بازدید از پارک سیام باستانی در تور تایلند

به گزارش دور زمین، اگر در تور تایلند خود به بانکوک رفته‌اید و به دنبال یک جاذبه مناسب برای تمام خانواده و به دور از شلوغی جمعیت توریست‌ها هستید، از پارک Ancient Siam دیدن کنید. این پارک بیرون بانکوک قرار دارد. بسیاری هنوز این مجموعه را با نام شهر باستانی (Muang Boran) می‌شناسند، اما به این خاطر که پارک بسیار بزرگ شده و گسترش یافته است، شاید دقیق‌تر باشد اگر آن را با نام جدیدش یعنی سیام باستانی خطاب کنیم.

بازدید از پارک سیام باستانی در تور تایلند

این پارک که در جنوب شرق بانکوک در منطقه Samut Prakan قرار گرفته را یکی از بزرگترین موزه‌های فضای باز در دنیا می‌دانند. پارک سیام باستانی مانند نقشه تایلند ساخته شده و ماکت‌های ساختمان‌ها و مکان‌های مهمی که در پارک وجود دارند، در محل جغرافیایی درستشان روی نقشه کشور قرار گرفته‌اند. برای مثال شمال شرقی پارک محل قرارگیری معبد Preah Vihear است، در حالی که کاخ بزرگ در مرکز پارک جای گرفته است. بعضی از ساختمان‌ها به اندازه‌های واقعیشان ساخته شده‌اند در حالی که بقیه نسخه‌های کوچک شده هستند. اما در هر دو صورت متخصصان موزه ملی تایلند تضمین می‌کنند که این ماکت‌ها خیلی دقیق ساخته شده‌اند. غیر از ماکت‌های ساختمان‌های باستانی، این پارک تعداد زیادی رستوران و غذاخوری دارد. وجود یک بازار شناور نیز تضمین می‌کند در تور تایلند خود اوقات خوشی را سپری خواهید کرد.

این پارک زاده‌ی فکر Lek Viriyaphant است، کسی که در اوایل دهه 1960 در اصل قصد داشت زمینی گلف با ماکت‌های مینیاتوری از ساختمان‌های باستانی تایلند بسازد. او هر چه بیشتر تحقیق کرد، متوجه شد که برخی از ساختمان‌های باستانی تایلند نادیده گرفته شده‌اند. به جای زمین گلف او تصمیم گرفت پارکی با ماهیت آموزشی بسازد، تا از این طریق فرهنگ تایلند و تکنیک ساخت بناهای تاریخی را حفظ کند. امروزه پارک سیام باستانی به محل کار تیمی باانگیزه از هنرمندان محلی همراه با خبره‌هایی از موزه ملی تایلند تبدیل شده است؛ کسانی که تلاش می‌کنند میراث فرهنگی تایلند را حفظ کنند.

این پارک فوق‌العاده وسیع است و با این که می‌توانید بسیاری از قسمت‌های آن را با پای پیاده ببینید، توصیه می‌کنیم یک دوچرخه یا ماشین گلف کرایه کرده و با آنها اطراف را بگردید. در این حالت می‌توانید بیشترین بهره را از بازدیدتان از این پارک ببرید. اتوبوس‌های توریستی نیز در پارک می‌گردند. اتومبیل و مینی‌بوس نیز با پرداخت هزینه می‌توانند وارد پارک شوند. اگر بازدیدتان از این پارک در تور بانکوک همراه با یک گروه است، احتمالا مبلغ ورودی در هزینه گشت‌تان لحاظ شده است. در ورودی می‌توانید نقشه‌های پارک را بگیرید.

تمام ارائه‌کننده‌گان تورهای تفریحی در بانکوک، گزینه سفر به سیام باستانی را دارند. اما اگر تمایل دارید در تور تایلند خود به تنهایی از این مجموعه دیدن کنید، می‌توانید به راحتی یک وسیله برای رفت و برگشت‌تان تهیه کنید. از مرکز بانکوک تا آنجا حدود یک ساعت راه است، اما بسته به میزان ترافیک می‌تواند بیشتر هم باشد. کرایه تاکسی تا آنجا، به قدرت چانه‌زنی‌تان و این که کجای بانکوک هتل گرفته‌اید بستگی دارد، ولی انتظار پرداخت 800 تا 1000 بات برای سفر رفت و برگشت را داشته باشید.

شرکت اتوبوسرانی BMTA اتوبوس‌های کولردار به مقصد Samut Prakan دارد. اگر از جاده خائو سان یا سوخومویت به این پارک می‌روید، به دنبال اتوبوس‌های شماره 511 به مقصد Samut Prakan بگردید. ایستگاه آخری این اتوبوس‌ها Samut Prakan است. آنجا می‌توانید وانت‌های خطی شماره 36 را سوار شوید که از جلوی ورودی سیام باستانی عبور می‌کنند. سفر رفت و برگشت برای هر نفر 80 بات تمام می‌شود. هزینه ورودی پارک برای افراد بزرگسال 500 بات و برای بچه‌ها 250 است. شما با مبلغ 50 بات می‌توانید دوچرخه کرایه کنید. این پارک هر روز از ساعت 8 صبح تا 17 بعد از ظهر به روی مسافران تور تایلند باز است.

انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3735

به "بازدید از پارک سیام باستانی در تور تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از پارک سیام باستانی در تور تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید