سجادی: تعلیم و تربیت در ورزش هم نفوذ پیدا نموده است

به گزارش دور زمین، تهران (پانا) - با حضور سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان مراسم جشن روز جوان و تجلیل از جوانان برتر شهر شیراز برگزار گردید.

سجادی: تعلیم و تربیت در ورزش هم نفوذ پیدا نموده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، وزیر ورزش و جوانان در این جشن گفت: استان فارس در میهمان نوازی بسیار شهره است به ویژه پس از واقعه سیل، اقدامات حمایتگرانه مردم شیراز از مسافران به این صفت، جلوه ویژه ای بخشید.

وی ادامه داد: در محافل مختلف از بیانیه گام دوم به خوبی یاد می گردد، و امیدوارم به عنوان مسوول بتوانم قدردان و مجری خوبی باشم.

سجادی ادامه داد: بیانیه گام دوم تفسیر و تحلیل دارد، من شخصا از ابعاد مختلف همچون یک معلم، بیانیه گام دوم را مطالعه کردم و با خود گفتم من به عنوان خادم ورزش و جوانان، در اجرای بیانیه گام دوم کجای کار هستم؟ کاستی هایم کجاست و کدام بخش را باید تقویت کنم؟

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در سال 1383طرح جامع ورزش کشور تدوین شد که براساس آن چهار ضلع ورزش تحت عنوان همگانی، تعلیم و تربیت، قهرمانی و حرفه ای، تدوین و اجرا شد و بر همین مبنا چارت سازمانی تربیت بدنی وقت تغییر پیدا کرد.

سجادی گفت: تعلیم و تربیت در ورزش هم نفوذ پیدا نموده است و خود این حوزه اصولی چون، سندیت، حریت، اجتماع و تفرد را دارد.

وی اضافه کرد: در بخش سندیت، مثلا چرا در میلاد حضرت علی اکبر (ع) هفته جوان را گرامی میداریم ؟ این به معنای رسمیت بخشیدن به جایگاه جوانان است.

سجادی اضافه کرد: وظیفه داریم برای پاسداشت روز و هفته جوان در خدمت شما با برنامه های ویژه حضور داشته باشیم و قدردان کوشش های شما باشیم.

وی ادامه داد: امیدوارم این هفته برای جوانان کشورمان، شروع یک سال پویایی، کوشش و موفقیت باشد و نباید به یک هفته بسنده کنیم.

سجادی گفت: در ورزش زورخانه ای، ورزشی ریشه دار بنام ایران عزیز یک حرکت به طور سمبولیک با نام حضرت علی اکبر (ع)، پیوند خورده است. حرکت چرخ به معنای به میدان رفتن است که اگر دیده باشید، جوانی که قصد دارد این حرکت را اجرا کند، باید از بزرگان رخصت بطلبد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: حضرت علی اکبر (ع) نیز هنگام میدان رفتن چندین بار از حضرت سیدالشهدا رخصت طلبیدند و اینکه یک رشته ورزشی با شریعت و آیین و مذهب ما پیوند دارد باعث افتخار است.

وی ادامه داد: در ورزش زورخانه ای آموزه های اخلاقی بسیاری وجود دارد از جمله افتادگی به همین علت درب زورخانه ها کوتاه ساخته میگردد تا ورزشکار با سری خمیده وارد آن مکان گردد.

وی در انتها گفت: از جوان امروزی توقع رعایت اصولی داریم که یکی از آن ها تواضع و افتادگی است و رعایت اصول سلوک پهلوانی و جوانمردی است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 31 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5471

به "سجادی: تعلیم و تربیت در ورزش هم نفوذ پیدا نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سجادی: تعلیم و تربیت در ورزش هم نفوذ پیدا نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید