تور دبی: سوغات رنگارنگ شهر دبی (بخش سوم)

به گزارش دور زمین، از سوغات دبی بیشتر بدانید

با وجود مراکز زیادی که در شهرهای توریستی برای خرید سوغاتی و هدیه وجود دارد اما مسافران همواره بر سر خرید یک سوغاتی خاطره انگیز برای عزیزان شان دچار سردرگمی هستند. این سردرگمی علاوه بر اینکه فکر مسافران را بسیار درگیر خود می نماید گاهی وقت زیادی از سفر را به خود اختصاص می دهد. این سردرگمی از عدم اطلاعات کافی از صنایع دستی و سوغاتی های خاص منطقه ها مختلف و بعلاوه عدم اشنایی با مراکز خرید هدایا می باشد. ما در این مطلب قصد داریم سوغات های معروف شهر دبی و بعلاوه مکان هایی که می توانید این هدایا را از آنجا تهیه کنید برای تان شرح دهیم. پس با خبرنگاران همراه باشید.

تور دبی: سوغات رنگارنگ شهر دبی (بخش سوم)

با تور دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

عطرهای عربی

عطرهای عربی که در کشورهای عربی به وفور پیدا می گردد حال و هوای خاصی داشته و آدم را به دوران سلطان های بزرگ عرب می برد. اگر می خواهید سوغات پر آب و تابی برای آشنایانتان ببرید این عطرها گزینه خوبی هستند که می توانید از فروشگاه های دبی به قیمت مناسب تهیه نمایید.

شال های پشمی

شال های پشمی از برترین سوغاتی ها دبی هستند که گردشگران زیادی را به خود جلب می نماید. در زمان های گذشته بسیاری از حمعیت اعراب از راه چوپانی و دامداری امرار معاش می کردند. به همین علت از پشم دام هایشان لباس می بافتند و بافندگی از هنرهای آنان به حساب می آمد. در حال حاضر نیز این شال های پشمین ریشه در همان هنر بافندگی دارد البته پشم این شال ها امروزه از نوع مصنوعی است اما همچنان از از صنایع چشمگیر دبی محسوب می گردد.

ساعت شنی

وسایل شیشه ای تزیینی مانند مجسمه های شیشه ای، جاشمعی و … از برترین گزینه های سوغاتی دبی هستند. یکی دیگر از این وسایل تزیینی که بین گردشگران محبوبیت بیشتری دارد، ساعت شنی می باشد. این ساعت ها که قیمت مناسبی هم دارند اغلب رویشان طرح هایی از شتر وجود دارد که گویای زادگاهشان باشد.

قلیان

قلیان های شیشه ای بسیار مختلفی با طرح و رنگ های متنوع در فروشگاه های دبی به چشم می خورد که برای گردشگران به خصوص اروپائی ها جالب می باشند. بعضی از این قلیان ها بسیار کوچک بوده و تنها به عنوان یک وسیله تزیینی قابل استفاده هستند. این قلیان ها با نام شیشا پایپ در دبی شناخته می شوند.

طلا

در کشورهای آسیایی بخصوص خاورمیانه علاقه زیادی به استفاده از زیورآلات وجود دارد. دبی هم دارای منابع طلای بسیاری است و اگر در پی سوغاتی ها گران بها هستید طلا و جواهر از برترین انتخاب های شما می باشد. این شهر پر از مغازه و فروشگاه های طلا است و دولت امارات کنترل قوی و سرسختانه ای روی فلزات این کشور دارد. در این شهر حدودا 700 فروشگاه بزرگ طلا فروشی وجود دارد.

خنجر

شاید این سوغاتی در دنیای امروزی و امور روزمره جایگاهی ندشته باشد و تنها مورد استفاده اش در بعضی مراسم آن هم با لباس های سنتی باشد اما در هر صورت خنجر و شمشیر یادواره ای از گذشته های دور هستند و فرهنگ گذشته سرزمین عرب را به خاطرها می آورد. خنجرهایی با کنده کاری های زیبا می تواند سوغات خوب و مناسبی به عنوان یک شی تزئینی باشد.

ادویه

امکان ندارد بازاری در دبی پیدا کنید که یک مغازه هر چند کوچک ادویه فروشی در آن وجود نداشته باشد. انواع و اقسام ادویه از جمله آویشن، زعفران، فلفل و گیاهان خشک شده گوناگون در این شهر برای فروش عرضه می شوند. عطر و بوی این ادویه ها هوش از سر گردشگران می برد و آن ها را وادار به خرید می نماید.

لوازم الکترونیکی

لوازم الکترونیکی از مهم ترین سوغات های دبی است. خیلی ها از کشورهای همسایه امارات و ایران به دوبی می فرایند تا انواع گوشی موبایل، وسایل الکترونیکی منزل و … را به قیمت های مقرون به صرفه تری خریداری نمایند. امارات فراوری نماینده این وسایل نیست اما قیمت این لوازم در امارات و بخصوص دبی آنقدر پایین است که گردشگران، لوازم الکترونیکی را سوغات این شهر می دانند.

منبع: الی گشت
انتشار: 31 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5502

به "تور دبی: سوغات رنگارنگ شهر دبی (بخش سوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی: سوغات رنگارنگ شهر دبی (بخش سوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید