سفر در فصل بارانی تایلند

به گزارش دور زمین، شما در فصل بارانی تایلند هم می‌توانید به این کشور سفر کنید و به احتمال خیلی زیاد اوقات خوشی را سپری خواهید کرد، ولی برای ابرها، بارش‌های ناگهانی و در بدترین سناریوی ممکن، برای وقفه‌های جدی در برنامه‌های سفرتان آماده باشید. بیشتر تایلند و به طور کلی جنوب شرق آسیا تقریبا برای نیمی از سال، بین ماه‌های ژوئن تا اکتبر، بارانی هستند.

سفر در فصل بارانی تایلند

در فصل بارانی تایلند، باران چند وقت یکبار می‌بارد و چه شکلی است؟

در بانکوک، پوکت و چیانگ مای در فصل بارانی، بارش باران خیلی متداول است (تقریبا هر روز، اما به ندرت تمام روز ادامه دارد). توفان‌ها در این بخش دنیا می‌توانند خیلی شدید باشند و با بارش‌های بسیار سنگین و رعد و برق‌های بسیار زیاد با صدای بلند همراه هستند. بارش‌ها معمولا در اواخر بعدازظهرها یا اوایل شب‌ها اتفاق می‌افتند، البته بعضی صبح‌ها هم ممکن است بارش باران وجود داشته باشد. حتی وقتی باران نمی‌بارد، آسمان اغلب ابری است و هوا می‌تواند خیلی شرجی شود.

آیا سیل در فصل بارانی تایلند معمول است؟

بله. سیل هر سال در تایلند اتفاق می‌افتد اما نه در شهرهای محبوب در میان توریست‌های تور تایلند. بخش‌هایی از بانکوک در فصل بارانی، آبگرفتگی‌های جزئی را به خود می‌بینند. مناطق جنوبی تایلند سیل‌های شدیدی را تجربه می‌کنند که باعث می‌شوند ساکنین این مناطق مجبور به ترک خانه‌هایشان شوند.

موسم بارندگی (monsoon) چیست؟

فصل بارانی تایلند با موسم بارندگی این منطقه همزمان است. و شما اغلب می‌شنوید که مردم عبارت‌های فصل بارندگی و موسم بارندگی را به جای هم به کار می‌برند. با این که لغت monsoon تصاویر بارش‌های بسیار شدید را به ذهن می‌آورد اما در حقیقت این لغت اشاره به الگوی بادهای فصلی دارد که رطوبت را از اقیانوس هند به قاره آسیا انتقال می‌دهند، نه هوای مرطوبی که اغلب با این بادها همراه است.

آیا سفر در فصل بارانی تایلند ارزان‌تر است؟

بله. رفتن به تور تایلند در فصل بارانی مطمئنا ارزان‌تر از فصل پرگردشگر است و بسته به برنامه سفرتان شما می‌توانید تا حدود 50 درصد در قیمت‌های هتل‌ها تخفیف بگیرید. در این زمان با گردشگران کمتری نیز مواجه می‌شوید.

آیا فصل بارانی تایلند بر برنامه سفر من تاثیر خواهد گذاشت؟

می‌تواند داشته باشد. بسته به این که در تور تایلند قرار است از کجا دیدن کنید، فصل بارانی حتی ممکن است هیچ تاثیری بر برنامه‌های سفر شما نداشته باشد. البته از آن سو ممکن است به طور کامل سفرتان را نابود کند. سیلاب‌های فصلی و به خصوص برخی توفان‌های شدید در سال‌های گذشته مشکلات فراوانی را نه تنها برای توریست‌ها بلکه برای کسانی که در تایلند زندگی می‌کنند هم به وجود آورده است. در مارس 2011، جزیره‌های کو تائو و کو فانگان به خاطر باران‌های شدید تخلیه شدند (و این اتفاق حتی در زمان فصل بارندگی هم نبود). ساکنین جزیره‌ها و توریست‌ها به وسیله هواپیما به خشکی منتقل شدند و با این که خودش می‌تواند تجربه جالبی باشد اما ایده گیر افتادن در یک جزیره و منتظر ماندن برای کسی که بیاید و شما را نجات دهد به هیچ عنوان مفرح نیست. در اکتبر 2011 بخش‌هایی از تایلند برخی از بدترین سیل‌های دهه‌های اخیر را تجربه کردند. بیشتر استان آیوتایا زیر آب رفت و با این که اصلی‌ترین جاذبه این استان یعنی خرابه‌های پایتخت باستانی این پادشاهی دست‌نخورده باقی ماندند اما بیشتر مناطق اطراف دچار سیل شده و جاده‌ها برای روزها بسته شدند. حتی بخش‌هایی از بزرگراه‌های اصلی شمال بانکوک نیز بسته شدند.

علیرغم تمام این رویدادها، هر سال هزاران توریست در فصل بارندگی به تور تایلند می‌روند و اکثریت آن‌ها هم کارشان به جایی ختم نمی‌شود که در دریا منتظر نجات باشند یا زمانی که تا زانو در آب هستند از جاذبه‌های گردشگری دیدن کنند. اگر شما می‌توانید انعطاف‌پذیر باشید و بخواهید از مزایای قیمت‌های ارزان‌تر و شلوغی کمتر استفاده کنید، سفر در فصل بارانی تایلند ارزش ریسک کردن را دارد.

اگر برنامه دارید که فقط یکبار در زندگیتان به تور تایلند بروید یا به این کشور سفر می‌کنید تا بیشتر زمان خود را در ساحل سپری کنید، پس احتمالا خوشحال‌تر خواهید بود اگر در فصل گرم یا فصل خنک به این کشور بیایید. فصل خنک سال آنچنان خنک نیست و تنها می‌توان گفت گرم کشنده نیست، اما در بحث آب و هوا این فصل بدون شک بهترین زمان برای سفر به تایلند است. در حالی که بیشتر اوقات سال کل کشور شرجی و گرم است، در فصل خنک هوا دلپذیر و مطلوب است و همزمان آن قدر گرم است که شما بتوانید از سواحل و جزیره‌ها لذت ببرید. اگر این برایتان مهم است، تعطیلات خود در تایلند را برای اواخر نوامبر و اوایل فوریه برنامه‌ریزی کنید.

در فصل بارانی تایلند کجا باید بروم؟

به سامویی، کو فانگان و کو تائو. کاملا خشک نخواهند بود اما در فصل بارانی این مناطق به شکل قابل توجهی باران کمتری را نسبت به باقی کشور به خود می‌بینند. با این که فصل‌های تایلند به نظر در تمام کشور ثابت هستند اما مجمع‌الجزایر سامویی در بخش غربی خلیج تایلند، فصل بارانی کمی متفاوت داشته و بیشتر بارش‌ها بین اکتبر و ژانویه اتفاق می‌افتند. بنابراین اگر می‌خواهید بین ژوئن تا اکتبر به تور تایلند بروید، جزیره‌های این منطقه جایگزین‌های خوبی برایتان هستند. سامویی در زمان فصل بارانی برای باقی کشور، کاملا خشک نیست، در نتیجه شما ممکن است در تور سامویی با آسمان ابر گرفته، بارش و مقداری رطوبت مواجه شوید. البته جزیره‌های نزدیک به سامویی در سال 2011  صحنه بعضی از بدترین بارش‌ها و سیل‌های خارج فصل در تایلند بوده‌اند. در نتیجه هیچ ضمانتی وجود ندارد وقتی صحبت از آب و هوای تایلند باشد.

انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2777

به "سفر در فصل بارانی تایلند" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفر در فصل بارانی تایلند" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر در فصل بارانی تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید