خرید سوغاتی در هلند

به گزارش دور زمین، خرید در سفر به همان اندازه دیگر جذابیت ها هیجان انگیز است، مخصوصا اگر به دنبال خرید سوغاتی یا هدیه ای باشید، هر منطقه ای برای خود نمادها و کالاهایی دارد که میتواند برای یک یادگاری مناسب باشد، در هلند هم محصولاتی تولید میشود که گردشگران بیشتر از آنها برای سوغاتی یا یادگاری خرید می‌کنند.

خرید سوغاتی در هلند

یکی از مشترکاتی که در سفر به هر شهر و کشوری وجود دارد، آوردن سوغاتی از آن شهر و کشور است. تور هلند نیز یکی از بهترین مقصدها برای انواع سوغاتی‌های خوراکی خوشمزه و سوغاتی‌های رنگارنگ تزئینی است.

آشنایی با انواع سوغات هلند

هلند کشور سوغاتی‌هایی مانند پنیرهای خوشمزه، گل‌های رنگارنگ و زیبا، وسایل تزئینی و سوغاتی‌های دیگر فراوانی است که در ادامه سعی کرده‌ایم لیستی از مهم‌ترین سوغاتی‌های آن را معرفی کنیم. اگر قصد سفر به هلند را دارید، ولی نمی‌دانید که از این کشور چه سوغاتی‌هایی خریداری نمایید، پیشنهاد می‌کنیم که این لیست را مطالعه کنید:

گل‌های لاله، سمبلی از کشور هلند

لاله یکی از سوغاتی‌هایی است که در سفر به کشور هلند حتما بایستی آن‌ها را خریداری کنید. چرا که معمولا اولین چیزی که با شنیدن نام کشور هلند به ذهن می‌رسد، گل لاله و دشت‌های زیبا و رنگی گل‌های لاله این کشور هستند. در هلند می‌توانید انواع مختلفی از سوغاتی‌های مرتبط با گل لاله را از فروشگاه‌ها خریداری نمایید. از جمله این سوغاتی‌ها می‌توان به بذر و پیاز گل‌های لاله و همین طور وسایل گوناگونی که به شکل گل لاله هستند اشاره کرد.

در هلند می‌توانید انواع مختلفی از سوغاتی‌های مرتبط با گل لاله را از فروشگاه‌ها خریداری نمایید

آسیاب‌های بادی، تصویری دیگر از هلند

در کنار گل‌های لاله، آسیاب‌های بادی نیز یکی دیگر از تصاویری است که با شنیدن نام کشور هلند در ذهن نقش می‌بندد. تقریبا در همه فروشگاه‌هایی که سوغات هلند را ارائه می‌دهند، می‌توانید آسیاب‌های بادی دکوری را در رنگ‌ها و اندازه‌های متنوعی مشاهده کنید. این آسیاب‌های بادی نیز می‌توانند به عنوان یکی از بهترین سوغات کشور هلند برای عزیزانتان باشند.

تقریبا در همه فروشگاه‌هایی که سوغات هلند را ارائه می‌دهند، می‌توانید آسیاب‌های بادی دکوری را در رنگ‌ها و اندازه‌های متنوعی مشاهده کنید

پنیر هلندی، سوغاتی خوراکی خوشمزه هلند

اگر یکی از دوستداران و علاقمندان به پنیر هستید، پس بهتر است که در سفر به هلند، به فروشگاه‌های پنیر که در سراسر هلند وجود دارند سری بزنید. با قدم زدن در این فروشگاه‌ها، تعریف جدیدی از پنیر در ذهنتان نقش خواهد بست. در این فروشگاه‌ها حتما سعی کنید که کنار پنیرهایی مانند Gouda و Edam، پنیر Leidse Kaas را همراه با دانه‌های زیره سبز امتحان کنید. علاوه بر آن‌ها، پیشنهاد می‌کنیم که پنیر Bleu de Wolvega که از شیر ارگانیک گوسفند تهیه می‌شود را نیز امتحان کنید. پنیر یکی از بهترین سوغات آمستردام و سایر شهرهای کشور هلند به حساب می‌آید که در سفر به این کشور حتما بایستی خریداری شود.

پنیر یکی از بهترین سوغات آمستردام و سایر شهرهای کشور هلند به حساب می‌آید که در سفر به این کشور حتما بایستی خریداری شود

وافل شیره‌دار، سوغاتی شیرین هلند

اشتروپ وافل (Stroopwafels) به معنای “وافل شربتی” یا همان وافل شیره‌دار، وافلی ساخته شده از دو لایه نازک خمیر پخته است که در بین این دو پر از شربت کارامل است. این شیرینی یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین شیرینی‌ها و سوغات خوراکی هلند به حساب می‌آید. وافل شیره‌دار می‌تواند به عنوان یکی از بهترین سوغات کشور هلند برای افرادی باشد که به طعم‌های شیرین علاقه دارند. این سوغات را می‌توانید فروشگاه‌ها تهیه کرده و یا به صورت کاملا داغ و تازه از بازارها و مغازه‌های خیابانی موجود در هلند تهیه کنید. لازم به ذکر است که وافل شربتی را می‌توانید در فروشگاه‌هایی که در فرودگاه‌ها وجود دارند هم تهیه کنید.

اشتروپ وافل (Stroopwafels) به معنای “وافل شربتی” یا همان وافل شیره‌دار، یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین شیرینی‌ها و سوغات خوراکی هلند به حساب می‌آید

ظروف تزئینی و سفالی شهر دلف

اگر در سفر خود به کشور هلند، به شهر دلف نیز رفتید، فروشگاه‌های زیادی را مشاهده خواهید کرد انواع ظروف سفالی را به عنوان سوغات این شهر و کشور هلند عرضه می‌کنند. این ظروف سفالی نیز از جمله سوغاتی‌های کلاسیک کشور هلند به حساب می‌آیند. شما می‌توانید این سفال‌های تزئین شده با رنگ آبی و سفید را در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی از فروشگاه‌های متعددی که آن‌ها را عرضه می‌کنند می‌توانید خریداری کنید. البته توجه کنید که در صورت خرید این ظروف به عنوانی سوغاتی هلند، حتما از فروشنده بخواهید که آن‌ها را به طور کامل و مناسب بسته‌بندی کند. چرا که این سوغات زیبا به راحتی ممکن است شکسته شوند.

در هلند فروشگاه‌های زیادی را مشاهده خواهید کرد انواع ظروف سفالی را به عنوان سوغات کشور هلند عرضه می‌کنند

کلمپن، سوغاتی کلاسیک از هلند

کلمپن (Klompen) نوعی کفش چوبی است که سابقه آن به سال 1200 باز می‌گردد. این کفش‌ها در اواسط قرون‌ وسطی در بخش‌هایی از اروپا توسط دهقانان برای کار در مزرعه و باغ و یا راه رفتن روی برف و گِل درست شده بوند و هم‌اکنون نیز به عنوان یکی از سوغاتی‌های کشور هلند از آن‌ها یاد می‌شود. در حال حاضر اهالی هلند شاید از این کفش‌ها به طور معمول استفاده نکنند، اما باز هم آن‌ها را می‌توان در فروشگاه‌های سوغاتی این کشور مشاهده کرد. این کفش‌ها هم اکنون به زیبایی هر چه تمام‌تر و در رنگ‌ها متنوعی ساخته و طراحی می‌شوند و به همین دلیل نیز می‌توانند به عنوان یکی از مهم‌ترین سوغات هلند محسوب شوند.

کفش‌های کلمپن به زیبایی هر چه تمام‌تر و در رنگ‌ها متنوعی ساخته و طراحی می‌شوند

عروسک‌های بامزه، مخصوص زوج‌های جوان

در صورتی که در کشور هلند وارد فروشگاه‌های سوغاتی شوید، به وفور می‌توانید در کنار وسایل تزئینی مختلف، دو عروسک مجسمه‌ای بامزه را مشاهده کنید که عاشقانه به یکدیگر نگاه می‌کنند. این عروسک‌ها می‌توانند سوغاتی مناسبی برای زوج‌های جوان و کودکان باشند.

عروسک‌های سفالی که می‌توانند سوغاتی مناسبی از کشور هلند باشند

شیرین بیان، سوغات شیرین و شور هلند

اگر به دنبال یک سوغاتی شیرین و شور در کشور هلند هستید، شیرین بیان که در زبان هلندی با نام «دراپ، Drop» شناخته می‌شود، مخصوص شماست. هلندی‌ها علاقه خاصی به شیرین بیان دارند و از آن انواه گوناگون شیرینی درست می‌کنند. در سراسر کشور هلند و مخصوصا پایتخت این کشور، شهر آمستردام، در سوپرمارکت‌ها، داروخانه‌ها و حتی پمپ بنزین‌ها نیز می‌توانید شیرین بیان یا همان دراپ را تهیه کنید. دراپ طعم‌ها و اندازه‌های متفاوتی دارد اما در اصل دو نوع دراپ وجود دارد یکی نمکی و دیگری شیرین.

انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2969

به "خرید سوغاتی در هلند" امتیاز دهید

2 کاربر به "خرید سوغاتی در هلند" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید سوغاتی در هلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید