سانگ یانگ تیوولی اسپشیال؛ یک کراس اوور گران و پر ادعا!

به گزارش دور زمین، در ایران هم رامک خودرو، کراس اوور سایز کوچک سانگ یانگ تیوولی اسپشیال 2021 را به قیمت یک میلیارد و 960 میلیون تومان به فروش می رساند.

سانگ یانگ تیوولی اسپشیال؛ یک کراس اوور گران و پر ادعا!

خبرنگاران | شش سال قبل بود که کراس اوور کوچک شهری سانگ یانگ تیوولی در ایران عرضه شد و حالا رامک خودرو میخواهد نسخه اسپشیال 2021 را در بازار به فروش برساند. بعضی نمایندگی های این خودروسازی داخلی مدعی اند که تیوولی اسپشیال مونتاژی است و به شکل محدود فروخته می گردد.

به گزارش خبرنگاران ، پس از عرضه نسخه پایه تیوولی در سال 2016، کمپانی سان یانگ کره جنوبی یک نسخه فیس لیفت به نام آرمور در سال 2018 راهی بازار کرد و در ایران هم دیده شد. سه سال بعد هم نسخه اسپشیال این خودرو به بازار آمد و، اما به علت قیمت بالای آن با استقبال هواداران کراس اوور های شهری روبرو نشد.

قیمت تیوولی اسپشیال 2021

سانگ یانگ در حال حاضر نسخه اسپشیال تیوولی را در کمترین حالت 21 هزار و 525 پوند معادل 25 هزار و 938 دلار می فروشد. حداکثر قیمت نیز به 23 هزار و 545 پوند معادل 28 هزار و 372 دلار می رسد. این ارقام با حساب دلار 41 هزار تومانی بین یک میلیاررد و 63 میلیون تومان تا یک میلیارد و 163 میلیون تومان آب می خورد. این در حالی است که در بازار های جهانی می توان با همین پول به جای یک کراس اوور شهری معمولی می توان یک کراس اوور سایز میانه قدرتمند خریداری کرد.

در ایران هم رامک خودرو این کراس اوور سایز کوچک را به قیمت یک میلیارد و 960 میلیون تومان به فروش می رساند.

مشخصات سانگ یانگ تیوولی اسپشیال

سانگ یانگ تیوولی اسپشیال به پیشرانه 1.5 لیتری توربو شارژ بنزینی مجهز است. موتوری که قادر است قدرتی معادل 163 اسب بخار و حداکثر گشتاور 280 نیوتن متر را فراوری کند. این قدرت نیز به وسیله یک گیربکس 6 سرعته دستی یا اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می گردد.

طبق اعلام تیوولی، جعبه دنده نسخه اسپشیال از نوع AT است و به وسیله کمپانی آیسین ژاپن ساخته شده است.

تیوولی بعلاوه به 7 کیسه هوا برای حداکثر حفاظت از سرنشین در هنگام ضربه مجهز است. از دیگر امکانات این کراس اوور سایز کوچک می توان به هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خطوط، هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم ترمز ضد قفل توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل فشار باد لاستیک، سانروف، رادار نقطه کور، نمایشگر لمسی، شارژر بی سیم تلفن همراه، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، کروز کنترل، کنترل حرکت در سراشیبی و... اشاره نمود.

ایراد بزرگی که هنوز وجود دارد!

کارشناسان خودرو می گویند که تیوولی مشکل قبلی خود یعنی انتقال صدا و تکان به داخل کابین را دارد. در این رابطه سایت اتوکار مدعی شده است که در تست های تخصصی کارشناسان اش، سانگ یانگ تیوولی اسپشیال هنگام دنده عقب تکان ها را به داخل کابین انتقال می داد و این لرزش ها در بعضی مواقع روی فرمان هم احساس می شد.

منبع: فرادید
انتشار: 17 دی 1401 بروزرسانی: 17 دی 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5897

به "سانگ یانگ تیوولی اسپشیال؛ یک کراس اوور گران و پر ادعا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سانگ یانگ تیوولی اسپشیال؛ یک کراس اوور گران و پر ادعا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید