با شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا آشنا شوید

به گزارش دور زمین، اگر به دنبال اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا هستید حتما سوالاتی از قبیل شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کانادا چیست و این بورسیه به چه کسانی تعلق می گیرد؟ میزان این بورسیه چقدر است؟ برای شما پیش خواهد آمد. در این مطلب به این سوال ها پاسخ خواهیم داد.

با شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا آشنا شوید

تحصیل در دانشگاه های کانادا چیزی است که می تواند آرزوی خیلی ها باشد. کانادا کشوری با بالاترین شاخص کیفیت زندگی است. دارا بودن دانشگاه های معتبر، امکان اقامت بعد از تحصیل، شهریه مناسب به نسبت سایر کشور ها همانند استرالیا و آمریکا، همگی جزو مزایایی هستند که کانادا را به بهشتی برای علاقه مندان تحصیل در خارج از کشور تبدیل می نماید.

در حال حاضر تعداد دانشجویان خارجی که در کانادا در حال تحصیل هستند بیش از 450000 نفر می باشد و این تعداد روز به روز به دلیل شرایط مناسب تحصیل و زندگی در کانادا در حال افزایش است.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا همواره یکی از اصلی ترین سوالات علاقه مندان به تحصیل در این کشور بوده است. اما برای هر فرد علاقه مند به تحصیل در کشور کانادا این سوال ها پیش می آید که: شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کانادا چیست و این بورسیه به چه کسانی تعلق می گیرد؟ میزان این بورسیه چقدر است؟ و سوالاتی از این قبیل که پاسخ آن ها هم بسیار مهم می باشد.

به دلیل آن که هزینه تحصیل و زندگی در کانادا با توجه به شرایط فعلی اقتصادی چیزی نیست که به راحتی بتوان از کنار آن گذشت، داشتن یک یاری هزینه تحصیلی یا بورسیه مناسب به راحتی به شما یاری می نماید تا بتوانید به آرزوی خود برسید و در بهترین دانشگاه های کانادا تحصیل کنید.

اگر می خواهید در رابطه با شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کانادا بیشتر بدانید تا سرانجام این مقاله با ما باشید.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کانادا برای دانشجویان بین الملل

این بورسیه تحصیلی با هدف جذب دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کانادا از طرف سازمان Global Affairs Canada به تمام افرادی که می خواهند برای تحصیل در دانشگاه های کانادا اقدام نمایند تعلق می گیرد. این بورسیه حداکثر به مدت 2 سال به هر شخص داده می گردد و برای تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی همانند: دیپلم، فوق دیپلم، کارشناسی کارشناسی ارشد به افراد تعلق می گیرد.

برای دریافت این بورسیه باید قصد تحصیل به عنوان یک دانشجوی تمام وقت در یکی از موسسات یا دانشگاه های کانادا را داشته باشید و پس از پذیرش در یکی از این موسسات آموزشی کانادا برای اخذ این بورسیه اقدام کنید.

مقدار این بورسیه تحصیلی چقدر است؟

مقدار این بورسیه تحصیلی بسته به مدت زمات تحصیل و مقطع تحصیل متفاوت است. این میزان برای دوره های یک ساله حداکثر 60 هزار دلار کانادا برای طول مدت 8 ماه الی حداکثر 12 ماه و برای دوره های دوساله حداقل 120 هزار دلار کانادا برای حداکثر 24 ماه می باشد. علاوه بر این مقدار به هر فرد بورسیه شده توسط DFATD برای یک بار 500 دلار کانادا به عنوان هزینه های ویزا و سایر هزینه های جانبی پرداخت خواهد شد.

یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کرد این است که این یاری هزینه تحصیلی تنها در طول ترم تحصیلی پرداخت می گردد و در زمان هایی که دانشگاه تعطیل است مثلا در طول تابستان این یاری هزینه به دانشجویان تعلق نمی گیرد.

این بورسیه تحصیلی به چه افرادی تعلق می گیرد؟

در شرایط اخذ این بورسیه تحصیلی کانادا اشاره شده است که این یاری هزینه تحصیلی به تمام متقاضیانی که در یکی از موسسات آموزشی کانادا برای تحصیل تمام وقت پذیرفته شده باشند تعلق می گیرد.

متقاضیان این بورسیه نباید تابعیت یا اقامت دائم کانادا را داشته باشند.

یکی از نکات مهم در شرایط اخذ این بورسیه که در خصوص این بورسیه اهمیت دارد این است که این بورسیه تحصیلی شامل هزینه های آموزش زبان نخواهد بود. در نتیجه متقاضیان باید قبل از اقدام برای این بورسیه تحصیلی به زبان انگلیسی یا فرانسه که زبان رسمی کشور کانادا می باشند، مسلط باشند.

یکی از شرایط مهم دیگر در اخذ بورسیه تحصیلی دولت کانادا این است که اخذ این یاری هزینه تحصیلی به صورت رقابتی بوده و اولویت با داوطلبانی خواهد بود که قبلاً بورسیه ای از دولت کانادا دریافت نکرده اند.

بورسیه تحصیلی دولت کانادا برای کدام رشته ها است؟

امکان اخذ این بورسیه تحصیلی برای همه رشته ها وجود دارد و این یاری هزینه به همه رشته ها تعلق خواهد گرفت.

بورسیه تحصیلی دولت کانادا شامل چه مواردی می گردد؟

این بورسیه تحصیلی شامل موارد زیر می گردد:

  • هزینه های ویزا
  • هزینه بلیط هواپیما در کلاس اقتصادی (فقط برای شخص دریافت نماینده بورسیه تحصیلی)
  • بیمه سلامت
  • شهریه و سایر هزینه های جانبی دانشگاه
  • هزینه های محل زندگی مانند هزینه های محل اقامت، هزینه های قبوض آب و برق و هزینه های خورد و خوراک
  • هزینه حمل و نقل عمومی
  • هزینه کتاب ها و لوازم مورد احتیاج برای تحصیل به استثنای تجهیزات رایانه ای

آیا دانشجویان پس از دریافت این بورسیه تحصیلی احتیاجی به همراه آوردن پول خواهند داشت؟

معمولا این یاری هزینه تحصیلی تا سرانجام سپتامبر به افراد داده خواهد شد ولی به دانشجویان توصیه می گردد که برای تأمین هزینه های اولیه زندگی خود تا زمان دریافت این بورسیه مقداری پول به همراه داشته باشند.

در صورتی که هزینه های تحصیل بیشتر از حداکثر مقدار پرداختی این بورسیه گردد آیا می توان درخواست بیشتر کردن این یاری هزینه تحصیلی را داشت؟

حداکثر ارزش این بورسیه تحصیلی کانادا 60،000 دلار در سال می باشد. پس اگر هزینه های تحصیل بیشتر از این مبلغ باشد، دانشجویان باید منابع اقتصادی دیگری را برای تامین مخارج تحصیل خود پیش بینی نمایند.

انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3384

به "با شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید