سایت موزه زمین گردشگری در شیراز راه اندازی شد

به گزارش دور زمین، سایت موزه زمین گردشگری

استان فارس به دلیل داشتن موقعیت مکانی و آب و هوای مخصوص به خود یکی از بهترین مکان ها برای ایجاد سایت موزه زمین گردشگری به شمار می رود. علی نیری، سرپرست گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از راه اندازی سایت موزه زمین گردشگری در شیراز که می تواند گردشگران و علاقه مندان به زمین شناسی را به سوی این شهر جذب کند خبر داده است. او ژئوتوریسم را از جمله عناوین تخصصی گردشگری که گردشگران خاص خودش را دارد، معرفی نمود. همچنین نیری به برگزاری دومین نمایشگاه ملی گردشگری، هتل داری و صنایع دستی قشم از 10 تا 14 دی ماه، اشاره نموده و بر حضور فعالان حوزه گردشگری شیراز در این نمایشگاه تاکید نمود. با خبرنگاران همراه شوید تا در خصوص این مطلب بیشتر بدانیم.

سایت موزه زمین گردشگری در شیراز راه اندازی شد

او در این خصوص گفت: با توجه به اینکه قشم و همچنین جزیره هرمز بهشتی برای زمین گردشگری در جنوب کشور به حساب می آید، در این نمایشگاه با متولیان امر گردشگری در قشم نیز صحبت هایی صورت گرفت تا در زمینه راه اندازی نخستین سایت موزه زمین گردشگری شیراز مشارکت داشته باشند . نیری همچنین اشاره نمود به اینکه شیراز در این نمایشگاه، فضای خوبی در اختیار داشته و مذاکرات متعددی را برای جذب سرمایه گذار انجام داده است. ساخت کاروان های سیار مربوط از طریق خودروها در شکل رستوران های سیار و ایجاد خیابان های غذا در نقاط مختلف شهر را یکی از پروژه های سرمایه گذاری در این زمینه دانست که احتیاج دارد تا بخش خصوصی به این حوزه ورود کرده و طراحی این کاروان ها بر اساس موقعیت جغرافیایی و اقلیم شیراز انجام می گردد .

او همچنین اجرای طرح گردشگری شبانه و خوراک در شیراز را برای ایجاد کردن فرصتی برای بهره برداری از ظرفیت های شهر شیراز معرفی کرده که در طول تمام ماه های سال می تواند گردشگران بسیاری را به سوی خود جلب نماید. علاوه بر این نیری با اشاره به اینکه برای جذب گردشگر از کشورهای دیگر به خصوص هند کوشش زیادی نشده و با وجود اینکه شیراز ظرفیت های بسیاری دارد اما بیشتر گردشگران هندی به تهران می روند. در این زمینه او افزود: تاج محل در هند، نماد یک زن فرهیخته ایرانی است و از طرف دیگر معماری این مکان نیز توسط عیسی خان شیرازی اجرا شده است. به طور معین دیده می گردد که مردم هند برای این دو شخصیت احترام ویژه ای قائل هستند و از این ظرفیت می توان استفاده کرد تا گردشگران هندی را به سوی شیراز جذب نماییم اما در این خصوص فعالیت های زیادی نشده است.

او با اشاره به اینکه بهره برداری از وب کیوسک ها نیز در حاشیه نمایشگاه های گردشگری پارس و قشم دنبال شده و زیرساخت های آن را مهیا دانسته و همچنین بر کیفیت خدمات که در حوزه گردشگری و حمل و نقل با استفاده از آنها به گردشگران ارائه می گردد تاکید نمود. این موضوع اتفاق تازه ای است که تا قبل از شروع نوروز سال جاری قرارداد آن به امضای دو طرف خواهد رسید . نیری با بیان اینکه رئیس سازمان منطقه آزاد قشم نسبت به برگزاری هفته های فرهنگی مشترک ابراز علاقه کرده است، شرح داد که قرار شده فضاهای تبلیغاتی شهرهایمان را به اشتراک گذاشته و فضاهای تبلیغاتی در هر دو شهر برای تبلیغات گردشگری به صورت متقابل مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این او قشم را از نظر گردشگری متنوع ارزیابی کرده و آن را به عنوان مکانی معرفی کرد که گردشگران از شهرهای مختلف می توانند در آنجا حضور پیدا کرده به گونه ای که به شیراز هم نزدیک است و می تواند در برنامه سفر توریست ها قرار بگیرد . او همچنین به برنامه ریزی در زمینه برگزاری جشنواره اقوام در ایام نوروز یا هفته شیراز نیز اشاره نمود.

او به سایت هایی مانند برم دلک، قصر ابونصر و پوستچی که درحال حاضر فعال نیستند، اشاره نموده و بر واگذاری این سایت ها به شهرداری برای فعال کردن آنها و همراهی بخش خصوصی تاکید نمود. نیری همچنین اشاره نمود که باید راهکاری اندیشیده گردد تا درآمدهای اماکن گردشگری استان فارس مانند تخت جمشید، حافظیه، سعدیه، ارگ کریمخانی مجموعه زندیه و به طور معین اماکنی که در شیراز می باشد وارد خزانه شده و صرف نگهداری و حفظ این اماکن گردد تا به جذب بهتر و بیشتر گردشگر منجر گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 خرداد 1398 بروزرسانی: 13 آذر 1402 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1525

به "سایت موزه زمین گردشگری در شیراز راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایت موزه زمین گردشگری در شیراز راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید