راهنمای سفر به جزیره Koh Lipe تایلند برای کوله پشتی گردها

به گزارش دور زمین، کولایپ (Ko Lipe) در جنوب تایلند قرار دارد. سواحل زیبا هستند، آب‌ها گرم هستند و Ko Lipe جزیره ارزانی است. در سال‌های اخیر این جزیره توسعه پیدا کرده، با این حال نسبت به دیگر مقصدهای تایلند کمتر توسعه یافته است. علاوه بر این شما در این جزیره، نزدیک به پارک دریایی و ملی هستید؛ پارکی که دارای طبیعتی بکر و دست نخورده است؛ جایی که می‌توانید از غواصی سطحی لذت ببرید و در سواحل خلوت آن استراحت کنید.

راهنمای سفر به جزیره Koh Lipe تایلند برای کوله پشتی گردها

هزینه‌های معمول در کو لایپ تایلند

اقامتگاه‌ها: شما می‌توانید خانه‌های ییلاقی ارزان را با کرایه‌ی 680 بات برای هر شب، پیدا کنید. برای اتاقی بهتر و دارای تهویه‌ی هوا، باید تا شبی 1000 بات هزینه کنید. هزینه‌ی هتل‌های بزرگ 1350 بات برای هر شب است و معمولا دارای تهویه مطبوع نیز هستند.

غذا: در کو لایپ، به جز روزهای شلوغ تعطیلات سال نو، غذا بسیار ارزان است. تنها با 35 بات می‌توانید غذا تهیه کنید. ماهی 100 بات و دیگر غذاها بین 60 تا 85 بات هزینه دارند.

حمل و نقل: هیچ‌گونه وسایل حمل و نقل در این جزیره وجود ندارد. این جزیره کوچک است و شما می‌‌توانید در سرتاسر جزیره قدم بزنید. همچنین قایق‌هایی برای آمدن به سمت جزیره وجود دارند که هزینه‌ی آن‌ها 1200 بات است.

نکاتی برای کاهش هزینه‌ها در کو لایپ تایلند

از سفر در تعطیلات و فصول پر ‌گردشگر خودداری کنید. قیمت‌ها در نزدیکی سال نو و کریسمس سه برابر می‌شوند.

مدت زمان بیشتری در این جزیره بمانید. در ‌صورتی که مدت اقامت شما بین 3 تا 5 روز باشد‌‌، مکان‌های زیادی در این جزیره به شما تخفیف می‌دهند. اقامت بیشتر، لذت بیشتر!

آنلاین رزرو کنید. با رزرو آنلاین هزینه‌ی کمتری نسبت به پرداخت حضوری خواهید پرداخت.

مکان‌های دیدنی و فعالیت‌های جالب در کو لایپ تایلند

از پارک ملی دیدن کنید: یک سفر کوتاه یک روزه و حتی چند روزه به دور جزیره بسیار جالب و هیجان‌انگیز خواهد بود. شرکت‌های زیادی وجود دارند که انواع سفر‌ها را ارائه می‌دهند. اکثر آن‌ها سفری جذاب را به همراه شنا، گردش در سواحل، قایقرانی در طلوع دل‌انگیز خورشید و انواع غذ‌ا‌ها و نوشیدنی‌ها ارائه می‌دهند.

پیاده روی کنید: این جزیره‌ی زیبای بهشتی، بهترین مکان برای پیاده‌روی است. ترکیب مناظر زیبای دریا و جنگل بسیار زیبا است و همچنین انواع گیاهان و حیوانات نیز در این منطقه دیده می‌شود. پیاده‌روی به سمت قله Cha Doa عالی است.

در سواحل جزیره استراحت کنید: سواحل اینجا بسیار زیبا و دیدنی هستند. شن‌های کنار دریا شبیه به هیچ‌کجا نیست. طلوع خورشید به خصوص در اواسط بهار و اوایل تابستان بسیار زیبا است. ساحل پاتایا از همه معروف‌تر است. اگر چه سواحل دیگری چون سواحل طلوع آفتاب، غروب آفتاب و کارما نیز وجود دارد. سواحل طلوع آفتاب و غروب آفتاب، رایگان هستند.

به گردش در Ko Adang بپردازید: قایق‌سواری به این جزیره همجوار، سرگرمی بسیار خوبی است. د‌ر حالی که در قایق نشسته و نوشیدنی خود را می‌نوشید، از مناظر زیبای اطراف لذت خواهید برد. این جزیره خانه Pirate Falls و Chado Cliff است، که هر دو مسیرهایی عالی برای پیاده‌روی هستند. می‌توانید از کوه بالا رفته و منظره‌ای عالی از کو لایپ را ببینید. هزینه‌ی هر دور قایق سواری حدود 550 بات است.

غواصی کنید: آب سواحل جزیره، آرام، تمیز و کم‌عمق است. همچنین تپه‌های دریایی زیبایی نیز وجود دارد. انواع مغازه‌های غواصی در این سواحل وجود دارد و گران هم نیستند. Eight Mile Rock و Yong Hua Shipwreck از بهترین آژانس‌های غواصی جزیره هستند.

ماساژ تایلندی را امتحان کنید: چندین مکان مختلف برای ماساژ در جزیره وجود دارد. در مرکز جزیره یکی از شعب مدرسه‌ی ماساژ وات پو قرار دارد. در این‌جا ماساژ از دیگر مناطق تایلند ارزان‌تر است. معمولا هزینه‌ی ماساژ حدود 300 بات است.

در دوره‌های Batik شرکت کنید: اقامتگاه لایپ، دوره‌ای بی‌نظیر را برای آموزش نقاشی Batik ارائه می‌دهد. Batik نوعی پارچه است که با استفاده از تکنیک خاصی با استفاده از موم رنگرزی می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که تاریخچه‌ی آن به قرن 4 و کشور مصر می‌رسد. شرکت این دوره می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش باشد.

از غذاهای خوشمزه لذت ببرید: رستوران‌هایی با غذاهای خوشمزه‌ی زیادی در سراسر جزیره وجود دارد. PeeWee Bakery و Flour Power و Pancake Lady برای وعده صبحانه بسیار پر طرفدار هستند. Banana Leaf رستورانی عالی است با انواع نوشیدنی‌های ارزان‌ترین قیمت.

از معبد بودایی‌ها دیدن کنید: در مرکز جزیره معبد بودایی کوچکی قرار دارد. این معبد بر ‌روی تپه‌ای میان جنگل‌ و در جاد‌ه‌ی ساحل طلوع آفتاب به سمت ساحل غروب آفتاب قرار دارد. این معبد کوچک است و با معابد دیگر در تایلند متفاوت است. تعداد کمی راهب به همراه سگ و گربه‌های فراوان در این‌جا زندگی می‌کنند. یک صندوق صدقات نیز وجود دارد که کمک می‌کند معبد سر پا بماند و از حیوانات داخل آن به خوبی نگهداری شود.

به کایاک سواری بپردازید: بعضی مغازه‌های غواصی این قایق‌ها را اجاره می‌دهند. کایاک سواری دور جزیره چند ساعتی طول می‌کشد. هوشیارانه این ورزش را انجام دهید و قبل از شروع قایق‌سواری از افراد محلی در خصوص وضعیت آب سوال کنید. بسیاری از مجتمع‌های گردشگری نیز این قایق‌ها را اجاره می‌دهند. شما می‌توانید در عرض 3 ساعت دور جزیره را پارو بزنید و یا در کمتر از یک ساعت به Ko Adang برسید.

ماهیگیری کنید: اگر مشتاق ماهیگیری هستید، می‌توانید سفر‌های ماهیگیری را در کو لایپ ترتیب دهید. در پارک ملی Taratuo ماهیگیری ممنوع است. پس در ابتدا از یافتن مکان مناسب برای ماهیگیری اطمینان حاصل کنید. در نزدیکی کولایپ دریایی عمیق و مخصوص ماهیگیری وجود دارد.

به سفر دریایی بروید: چه دریانوردی با تجربه باشید چه تازه‌کار، این جزیره مناسب نیازهای شما است. می‌توانید برای دوره‌های کشتیرانی ثبت‌نام کنید و یا به سادگی سفری دریایی به دور جزیره داشته باشید. در کو لایپ بهانه‌های زیادی برای زدن به آب وجود دارد.

گشت و گذار جزیره به جزیره انجام دهید: کو لایپ می‌تواند مقصد مناسبی برای شروع سفر یا پایان سفرتان در تور تایلند باشد، چون این جزیره به بسیاری از جزایر کوچک اطرافش نزدیک است. می‌توانید با استفاده از قایق به جزایر Pak Bara، پوکت، جزیره فی فی و حتی کشور مالزی بروید. قایق‌های معمولی و تندروی بسیاری برای رسیدن به این مکان‌ها وجود دارند.

در Walking Street قدم بزنید: Walking Street در مرکز شهر قرار دارد، جایی که می‌توانید کلی رستوران در آنجا پیدا کنید یا ماساژ بگیرید. این خیابان همچنین تعداد زیادی مغازه برای گشتن دارد. همه چیز در این محل ارزان است.

انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3619

به "راهنمای سفر به جزیره Koh Lipe تایلند برای کوله پشتی گردها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به جزیره Koh Lipe تایلند برای کوله پشتی گردها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید