سه سناریوی پیش روی لبنان از نگاه الجزیره

به گزارش دور زمین، ایرنا نوشت: تارنمای شبکه خبری الجزیره قطر امروز پنجشنبه در گزارشی به آنالیز سه سناریوی احتمالی در صحنه سیاسی لبنان از جمله اصلاح کابینه پرداخت.

سه سناریوی پیش روی لبنان از نگاه الجزیره

بنابر گزارش شبکه الجزیره سه سناریو در صحنه سیاسی لبنان مطرح است که عبارتند از :

نخست: اجرای تغییرات در کابینه به منظور ورود چهره های جدید و خارج کردن چهره های قبلی به این ترتیب که برای مهار خشم مردم دست کم 10 وزیر عوض گردد.

دوم: استعفای دولت و تشکیل دولت تکنوکرات (فن سالار) که بعضی احزاب سیاسی این گزینه را رد نموده اند.

سوم: استعفای دولت سعد الحریری و تشکیل دولتی کوچک متشکل از 14 تا 16 از مهم ترین احزاب لبنان و انتخاب افرادی که حساسیت معترضان را به دنبال نداشته باشد.

الجزیره اضافه کرد: گزینه سوم با استقبال بیشتری روبرو بوده و اگر جریانی سیاسی به آن اعتراض نکند، امکان دارد همین اقدام اجرایی گردد. این در حالی است که بعضی محافل سیاسی لبنان آن را رد نموده و اقدامی خطرناک برشمرده اند، در مقابل بعضی دیگر از جمله حزب سوسیالیست ترقیخواه به رهبری ولید جنبلاط استعفای دولت را خواهان هستند.

جنبلاط روز گذشته در گفت و گو با شبکه اسکای نیوز عربی از لزوم اصلاح در کابینه سخن گفت.

در این میان سفارت انگلیس در بیروت امروز با صدور بیانیه ای اظهار داشت: ملت لبنان خشم قانونی خود را نشان داده اند و باید به خواسته های آنان پاسخ گفت و در این لحظات مهم باید اصلاحات ضروری به سرعت تحقق یابد.

لبنان در یک هفته اخیر صحنه تحولات سریعی بوده است که تا تصویب طرح اصلاحات مالی سعد الحریری نخست وزیر این کشور پیش رفته است؛ اقدامی که از نظر بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران گامی مهم و بی سابقه و در عین حال ناکافی به شمار می آید.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2144

به "سه سناریوی پیش روی لبنان از نگاه الجزیره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه سناریوی پیش روی لبنان از نگاه الجزیره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید