سی ان ان از افزایش حملات سایبری آمریکا علیه ایران،روسیه و چین اطلاع داد

به گزارش دور زمین، فارس نوشت: شبکه سی ان ان در گزارشی از گسترش فعالیت ها و اقدامات تهاجمی و دفاعی فرماندهی سایبری آمریکا علیه بازیگران خارجی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داده است.

سی ان ان از افزایش حملات سایبری آمریکا علیه ایران،روسیه و چین اطلاع داد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

براساس گزارش شبکه سی ان ان، مقامات آمریکایی روز دوشنبه به این شبکه گفته اند که مجموعه عملیات سایبری علیه بازیگران خارجی در طیف تهاجمی و دفاعی شروع شده است و تا بعد از سرانجام رای گیری ادامه خواهد داشت.

سی ان ان اضافه نمود، فعالیت های فرماندهی سایبری آمریکا در حالی افزایش یافته است که جامعه امنیت ملی آمریکا به دلیل آنچه که کوشش های خارجی برای مداخله بالقوه در انتخابات این کشور خوانده شده است در بالاترین سطح آماده باش قرار گرفته اند.

در حالیکه مقامات آمریکایی انتظار افزایش تحرکات خارجی در آستانه انتخابات روز سه شنبه را دارند، کریس کربس مقام ارشد سایبری وزارت امنیت داخلی آمریکا گفته است که به غیر از بعضی حملات بد افزار، اوضاع آرام است.

این خبر در شرایطی منتشر شده که جان راتکلیف، مدیر اطلاعات ملی آمریکا اخیراً ادعا نموده روسیه و ایران برای اثرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کوشش نموده اند.

جان راتکلیف ادعا کرد: ما می توانیم این را تأیید کنیم که بعضی از اطلاعات ثبت نامی رأی دهندگان در اختیار ایران و مستقل از آن در اختیار روسیه قرار گرفته است.

با این حال خبرگزاری رویترز گزارش داده بود این ادعا در حالی مطرح شده که بخش زیادی از اطلاعات ثبت نامی رأی دهندگان برای عموم مردم قابل دسترس است. با وجود این، راتکلیف مدعی شده ایران با ارسال ایمیل های جعلی کوشش نموده رأی دهندگان را ارعاب کند.

علاوه بر این، بعضی مقامات آمریکایی از جمله نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و بعضی سناتورهای آمریکایی درباره این ادعا تشکیک نموده و خواهان حضور مقامات امنیتی در کنگره برای شرح درباره ادعاهای مداخله ایران در انتخابات آمریکا شده اند.

براساس گزارش سی ان ان، دیگر سازمانهای امنیتی آمریکا از جمله پلیس فدرال و بازوی سایبری وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز در کنار فرماندهی سایبری در حالت آماده باش برای پاسخگویی به طیف وسیعی از تهدیدات از جمله حملات سایبری و اقدامات ضداطلاعاتی هدفمند هستند.

علاوه بر آن، آژانس امنیت ملی آمریکا که وظیفه دفاع از سیستمهای رای گیری علیه حملات سایبری خارجی را برعهده دارد عملیاتهای تهاجمی سایبری را علیه رقبای خارجی که ممکن است به مداخله در فرایند رای گیری در روز انتخابات دست بزنند انجام داده است.

یک مقام دیگر آمریکایی همچنین گفته است که در کنار فرماندهی سایبری، پنتاگون و دیگر همکاران بین سازمانی این وزارت خانه نیز گامها و اقداماتی را برای مقابله با هرج و مرجهای احتمالی در روز انتخابات اتخاذ نموده اند.

روزنامه واشنگتن پست نیز اخیرا گزارش داده بود، بخش امنیت سایبری در وزارت امنیت داخلی آمریکا در حال برنامه ریزی برای انجام بزرگترین عملیات جهت محافظت از انتخابات آمریکا در برابر چیزی است که احتمال دخالت ایران، روسیه و چین خوانده شده است.

رسانه آمریکایی در شرح درباره جزئیات این عملیات نوشته، آژانس امنیت سایبری و زیرساختی در وزارت امنیت داخلی آمریکا اقدام به تشکیل یک اتاق جنگ مجازی در روز انتخابات خواهد نمود؛ این اتاق مجازی به صورت شبانه روزی و در تمام هفت روز هفته دایر خواهد بود و مقام های مسئول در برگزاری انتخابات در سراسر ایالات متحده می توانند در هر ساعت روز با آن تماس گرفته و ضمن گزارش فعالیت های مشکوک، درباره نحوه پاسخدهی به آن بحث و گفتگو نمایند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3443

به "سی ان ان از افزایش حملات سایبری آمریکا علیه ایران،روسیه و چین اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سی ان ان از افزایش حملات سایبری آمریکا علیه ایران،روسیه و چین اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید