Crane Tower) به حدود سال 223 قبل از میلاد بر می‌گردد. این روزها بیش از 9.78 میلیون نفر در ووهان زندگی می‌کنند. موقعیت خاص این شهر در کنار رودخانه یانگتسه در بخش جنوب مرکزی چین، گنجینه‌هایش را از بخش اعظمی از دنیای بیرون از چین پنهان نگاه داشته است.

Wuhan

چونگ کینگ

چونگ کینگ در فاصله 800 کیلومتری غرب ووهان و در کنار رودخانه یانگتسه قرار گرفته و یکی دیگر از آن شهرهای بسیار بزرگ چین است که احتمالا نام آن را هم نشنیده‌اید. بزرگی چونگ کینگ در بین بسیاری محل مناقشه است؛ برخی تخمین می‌زنند حدود 29 میلیون نفر این شهر را خانه خود می‌دانند. البته بخش بزرگی از این جمعیت کارگرانی هستند که برای کار به این شهر می‌آیند. حکومت محلی آمار رسمی جمعیت این شهر را 7.5 میلیون نفر اعلام کرده است. یکی دیگر از ویژگی‌های اعجاب‌انگیز Chongqing سرعت رشد جمعیت آن است. در دهه 1990 این شهر تنها حدود 2 میلیون نفر جمعیت داشت. این موضوع نشان می‌دهد جمعیت چونگ کینگ در سه دهه گذشته حداقل سه برابر شده است.

Chongqing

انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3010

به "6 شهر کمتر شناخته شده چین که از نیویورک بزرگترند" امتیاز دهید

1 کاربر به "6 شهر کمتر شناخته شده چین که از نیویورک بزرگترند" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 شهر کمتر شناخته شده چین که از نیویورک بزرگترند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید